Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Idag har jag en sådan där dag då jag känner mig totalt ogravid. Inte för att jag har mycket symtom annars heller, iof.

Fortsätter gärna att må bra, jag klagar inte så sett. Jag längtar inte efter krämpor. Men längtar tills man känner ordentliga rörelser, så man märker att någon är där inne om ni förstår:)

• amalie79
    dinin skrev 2015-08-14 12:21:09 följande:

Är det någon mer som upplevt att magen blivit mindre kring v 17-18? Tycker min minskat en hel del de senaste dagarna... Är trött igen och har börjat kräkas emellanåt så hoppas att det är ett kvitto på att allt står rätt till ändå.

MeEmmA skrev 2015-08-14 13:23:28 följande:

Kanske inte mindre, men ändrade form lite. Känns som att allt har hamnat på plats och att det bara är bebisbulan kvar :) går in i vecka 19 idag och med ett tight linne syns det att jag är gravid, tog fram mina mammakläder idag.

Precis så känner jag med. Mindre svullen och öm. Vägde mig för första gången sedan kuben för sju veckor sen igår och har ökat ett knappt kilo, så det där att det bara syns på magen kanske faktiskt ÄR sant och inte bara något sambon säger för att vara snäll:)
  • amalie79
    Blgebo skrev 2015-08-18 09:15:07 följande:

Jo, jag lär ta tag i det och byta. Har nästa besök i v28 för att jag är så "normal" så har ju tid på mig. 10v dit. Men det är samtidigt pinsamt, när personen i fråga är jättetrevlig privat, haft henne som handledare och ofta pratar med henne på barnmorsketräffar osv... 

Min väninna, som iof är sjuksköterska, inte bm, sa att ibland är det värre att vara yrkesmänniska. Både för det du säger, att man förutsätts vara lugn och sansad, OCH för att man vet vad som kan hända. Hon jobbade med hjärtsjuka barn när hon fick sitt första barn och det var skitjobbigt tyckte hon.
  • amalie79

Jag är pigg som en mört, har sprungit upp och ner i trappor hela morgonen... Däremot så märker jag precis som med gräsklippningen i förra veckan hur sanslöst kissenödig jag blir när jag dunsar upp och ner. Vilket är ofta, jag är inte en person som sitter stilla eller kan " gå" sansat i en trappa:)

• amalie79

Som jag misstänkte så har min ordinarie chef varit steget före mig och fixat andra uppgifter till mig i höst- men hon var tydlig med att jag var den givna personen för detta även innan graviditeten. Så nu får jag en chans att visa vad jag kan på helt andra uppgifter. Mitt mål har alltid varit att hänga i fram till jul, minus kanske snöskottning då, har bf 15/1. Men nu kan jag jobba så länge det funkar utan oro! Och när jag kommer tillbaks efter nästa sommar så är det bara att hoppa på igen för projektet pågår i flera år:)

• amalie79

[quote=75652474][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:[/quote-nick]Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...[/quotef

Inga som helst problem med att jobba mer än det vanliga "efter- semester-sega".

Har ett kroppsarbete och får stoppa och tänka efter ibland, idag sprang jag som sagt i trappor hela förmiddagen, klart jag blev lite mör men inga problem. Men så har jag inga krämpor ännu heller och känner mig stundtals nästan ogravid fortfarande, trots magen.

Hinner jag så sover jag dock middag nån halvtimme efter jobbet, om vi inget har planerat :)

• amalie79

[quote=75654422][quote-nick]aurorasmamma skrev 2015-08-19 06:36:52 följande:[/quote-nick]Ja gick från att vara mammaledig till att direkt börja min heltidstjänst natt i v 13. Märker av att de är en annan trötthet som infinner sig, men de blir ju så när man har en 14 månaders hemma också och sömnen inte blir optimal på morgonen/dagen..

Kommer nog jobba tills den 1 dec ja med, tror ja ska söka gravpenning då och de sista 11 dagarna innan bf ta semester.

Hur kommer ni andra göra med att söka ledigt innan bebis kommer? Eller kommer ni jobba in i de sista?[/quote

Jag önskar ju det, att kunna jobba. Men kanske går hem i mellandagarna.

• amalie79
    haannah skrev 2015-08-19 12:30:49 följande:

Hej igen! :) var iväg på RUL imorse, och det visade sig att jag inte är så långt gången som vi trodde, så vi blev tillbakaflyttade en vecka! Jag är alltså i v 17+3 idag och inte 18+3 som vi räknat ut efter senaste mens och vid det tidiga ultraljudet :) jag fick därför en ny tid för ultraljud den 2 september o kommer då vara i v. 20 (19+3) för att kolla lite mer på hjärta och kön :) men allt hon kunde se idag så jättebra och normalt ut. Superhärligt att se det lilla undret sprattla omkring ändå! Så nu är det en ny väntan! :)

Vad lustigt jag blev också flyttad, från 17+6 till 16+4 men var inget tal om nytt ul hon kollade alltsammans ändå. Datumet satte hon ju inte förrän undersökningen var färdig.
  • amalie79
    haannah skrev 2015-08-19 13:18:18 följande:

Ja jag trodde inte det skulle vara några problem, men hon sa att de ville att man skulle vara i 18+... Så det var ju lite segt när det bara handlar om några dagar, men hon sa att det är lättare att se alla "detaljer" på hjärtat osv om man gjorde ett till, så det får bli så :) hon kollade ju igenom lille kroppen ändå innan hon mätte, så jag trodde det inte skulle vara några problem! :) hade ju varit skönt att få det "klart" idag. Hehe :) sen vet jag inte om jag bara hade otur att få en vrång barnmorska eller vad det handlade om. Tänkte att jag skulle ringa o kolla om det inte går att få komma åtminstone nästa vecka! :)

Mm det är ju inte jobbigt så. Men lustigt att det är så annorlunda
  • amalie79
    haannah skrev 2015-08-19 17:02:44 följande:

Alltså jag börjar tro att hon inte hade speciellt stor lust att kolla nu, haha. Hon svepte runt över fostret och berättade vilka olika delar det var, sen visade hon att hjärtat slog som det skulle och sen mätte hon skallen och sa att vi fick boka in en ny tid för jag blev tillbakaflyttad! Kändes skumt, allt var över på 10 minuter.. Hon sa bara att "vi kollar hjärtat mer ingående nästa gång, för det kan man inte se så bra nu". Så frågade min sambo om man kunde se kön. "Nej verkligen inte" var det enda svaret vi fick! Jag ska ringa dit imorgon och kolla tänkte jag, kanske man kan få en annan barnmorska till nästa för hon verkade totalt ointresserad tyvärr, haha

Konstigt vi fick ju se hjärtats kamrar och hjärnan osv, fast som sagt det var v16
Svar på tråden BF Januari 2016 :)