Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-12-06 20:41:39 följande:

Är linnena alltså gjorda för att använda utan topp eller bh under? Har alltid haft amningstoppar under hehe, inte haft en tanke (koookkooo) på att den är gjord för att bara ha linnet ;)

Ja det undrar jag med. Jag håller som bäst på att fundera ut ett sätt att slippa sova med bh. Har nämligen aldrig bh hemma, helst ingenting, vi år riktiga nakenfisar både jag och sambon :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-06 19:33:45 följande:

Då förstår jag! Och alltid bra att vara nära Varberg som har så gott rykte. När vi fortfarande funderade på att åka till svärföräldrarna över nyår innan jag fick så ont så kände jag att det kändes lugnt även om det var långt hemifrån, de bor utanför Falkenberg.

Jädra okänsliga människor som ska komma med skräckhistorier till höggravida, jag blir så förbannad på sånt!! Det är ruskigt ovanligt med såna komplikationer men det händer, det gör det ju. Så jag förstår ditt extrabryt där i det allmänna brytet!!

Tack!! <3
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-12-06 21:24:13 följande:

Men hörni! Namn! Har ni bestämt er för några/något och varför? :D

Vi tycker olika. Sambon är för ganska "vanliga " namn. Typ helt ok med 10 vanligaste namnen i Sverige. Jag vill ha något rejält och inte utflippat men ändå inte jätteskumt.

Harry är namnet som smakar bäst just nu så att säga :) för en flicka så gillar jag Lisen.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-07 08:09:34 följande:

Att folk ska tycka så mycket! Nova är jättefint ju! Och förortsnamn... Suck. Vi är också medelsvenssons (rätt så bokstavligt talat också, haha!) men oavsett klass så spelar det väl ingen roll vilket namn barnet får, det är ju inte det som kommer avgöra hens framtid...

Nova är jättefint, synd att det har fått den stämpeln, in väl erkänna att just av den anledningen skulle jag inte välja det- men vårt barn kommer ju att bo i just en sådan förort, och av de svenska namn som finns här så är det många Tindra Nova Kevin Liam Michelle typ :)

och sedan passar det inte med killarnas namn alls, de har klassiska rejäla lite trista namn ( de heter Oscar och Jonathan, bägge fina namn dock) olika namn men passar ändå med varandra. Inte för att det måste vara samma, men det ska ju ändå låta någorlunda ok tillsammans för alla tre är ju faktiskt sambons barn.
  • amalie79

Jag gillar rejäla namn, särskilt flicknamn, som ändå inte låter alltför hårda och tunga. Min systers äldsta heter Hedvig- något som en del i släkten tyckte lät lite sådär, men hon ÄR verkligen en Hedvig nu vid fem års ålder- en lång tjej, med stora händer och fötter, rejält och snusförnuftig och lillgammal:)

Lillasyster heter Iris och är liten och ljus och busig så hon funkar också till sitt namn på något sätt- även om hon inte har det där ljuva man förknippar med blomnamn på något sätt.,

Apropå blomnamn så år jag lite förtjust i sådana eftersom jag jobbar med trädgård och har gjort hela mitt liv. Men sambon tycker Flora är ett namn på en kossa. :)

Är också förtjust i Mathilda. Men en av mina nära vänner har redan en Mathilda :(

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-07 08:16:29 följande:

Vad trist att svärmor ska säga så, förstår att ni blir sårade.

------------

Troligtvis kommer vi nog låta barnen välja andra eller tredjenamn och så kommer vi nog välja ett utav min svärmors namn, som för övrigt heter Ingrid, som jag ser flera utav er gillar. Skoj med namn

Ingrid är fint!

Sambons minste säger Arvid om det blir en pojke, det är inte otänkbart heöörr
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 08:19:56 följande:

Nej då hade jag inte valt något för modernt namn, t ex Liam passar ju inte med Oscar och Jonathan. Harry var lite mittemellan tycker jag, både gubbigt men också lite "fräckt" - eller vad man nu ska säga utan att låta som sin gamla mormor . Jag gillar ursprungsformen Henry också.

Ja jag har fastnat för Harry kan jag säga. Henry är fint men för mig är det min fd s morfar, en envis tjurskallig gammal bonne, inget fel på gubben så sett men.

Gillade era namn med och absolut eftersom barnet kommer bli amerikansk medborgare också.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 23:24:19 följande:

Jävla okänsliga typ som häver ut sig sånt, kanske ska bända sönder nåt på hen? (mohahah!) Det behövs inte mkt för mig heller för att jag ska få värsta spelet, om det är till någon tröst. Just nu har jag värsta nojan för att yngsta bonus ligger i hög feber och äldsta håller på att bli sjuk han med... Och har jag vaccinerat mig mot influensan? nej....

Du kommer bli en underbar lejonmamma, det är jag rätt säker på, du har bara förmåga att förbereda dig för de värsta scenarier i förväg. 

Tack kära du:)

Jo men precis. Detta är en gammal bondmora som fött tre barn, badat dem i mjölkrummet och lagt dem att sova i halmen medan hon mjölkade liksom. Jag tror inte det finns på kartan för henne att någon skulle kunna tycka detta är läskigt. Egentligen är hon en underbar människa men det där var mindre smidigt sagt :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 08:32:55 följande:

Hedvig är ashäftigt! I den kategorin gillar jag även Harriet, Henrietta, Majken och Ruth! Av blomnamnen är Viola min favorit.

Majken är på min lista också, men inte på sambons :)

Lustigt att du säger Viola för det heter min mamma i andranamn- det hette nämligen min mormor som gick bort i höstas. Grejen är att mormor var en mycket speciell människa som inte alltid behandlade sina barn väl, hon var väldigt egoistisk och tja, en komplex person som aldrig riktigt fick frid i själen medan hon levde.

Fint namn, komplicerad kvinna
  • amalie79
    Hame skrev 2015-12-07 08:36:10 följande:

Roligt att fundera på namn  Vi var tidigt inne på Vidar, Alvar eller Hjalmar och jag var helt säker på att det skulle bli ett av dem. Nu på slutet har det dock kommit några bubblare, Edwin och Harry som någon annan nämnde.  

Jag tycker också att det gör ganska ont när bebisen rör sig nu, det finns liksom inte plats. Ett trick brukar vara att be maken lägga handen på magen, för han lyckas aldrig känna de stora rörelserna 

Tycker inte det gör ont när den rör sig, bara ibland när den spjärnar med fötterna, eller trycker på tarmarna så jag får massa prutt:) sparkarna blir bara vildare, trodde rörelserna skulle börja skifta i karaktär nu men nu har sambon äntligen fått se och känna de där galna rörelserna där hela sidan hoppar!

Lugn bebis har blivit crazy bebis nu, jättekul, så länge det inte gör ont :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)