Eleonor01 skrev 2015-12-10 10:07:50 följande:
Skrivet hon ner det? Helt nytt för mig det med ;) hade aldrig någon diskussion m bm förra gång ang det. Inte denna hellre. Det frågar de ändå på fl när man kommer in. Å hinner de inte fråga så hinner man ändå inte med smärtlindring :))
Jag syftar till att folk skriver egna brev
Ja det jag är rädd för är att jag inte är skick att tala vettigt när jag kommer in där, om de ens får in mig genom dörren. När vi skulle på kub testet, i samma byggnad så fick jag en panikattack när det låg en höggravid kvinna på en soffa i entrén och kved, hon kunde varken gå eller stå själv. Så jag fick rusa ut och sätta mig på en bänk och andas med huvudet mellan knäna. Varenda gång jag har varit på ultraljud/antenatal så har jag gått därifrån och allvarligt funderat på om vi skulle ha det här barnet eller ej.
Vet att det är försent att ångra sig nu, så nu är det ju bara att åka dit liksom.
Räknar dock inte med att det är givet att jag är i kontaktbart vettigt skick att tala för mig själv, då tycker jag det är en hjälp att ha det nedskrivet för att sambon få hjälp att tala för mig.
Jag tycker det är viktigt att de vet att jag har nålfobi (lindigare nu) kräkfobi (svimmar om jag mot förmodan skulle kräkas, men oftast kan jag inte ens om jag vill) smärtfobi och att jag som sagt kan bli våldsam om jag blir panikslagen.
Och att jag vill ha den smärtlindring som är möjlig att få, gärna lustgas och epidural.