-
Jag håller verkligen med dig. Vill också vara klar till advent känner jag. Tänkte passa på att avverka barnens julklappar i ullared samtidigt som lite bebisprylar. Listan till ullared är ganska lång. Haha. Letar febrilt efter ett babyskydd just nu. Vill inte hyra ett för dem har bara acta graco att hyra här och det vill jag inte ha. Letar också en hel del begagnat.minahjärtan0609 skrev 2015-10-04 08:13:09 följande:Jag trycker det är ett heltidsjobb detta med att skaffa alla bebisprylar, pjuh! Har köpt en del begagnat och annat nytt. Har en del kvar dock. Skulle vilja vara köar med allt till advent för då börjar julstressen med allt det innebär. -
Jag har jättesvårt att sitta på huk eller luta mig framåt för mkt, känns som man liksom knölar ihop hela bebisen där inne, det är jätteobehagligt och ibland gör det ont.amalie79 skrev 2015-10-04 20:59:09 följande:Ha ha ja det låter ju så!
Sen semestern typ så har jag fått lättare att sitta framåtböjd eller på huk. Då gjorde det faktiskt ont, nu går det bra, vilket är skönt med mitt jobb. Antar det beror på att magen är högre upp nu liksom? -
För mig varierar det en del, men en lugnare dag känner jag oftast på morgonen men sedan är det lugnt under dagen och så känner jag på kvällen när jag lägger mig.Anny123 skrev 2015-10-04 18:03:18 följande:Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
Har inte känt så mkt under tiden när jag varit igång och jobbar innan, rör på mig mkt och står och går en hel del, men nu har jag börjat känna rätt mkt även då.
Dock ser inte jag särskilt mkt utanpå magen ännu. Tror bebis ligger ganska långt in för ibland känner bara pyttelite utanpå magen med handen. -
Nyss hemkommen från barnmorskan, allt var bra, magen låg precis nästan på mittenstrecket på kurvan, tyvärr var inte bebis särskilt samarbetsvillig när det gällde att lyssna på hjärtat, bm fick bara fram navelsträngen hela tiden, men med flödet som hon hörde på navelsträngen lät det bra. Jag känner ju bebis så känner mig inte så orolig.
Har bokat besök nu fram till v 38. Ska på lite tider till undersköterska sen med men det har vi inte bokat in ännu. I fredags fick jag en tid till tul också i v 32. -
Då ligger vi rätt lika, hade 24 sf-mått och 4 kg upp sedan inskrivningenamalie79 skrev 2015-10-05 11:12:32 följande:V 26, Bm-besök imorse, gick bra, allt är normalt. Men hon lärde sig nog idag att sticka mig först, blodtryck sen, för innan var det på övre normalskalan, efter betydligt lägre:) jag stressar lätt över nålar...
Sf-mått 25, vilket även det skulle vara normalt, och 5 kg plus sedan inskrivningen så jag är rätt nöjd, trodde på mer nu.
-
Oj, redan v 29, Gud vad tiden går. Härligt att ni börjar bli rätt klara med förberedelser med. Jag känner mig lite smått tokstressad över det mesta som behöver inhandlas till bebis.Hame skrev 2015-10-05 10:55:34 följande:Vad tiden går fort nu! Imorgon är det v.29 för mig

Jag har köpt och fått hem alla stora saker nu, ska bara rota fram babynestet i källaren också. Väldigt fånigt men det gör mig tokstressad att jag inte vet vad det är, får ta ta i att rota fram det bara..
Har sorterat och rotat fram babykläder, så nu ska jag bara komplettera med några få saker för skoj skull. Ett par grejer, som fler pyjamasar, hade jag behövt sist så det ska jag köpa också. Något nytt och extra fint att åka hem ifrån BB i... Någon som har några idéer på fina babykläder? Kappahl, Lidex och HM finns såklart men något annat kul? Vill gärna ha ekologisk bomull och extra mjuka, gosiga saker när de är små
V 26 för mig idag. -
Usch stackars! Hoppas det går över fort. Krya på dig!FrökenBlå skrev 2015-10-05 14:10:09 följande:Usch, måste bara klaga lite. Har fått nån form av magsjuka och så fort jag rör mig gör det vansinnigt ont i magen :*( Bäbisen rör sig inte så lite heller så det är sammandragningar och smärtutbrott om vartannat nu. Vet ju att man får ont i magen av magsjuka men har aldrig varit med om nått liknande. Nån här som har?
-
Appen verkar inte riktigt funka med bilder för jag kan inte heller se bilder i den.minahjärtan0609 skrev 2015-10-06 17:26:10 följande:Jag ser ingen bild. Eller är det kanske appen som krånglar? -
Jag håller verkligen med dig, det är ofta det är ngt som inte fungerar. Men jag testade att gå på fl mobilanpassade hemsida via telefonen för ngn dag sedan och då kunde jag se bilder i en annan tråd. Men sen är det ju så smidigt med appen.mitthemligajag skrev 2015-10-06 20:06:11 följande:Så tråkigt att de inte fungerar med bilder från appen... Tycker över lag att appen är riktigt dålig :( -
Vad skönt att allting verkar bra. Men gör dem nytt ul nästa besök med då? Jag har också mitt nästa besök i v 29 och sen har jag tillväxtultraljud i v 32. I slutet av grav. kommer jag att gå till bm/usk varje vecka. Och sen blir det ytterligare ett tillväxtultraljud i v 36.Seven Costanza skrev 2015-10-06 19:21:54 följande:Hoppas att ni alla mår bra! Vi var på nytt ultraljud igår för den amerikanska sjuksköterskan tyckte att det var bäst att göra ett här i USA - väl där så tyckte läkaren tvärtom att det inte är så mycket nytta med UL för datering och organkontroll så sent i graviditeten för det ska göras runt v 20. Jo det visste vi ju och det var ju därför vi gjorde det i Sverige haha... Jaja allt verkade normalt i alla fall. Läkaren skrämde upp oss först för hon tyckte att snoppen såg onormalt liten ut och sa då att vi kanske skulle få gå på nytt UL (jag blev jätteorolig) men sedan hittade hon den och bad om ursäkt för att hon skrämt upp oss. Usch det var inte kul så jag hoppas verkligen att hon såg rätt nu så det inte är något konstigt med snoppen, vore ju jättehemskt. Någon som varit med om något liknande? Jag fick behålla samma BF så vi står kvar på 8/1. Har nästan besök 21/10, då är jag i v 29.
Har köpt lite mer kläder, haklappar och en skötväska, samt varit och kollat på vagnar. Blev jätteförvånad för om man vill ha en ny vagn här i USA så är det bara några dagars leveranstid - varför tar det så extremt lång tid i Sverige? Har ju hört om 12 veckors leveranstid - är det lika lång tid även om man beställer en svensk vagn såsom Emmaljunga? Vi har hittat en vagn nu som har liggdel och vändbar sittdel (mkt ovanligt med liggdel här som sagt) och den kostar ca 870 dollar ny och runt 350-500 dollar begagnad beroende på hur gammal den är.
Har svårt att bestämma oss för ny eller begaganad. Å ena sidan är jag ju sugen på att köpa en ny vagn för det vore ju härligt, men å andra sidan har vi ju tänkt ha den i ett cykelgarage så även om man har regnskydd på vid förvaring så kanske den blir smutsig och då kanske man tycker det känns surt att man betalt för ny vagn. Å andra sidan så är nästan alla begagnade svarta eller marinblå och jag skulle helst vilja ha en gul, beige eller grå. Hur hade ni gjort? Om någon är nyfiken på amerikanska vagnar så heter den Uppababy Vista och färgerna jag gillar heter Maya, Lindsey och Pascal .
Kul att du hittat lite mer saker till bebis. Och vad roligt om ni hittat en vagn som faller er i smaken med. Vet inte hur ni ska göra med ny eller begagnad, det kan ni bara känna vad som känns bäst för er. Jag var ju helt inställd på att köpa begagnad vagn men sen när vi var i butiken och den stod där och bara skrek köp mig, haha, så kunde jag inte låta bli att köpa en ny. Fick den för bra pris också, så för vår del skilde det kanske bara 1000 kr mellan ny och begagnad och då kändes det mkt bättre att köpa en ny och få garanti osv.
Emmaljunga tillverkar sina vagnar efter beställning, tror inte dem har en massa vagnar står på lager eftersom man kan välja så mkt olika tillbehör, delar, färger osv, så därför tror jag leveranstiden blir så lång på just emmaljungas vagnar, säkert många beställningar med.
Och andra vagnar har säkert med att dem inte är just svenska märken kanske så då ska det fraktas från andra länder kanske och sådär, det är vad jag tror iallafall att det påverkar.