Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Nettiis skrev 2016-01-22 11:36:29 följande:
    Min sambo är världens bästa just nu när allt är så tungt och jobbigt, han tyckte inte jag skulle åka och handla själv men envis som jag är!

Svärmor är mycket lugnare nu, tror även hon börjar förstå, vi ska dit imorgon på middag och sedan har jag bett om svängrum fram till efter förlossning och det verkar hon förstå, vilket känns jättebra! De har ju extra nyckel hit så de kommer bara och hämtar hunden när vi är inne..

Den där gångstilen känner man igen.. Hunden som är van med snabba promenader får långsamma och kortare, med fler pauser.. Men han verkar dock nöjd.. Han kommer upp efter natten vid 11 (jag går upp typ 10) sen tar vi en kort promenad innan han somnar om på soffan.
    De dagar jag inte har ork för promenad släpper jag ut han på baksidan..
    Men så härligt att svärmor har lugnat ner sig :) Hon borde ju var ett bra stöd för er och inte tvärtom en hormonstint drama queen :)

Hundar är så kloka, de fattar ju att något inte är som vanligt och anpassar sig till det. Ska bli spännande att höra vad han tycker om att få en ny familjemedlem.

Btw hur var den där infoträffen om BB sophia (vi gick aldrig, gick på spa och bodde på hotell istället, hahah)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-22 11:32:55 följande:
    Bvc sköterskan trodde inte att det var ngn böld på g men blev det mer ömt skulle jag ringa till bb och åka upp till dem och få hjälp.
    Hon kände och och tittade och gav mig några tips. Men jag skulle absolut inte gå till vanliga vc sa hon för det är inte säkert du får en läkare som förstår där sa hon, bbs läkare är bättre på det. Jag gillar min bvc sköterska än så länge.

Stor tjej nu med. 2770 gr, jag gissade på 2700. Så nu får hon välja helt själv när hon vill äta. Behöver inte väcka henne om hon sovit mer än 3h.
    Wohoohhoo... Vilka framsteg ni gör!
    HAr du fått någon kontakt med en Amanda sköterska?
    Du verkar fått en riktigt bra BVC-sköterska, hoppas att hon fortsätter i samma stil.
    Och hoppas verkligen att bröstet bli bättre, låter helt fruktansvärt!
  • mirakelspektakel
    Ninin skrev 2016-01-22 17:05:41 följande:

Igår var det äntligen min tur! Pinvärkar från 9 på förmiddagen, jobbigare framåt kl 16, kom in 17.30, vattnet gick med ett splash kl 18.45 och 19.09 kom en liten kille på 3405g och 53 cm!

Han har mest bara ätit, bajsat och sovit sedan dess.

Än har väl inte verkligheten kommit ikapp riktigt men hittills känns det helt underbart att kunna andas, böja mig, ligga på rygg, äta... Sova har jag däremot inte lyckats med, alldeles för mycket adrenalin och fascination över det nya lilla livet för att kunna slappna av!

Stort grattis!! Njut av underverket!!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-22 15:34:52 följande:

Fick ett samtal nu från Amandagruppen. Det var en utav deras bm som ringde, hon hade fått återbud på lite tider på tisdag nästa vecka så jag fick en utav dem. Känns skönt att slippa vänta 2 veckor till. När hon presenterade sig visste jag direkt vem det var och det var samma bm som förlöste mig med son nr 2.

Låter som om att det kan bli hur bra som helst. skönt att du slapp vänta :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 14:18:14 följande:
    Man kunde ju tro att det var jag som skulle vara en hormonstint drama Queen och inte svärmor.. Men passar på o njuta nu när hon lugnat sig..

Låter mycket skönare med hotell och spa än BB Sophias info träff. Den var bra, de pratade om vad de kunde erbjuda på BB Sophia och lite extra om smärtlindring. Vi gick även på Mvcs föräldragrupp och kände att det blev lite upprepning men vi gillade BB Sophias info mer..
    Ja det skulle man kunna tro :D Njuuuut så länge det varar!

Vilken Mvc har du gått hos? Vi var på förlossningsutbildningen på Danderyd, Det var bra men väldigt intensiv. Jag går hos Mama mia city. 
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 22:41:27 följande:
    jag har gått på Haninges Mvc eftersom jag bor i Haninge. Trivs jättebra där och kommer sakna min Bm..

Vilken sida stan bor du? Varför har du valt BB sophia? Jag vill föda i vatten.. Har sedan jag varit liten sökt tröst och smärtlindring i vattnet så tror det blir bra för mig..
    Bor närmast BB sophia. Jag gillar hela deras mentalitet när det kommer till födande, jag vill inte föda i vatten, dock så kommer jag nog använda badet som smärtlindring, vatten har alltid haft en lugnande effekt på mig. Jag är inne på dykmetoden och kvinnan som uppfann den ska jobba på BB sophia,

Även jag kommer verkligen sakna min BM tycker hon har vart helt fantastisk. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-22 23:02:32 följande:

Fasen vad gnällig jag känner mig. Tycker allt börjat gå så bra nu till det där jävla bröstet började krångla. Är fortfarande öm men mindre än igår. Men sen i em har jag fått sådan fruktansvärd värk i ryggen. Det är liksom alldeles ömt när man berör ryggen och svanken. Kan knappt stå upp en längre stund. Sen är jag öm vid revbenen. Vet inte om man legat illa när jag ammat eller vad det
    är men ont gör det och jag vill bara att det ska försvinna nu. Huvudvärken är också kvar men mindre. Suck!!

Ska försöka sova nu medan Lilla W faktiskt ligger i nästet i sin säng och sover. Hör henne snusa så gott.

du har din fulla rätt att gnälla... fy!! Det verkar inte vara helt problemfritt att amma....  frågade du inte på bvc om du får ta huvudvärkstabletter? 
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 23:30:44 följande:

Har ju vart inne på förlossningen två gånger pga minskade foster rörelser och känner mig så nöjd med mitt val.. Dem har varit så proffsiga när man talat med dem i telefon och har fått så fint bemötande när vi vart där.. Sist vi va där fick vi åka upp och va inne ca 1 timme i ett förlossningsrum.. När vi sen skulle hem frågade Bm om vi sett eftervården, vilket vi inte gjort, så då visade hon oss köket, matsalen och rummen.. Det var trevligt tyckte vi..

Hur mår du? Har under kvällen nu fått lite annan värk i min redan tidigare värkande rygg. Den kommer och går liksom, även mensvärken är tillbaka med låååånga intervaller emellan.. Men jag känner iaf nått..

Jag var på stan igår och gick alldeles för mycket, hade massa sammandragningar och ilningar i underlivet efter det och även under natten, men nu är det helt borta. Bara foglossningen som gör sjukt ont, ska köraTens på den strax (hjälper sjukt bra på mig). Låter som det börjar närma sig för dig i vart fall! åh så spännande!

Vad roligt att höra att ni hittills är så nöjda med bb Sophia! Vi har ju inte haft någon kontakt med dem alls än. Har bara sett bilder och läst på hemsidan och pratat med vänner som fött där. Har du koll på hur det funkar med mat på förlossningen och eftervården?
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-23 09:57:11 följande:
    Du betalar helpension för dig och partner som stannar.. 100kr dygn för dig och 500kr för partner.. Alla måltider ingår och man väljer själv från menyn, maten kommer i portionslådor och sen plockar man själv fram och värmer från kylen..
    Frukosten är buffé!

Kommer ni med bil kan ni parkera närmare och får då betala 40kr dygn med tillstånd man får inne på BB..
    Tack för superbra info!

har du fått några fler känningar?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-24 10:13:46 följande:

Så brast det i natt och jag skrek åt bonusen att hålla käften. Inte bra alls. Arvid har bara vaknat två gånger så det var ingen dålig natt men andra gången skrek han sig svettig och väckte de andra och bonus var såklart irriterad och spydig. Jag blir ju superstressad när han skriker sådär, inte vill ta bröstet och vet liksom inte vad jag ska erbjuda mer än kärlek. Läste någonstans igår om att svepa in honom i en filt och hyssja honom och trösta och det funkar lite om jag samtidigt tar av mig och håller honom alldeles intill mig. Fast vi blir varma.

Känner mig elak som skrek på bonus men han tryckte på precis alla knappar igår o var sådär tweenie-dryg. Kallade mig fetto ( han vet att det tar skruv) och var allmänt bråkig hela dagen. Sambon fick lägga massa tid på dem med tv-spel mm, vilket de helt klart behövde och Arvid sov ändå nästan hela förmiddagen

Men gumman, det låter som du har gjort det värsta tänkbara. Du bad bonus hålla käften, well jag är rätt säker på att de flesta här inne om deras son kallade dem för fetto vid fel tidpunkt skulle be dem hälla käften om de är 11 år gamla, speciellt om de försöker lugna ner ett nyfött barn. Jag har ingen aning om hur kaotisk situationen var, men jag tycker inte alls speciellt synd om bonus, det är inte ok att kalla någon fetto. Och jag tycker verkligen att hans pappa ska markera det, inte sitta och gulla med honom efteråt. 

Självklart är det bra om du är den stora och säger att du inte är stolt över det du sa, men även förklara att hans beteende inte är acceptabelt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)