Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-26 16:40:30 följande:

Idag ligger vi bara eftersom jag är sjuk... Sambon är ju hemma så han har tagit honom men jag sa ok till stt han jobbar imorgon för jag är bättre.

Känner mig som en tråkig mamma, tur han är så liten än!

WiMe06 skrev 2016-01-26 16:08:34 följande:
    Haha, så söt! Näsan är väl perfekt att suga tag i.

Vi har en liten katt här idag!
    qatteriin skrev 2016-01-26 15:33:40 följande:

Jag tror nån var lite extra hungrig i förmiddags. Hon låg och sov på mitt bröst efter maten men började klättra, haha!

Åh så fina era guldklimpar är!!! <3

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-26 19:09:38 följande:
    Kanske hyresgästen fattar hinten och inser att det är dags att flytta ut? Det är inte roligt att känna sig som ett monster, jag vet hur det är, men man fixar det som kommer ändå.

Om det är till nån tröst så fick vi höra här hemma ikväll "NI FÖRSTÖR MITT LIIIIIIV!!" för att vi inte ville att fyraåringen skulle se på tv om han inte åt kvällsmat först. Hehe. Tio år för tidigt för såna uttryck tycker jag, hehe. Men små monster finns det överallt, på nåt vis överlever man. :-P
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:05:24 följande:
    Om jag klarade det, klarar det så gör du det. Du har gett mig så många kloka råd att jag skulle vilja ge något tillbaks men kan inte komma på vad jag ska säga riktigt.

Men sista veckan var skitjobbig och då var jag ändå fullt rörlig, kunde ta mig ut och hade just slutat jobba.
    WiMe06 skrev 2016-01-26 19:55:45 följande:
    Det är fullt tillåtet att vara ett monster på slutet av din graviditet, med krämpor och annat som spökar. Du kommer fixa både förlossning och att ta hand om en nyfödd bebis alldeles galant. <3

(Du har väl hört vilka monster vi andra är )
    Tack snälla ni <3 

Nu på kvällen har det vart bättre, vi har öppnat en flaska alkoholfri skumpa och så smått firat vår 2 års dag som förlovade (eh älskling ska man inte gifta sig inom ett år?!) Dessutom känns det som vi äntligen lyckas prata igenom tankar ang förlossningen och skrattat hysterisk medan min sambo tryckt på en massa olika punkter, masserat bröstvårtor osv för att kolla om det sätter igång sammandragningar...

Min sambo har verkligen vart så fin mot mig på senaste tiden och verkligen haft förståelse med mina utbrott och humörsvängningar. 

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-27 08:10:58 följande:
    Woop woop! Hoppas tryckandet hjälper! Jag tryckte där vid lilltån med en lego-trollstav så det blev extra tydligt vilken punkt jag tryckte på, haha! Men det hade ju effekt! Skönt att höra att sambon haft förståelse, de ska vara tacksamma för allt vi går igenom för att skapa deras arvtagare!
    Jag visste väl att legotrollstavar är magiska!! ska genast gå och leta rätt på en!! :)

I det här fallet bör vi båda visa tacksamhet, att han vill skaffa barn med någon igen efter det han gått igenom med sitt ex är nog bland den största kärleksgåva någon kan få,
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 08:22:18 följande:
    Vad skönt att du hade en bättre kväll och vad bra att din sambo förstår dig och tar det på allvar

Jag kan tänka mig att det blir lite extra jobbigt vissa dagar när du trots allt varit sjukskriven så länge som du har. Nu hoppas vi att bebis kommer snart.
    Det kan vara så att jag håller på med de sista förberedelserna mentalt innan förlossningen och därför gå igenom alla skräckscenarier. Inatt låg jag och funderade på om jag borde skriva någon form av testamente samt ett brev till Lillut om jag skulle dö och hon skulle klara sig. Sen drömde jag en riktigt skev dröm om att jag redan var gravid igen utan att jag upplevt Lilluts förlossning eller få vara mamma åt henne, hon fanns med i periferin någonstans i drömmen, men det var inte jag som tog hand om henne. Att hålla på så här mentalt är skitjobbigt, men det ger mig även fördelen att jag blir otroligt lugn och rationell när det väl gäller.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-27 11:47:17 följande:
    Så fint! <3 Ni har tur som har varandra då! Ja lego-trollstavar är fantastiska, Axel har två så säg till om jag ska skicka en! Funkar nog bra med tandpetare annars, hehe.
    Vi har nog mängder, eller i vart fall legovapen. Killarna är galna i ninjago och chima lego :) Tack ändå för omtanken!

Det enda som hände efter allt tryckande var att jag fick gå upp och kissa 4 gånger i natt (om det kom faktiskt mer än ett par droppar) istället för 1 gång som jag brukar. JAg hade nog tänkt att jag skulle förlora vätska på något annat sätt :)

Hur är det med rumpan idag? har den blivit något bättre? Kanske finns punkter att trycka på för de besvären med?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-27 11:54:36 följande:
    Sådant där hade jag också... Vet att någonstans under förlossningen när det gjorde som mest ont så sa jag till min sambo att jag hade velat se Hedvig växa upp, det är min femåriga systerdotter. Att jag hade velat se henne som vuxen. Tydligen var det en av sakerna som var mest ledsam för mig, lustigt vad som är viktigast när det väl gäller liksom.
    Det är lite märkligt kan jag tycka för jag känner mig inte särskilt rädd för att det inte kommer att gå bra. Men tanken på att inte få vara med och se mitt barn växa upp får mig helt ur balans (vilket iof inte är konstigt alls, men varför ska jag plåga mig genom att ens tänka på det?!) Jag antar att det är förberedelser för att kunna knyta an till sitt barn som gör att alla kanaler emotionellt är öppna. Undrar om man kan knyta an till andra personer med när man ändå är i detta emotionella kaos? Är det ex möjligt för dig att få en bättre anknytning till någon av bonusarna tro?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 14:39:28 följande:
    Det kan nog mkt väl vara så. Kroppsligt är man ju förberedd genom graviditeten men mentalt kan man få det mesta tankar och funderingar, och det är väl inte konstigt egentligen med tanke på att man ska gå igenom den mest smärtsamma delen på vägen till en liten person som man ska älska och ta hand om hela livet, och rädslan att aldrig få vara en del utav det är skrämmande. Och det är nog bara så att man måste få gå igenom den biten också. Jag har haft den delen med alla barnen. Men du är en stark och mkt klok kvinna och du verkar ha en helt fantastiskt sambo (förhoppningsvis make snart eller ) så ni kommer tillsammans att klara detta helt fantastiskt bra.
    Ja han är fantastiskt (förutom när han gör mig totalt skogstokig och jag funderar på att kväva honom med en kudde när han sover (mohahhaah!!!!)). Vi får se när och om det blir något giftermål, finns ju så många svarta hål att stoppa pengarna i.

Jag är i grunden trygg med att det kommer gå bra, antar bara att jag har något behov av att vara beredd på det värsta.
  • mirakelspektakel
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 21:21:40 följande:

Lite info från förlossningen. Är fortfarande bara öppen 4 cm men fick en till hinnsvepning och om ingenting har hänt inom en timme så ska dom spräcka hål på hinnan så det blir bebis inatt. Ser så mycket fram emot att få hålla våran lilla prinsessa men är så nervös över hur ont det kommer att göra.

ÅH lyllos dig!! Det kommer gå säkert gå hur bra som helst även fast jag förstår att du måste vara supernervös!! Lycka till!!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-27 13:17:45 följande:
    Jag tänkte sådär ibland men för mig var det viktigaste att sambon lovade att ta hand om bebisen och att den skulle få lära känna min mamma om jag inte fick vara med.

Jag vet inte. Känner att just nu så går den energi som han inte tar till att hinna gosa med sambon. Längtar så efter att ta i varandra på ett sexuellt sätt igen, eller, lite hångel har det varit men något annat är ju inte aktuellt som jag ser ut där nere än... Men ser det som något bra ändå, frustrationen börjar vakna. Det betyder ju att JAG börjar vakna också. Att jag finns kvar
    Ge det lite tid så ska du se att du kommer läka ihop fint (och gör du inte det så ska du fasen kräva att de gör om och gör rätt!!!!) tills dess får ni helt enkelt njuta av varandra på andra sätt. Låter som något väldigt positivt att frustrationen börjar vakna, men jag tror kanske lite mer på att du alltid funnits kvar men att du nu börjar (ÄNTLIGEN!!!) återhämta dig från förlossningen och alla sjukdomar ni har drabbats av de senaste veckorna.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 22:43:44 följande:
    Haha, kan kan jag väl men jag har nog fått psykiska men sen jag använde den när jag fick mina "årstids"-eksem, jag led varje gång jag skulle smörja med den, så det sitter nog i hjärnan att det ska svida lika mkt på W.

Men kokosolja ska jag kika om, vart köper du det? Annars ska jag testa decubalen.

Skönt att ni hittat ett alternativ för A så han slipper svidet, inte roligt när det gör det.
    kokosolja kan du köpa i välsorterade mataffärer (den ska vara kallpressad) den luktfria är lite svårare att få tag på men finns ofta på hälsokost och vissa apotek.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)