• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • tjugofjärde

Jag har bf 30/12

Hoppas det är ok att jag är med här ändå då det med stor chans kan bli ett januari barn :)

Roligt att få följa andra som är gångna ungefär lika länge :)

• kattisch

Halloj. Tre barn sedan innan. Två ma och ett mf senaste tre åren. Plussade i morse med bf 7/1. Vågar inte riktigt hoppas men ska få fragmin utskrivet imorgon pga lupus antikoagulans.

• Mrspalsson

Hoppas du slipper foglossningen, ialf så tidigt! Går in i v 5 imorgon.. Känner endast av lite molvärk till och från, känner mig trött och lite spänd i brösten tillochmedfrån.. Mådde bra förra graviditeten så hoppas på en lika härlig denna gång! :D

20110303 skrev 2015-04-28 16:04:55 följande:

Gick in i vecka 5 idag... Har verkligen inte fattat men det har min kropp. Stora tröttheten slog till idag och bröstvårtorna har blivit mörka/ lilafärgade sen har jag känt av ryggen idag. Hade foglossning fr v 12 förra graviditeten. Blä om det ska komma känningar redan nu?!

Hur mår ni?

• Seven Costanza

Ni som varit gravida tidigare och varit illamående, i vilken vecka började det och hur länge höll det på? Plussade tidigt och har BIM imorgon så är ju bara i vecka 4en mår precis som vanligt. Undrar när man ska vara beredd på illamående?

• tvåsmåunderverk
    Seven Costanza skrev 2015-04-28 19:02:49 följande:

Ni som varit gravida tidigare och varit illamående, i vilken vecka började det och hur länge höll det på? Plussade tidigt och har BIM imorgon så är ju bara i vecka 4en mår precis som vanligt. Undrar när man ska vara beredd på illamående?

Mitt illamående började i v 7-8 förra gången, mådde så illa så jag trodde jag skulle dö. Var tvungen att käka Mariekex innan jag gick ur sängen. Höll i sig typ två månader. Usch! Hoppas jag slipper det.. Sist hade jag inga symtom förutom extrem trötthet innan v 7, verkar vara samma nu! Trött som ett as redan! Är också bara i v 4, BIM på typ lördag!
  • Miniimy
    Seven Costanza skrev 2015-04-28 19:02:49 följande:

Med första visst jag inte att jag var gravid trodde jag höll på att bli sjuk och sista veckan kände jag mig magsjuk haha då tvingade maken mig att ta gravtest vilket va positivt och jag var i v 6. Så ja de kom mer och kraftigare än denna gång. Nu kände jag efter 2 v efter äl; illamående som kom ibland som en våg över mig. Sen har de lugnat ned sig nu känner jag bara lite trött på morgonen och mer hungrig och fortsatte är nu o v5
  • fruochmamma

mår redan illa från och till och trött hela tiden skulle kunna sova var som helst när som helst :) och lite molande värk från och till, mådde bra med första och med andra spydde jag i början , så får se nu 3é , inte lättaste att springa efter en 2 1/2 åring och en lite på 1 åring ;) men ska bli skoj mede ett syskon Hjärta hur mår ni alla andra?  och grattis till alla nya plus ;)

• anaconda

Jag mådde oxå bra första 27 veckorna med min först födda, kände inte av grav alls! Och fr v27- födelse va jag sjukskriven för typ de mesta i en graviditet

Nu är jag super duper trött, lite molande till och från, lite snurrig och vimsig!

• tjugofjärde
    anaconda skrev 2015-04-28 22:28:08 följande:

Någon som äter folsyra?

Jag gör. Har gjort det sedan i februari då vi bestämde oss för att försöka och jag tog ut min spiral :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)