• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • anaconda
    Caisas skrev 2015-04-29 10:45:26 följande:

Grattis elanor, och välkommen till gruppen! Jag lägger till dig i nästa BF-lista! Skrattande

Vill ni kanske berätta lite mer om er själva allihop? Så mycket som ni känner er bekväma med såklart! 

Som jag skrev i trådstarten så är jag 26, maken 33, och det är vårt första barn. Vi bor i närheten av Stockholm och har en liten katt också. Jag är diabetiker sedan 6 år ooch jobbar inom IT. smile1.gif  

Någon mer här som tränar och/eller äter LCHF? Det gör jag, framför allt för att ha bra blodsocker och jag hoppas att det kommer att hjälpa mig hålla vikten ganska stabil nu under graviditeten. Glad

Både jag och mannen är nyss fyllda 28, vår först födda dotter är 13 månader, så detta blir vårt andra barn, vi bor norr om Sthlm i ett litet hus men funderar och planerar nu att bygga ett nytt till nästa vår. Vi bor med våra två katter oxå! Jag har jobbat som personlig assistent men hade inte tänkt gå tillbaka efter föräldraledigheten efter sommaren.

Jag har sedan min första förlossning gått ner 22kg och väger ca 25kg mindre vid denna gravid start så hoppas jag kommer må bättre i slutet av grav nu än förra :) jag har gått på en diet som heter Cambridge (hade 8kg kvar till målvikten men dom får vänta nu till efter graviditeten) och fortsätter att byta ut 1-2 mål om dagen nu i början av grav då jag är super dålig på att äta frukost/lunch sen senare får vi se hur kropp o bebis mår. Jag råkade ut för gallstens anfall i slutet på januari och fick akut opereras (ta bort hela gallblåsan plus stenar) så har inte kunnat träna nåt men nu börjar kroppen kännas hel igen så hade tänkt börja träna lite nu så fort kvällströttheten lagt sig lite ;)
  • tvåsmåunderverk

Vad roligt och läsa om alla!

Som jag skrev så är både jag och sambon 23 år! Vi har tvillingar som är 1,5 år så det är full fart här hemma jag jobbar som habiliteringsassistent och sambon är snickare. Vi bor i en lägenhet, en 3:a men letar större! Vi har även en sommarstuga ute på landet som vi har total renoverat så därför stressar vi inte med hus just nu :)

• elanor

Är äldst gissar jag på? Fyller 40. Bor i Gbg. Jag har som sagt ett barn men min sambo har 2 (varav ett gemensamt). Gillar att träna, blir mest gym, spinning och yoga. Vi bor i radhus.

• Seven Costanza

Jag är 31 och det är första barnet för oss. Tog sig på första försöket vilket jag verkligen inte hade räknat med, så vi är jätteglada .

• Linnea1986

Jag blir 29 på lördag o mannen blir 30 den 15 maj så detta att vi blev gravida är som en tidig födelsedagspresent till oss bägge :) jag jobbar som undersköterska i äldrevården o min man är sjukskriven. Inga barn innan men har hund och 2 katter :)

• FrökenBlå

Jag är 28 och sambon 30. Denna gången gick det på första försöket, med dottern tog det över ett år, så vi är såklart väldigt glada för det! Vi bor utanför Växjö, på landet i ett hus vi köpte för 3 år sen. Vi har två hundar och några höns ;)

Ni som har barn sedan innan, kommer ni köpa syskonvagn eller använda er av ståbräda? Vi velar lite, men har ju tid att fundera på det..

• Lisasmor

Hej, jag vill gärna vara med här! Plussade imorse , BF beräknat till 6/1. Jag är 35 år och jobbar som psykolog, sambon är läkare. Vi bor i Stockkholm och är båda deltids-föräldralediga med dottern som är 18 månader. 

• tjugofjärde

Jag är 24 år i sommar och min sambo är 29.

Vi bor i lägenhet, en 2a i Östergötland men letar efter större. Har två ragdollkatter :)

Min sambo jobbar på bageri.

Jag har jobbat inom café/bageri men är

just nu sjukskriven och har aktivitetsersättning.

Ska ut på arbete snart och hoppas hitta jobb nu efter graviditeten och mammaledigher.

Har mått dåligt några år men mår nu bättre än någonsin. Har jobbat mycket med mig själv och känner mig stabil och trygg. Så detta barn är mer än välkommet och vi känner oss så redo!

• anaconda
    FrökenBlå skrev 2015-04-29 12:38:40 följande:

Jag är 28 och sambon 30. Denna gången gick det på första försöket, med dottern tog det över ett år, så vi är såklart väldigt glada för det! Vi bor utanför Växjö, på landet i ett hus vi köpte för 3 år sen. Vi har två hundar och några höns ;)

Ni som har barn sedan innan, kommer ni köpa syskonvagn eller använda er av ståbräda? Vi velar lite, men har ju tid att fundera på det..

Vi har en Emmaljunga duo combi med sport chassi och sen en Emmaljunga scooter S air så vi kommer nog inte köpa syskon vagn köpte båda vagnarna sprillans och jag älskar dom båda massa! Dottern kommer vara 1år 9 månader när bebis kommer så vi får lösa de på annat vis då! Vet att de finns som en sittdel som man kan sätta på vagnen, har inte kollat så nära på de än
  • Reggi

Jag är 30 år och sambon 32 och det blir mitt första barn och sambons andra barn, han har en dotter på 9år. Jag är förskollärare och jobbar på förskola med barn från 1-3 år. Vi har försökt 1 år och tillslut så plussa jag :) vi bor i örebro i en 3:a, vi letar större nu.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)