Inlägg från: Blgebo |Visa alla inlägg
  • Blgebo

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-07-10 12:20:34 följande:

Däremot så har jag börjat samla mina restgarner för att sticka sockor, blöjbyxor och småfiltar i höst... :)

Jag har köpt på mig ett _jättelager_  garn... stickar på en åkpåse och ett par byxor nu. ska sticka...massor... Undrar när jag får tid med det! 
  • Blgebo
    amalie79 skrev 2015-07-10 13:04:19 följande:
    Jag har redan ett jättelager garn sedan innan :)

Vad stickar du för åkpåse??
    Bara en "vanlig" med armar och huva, med knäppning nertill och i halsen. Jag är inte jättebra på att sticka, har nyss lärt mig, men tänkte lämna vantar och sockor för det kan jag nu. Kom dock på att jag borde ha gjort hål för bälten så den funkar i bilen... Har bara lite på bakstycket och montering kvar, så för sent att fixa till. 
  • Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-07-10 16:23:22 följande:
    Jag vet ungeför vad jag är ute efter när det gäller vagn men har inte tittat på några modeller eller liknande ännu.

Jag tyckte tvärtom när jag skulle köpa syskonvagn med andra barnet, tyckte alla var så stora och klumpiga. Så vi köpte en Phil and Ted, sen kom vi till ett mellanläge på en månad eller så och då bytte jag den till en dubbel man kunde ändra sitsarna framåt och bakåt och det är den värsta vagn jag någonsin har kört, blev typ aldrig några promenader med den, ångrade mig i flera år sedan att jag bytte bort Phil and Ted vagnen för den var såå smidig och en fördel är ju ändå att man kan använda den som singelvagn också. Men det har ju hänt otroligt mkt på syskonvagns-marknaden på 6 år.
    Jag vill ha en stor, bred och rejäl sak med rejäl varukorg. Typ Emmaljunga Och där man har barnet mot sig (Fast det ska gå att vända delarna separat så man kan ha en framåt och en bakåt). Behöver inte ha en smidig vagn, då jag bara ska ha den på promenader, åker inte buss osv. Ska jag åka iväg har jag en enkelvagn sedan tidigare + ståbräda. 
  • Blgebo

Fick höra i helgen av en ul-barnmorska att de har haft klamydiaspridning via vul- staven på sjukhuset, trots att man spritar och använder kondom på. Jag har gjort flera vul som icke-gravid men inte kollat klamydia på 10 år... blir lite nojig nu.

• Blgebo

Utnyttjade en "löneförmån" och lånade ultraljudsapparaten nyss. Klar och tydlig bild på en liten vild sak Känner fosterrörelser, men ville ändå kolla....

• Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 06:11:40 följande:
    Gud va kul! Men du känner alltså rörelser redan, vilken vecka är du i? Jag är i v 15+ 2 (BF 4/1) och jag känner ingenting jag kan identifiera som fosterrörelser... Hur känns det? När brukar man kunna känna?
    14+4 tror jag... bf 9/1.. :) 
    Det är ju mitt femte barn, så jag vet vad jag ska känna efter. Som små, små glidande rörelser, pyttesmå puffar... så känner jag nu. De flesta känner fosterrörelser dagligen efter v 20 någonting. Jag har alltid känt tidigt, v 16 m första, och sedan bara tidigare. :) 
  • Blgebo
    Mallis87 skrev 2015-07-16 21:12:41 följande:
    Något mer som är bra är om det går att dra fram sufletten ganska långt! Det saknar jag på vår framåtvända emmaljunga scooter, sover dotter i den och solen står på har hon solen rakt i ansiktet för sufletten går inte alls långt fram.
    HAr sett att det finns en förlängningsskärm att sätta på, det verkar rätt bra. Kommer inte ihåg var kvinnan jag träffade hade köpt den. 
  • Blgebo
    Kixpix skrev 2015-07-16 22:01:12 följande:

Tänkte höra här om det är många som har tänkt på att det finns ganska mycket gratisprylar man kan beställa genom att bli medlem lite här och där.
    Jag har fått hem ett paket från Lloyds apotek (min sambo fick hämta) och ett paket kom idag från GoBoken. GoBokens värde är cirka 500kr.

Jag har hämtat boxen påbabyproffsen, beställt en som snart kommer till apoteket hjärtat, ska gå och hämta ut på kronans apotek och har en som väntar på lloyds. Nackdelen, är att man säljer sina uppgifter till vissa företag, så jag har fått massor med samtal från säljföretag  
    Goboken hade jag med första barnet, avr så jobbigt att bli av med dem sen,så jag vill inte ha ngt paket från dem. Men de har säkert blivit bättre sedan dess. 
  • Blgebo

Fvp avklarat, nu2-3 v väntan på svar. Blev tillbakaflyttad, så är 15+0 idag. Ska hem och ligga på soffan hela eftermiddagen.

• Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-07-22 14:02:00 följande:

Då får vi hålla tummarna för bra resultat! Har ni någon anledning att tro att barnet inte skulle vara friskt eller gör ni fvp bara för att kolla upp istället för t ex KUB?

Istället för kub.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)