mirakelspektakel skrev 2016-01-01 23:42:44 följande:
Hur gammal är din äldsta bonus? 11 år? Min har precis fyllt 9 år och jag skulle säga att han är en omogen 9 åring. Hur gammal är din yngsta?
Klart att man vill att de ska få en bra syskonrelation men inte på bekostnad på att riskera att bebis far illa bara för att man inte vill säga nej för att inte göra de äldre syskonen ledsna. Jag tänker att det handlar om en så liten tid då bebis är väldigt skör så de får helt enkelt ta det. Jag har dock en känsla av att detta kan bli ett föremål för konflikt när det kommer till deras pappa som endast vill se det bästa hos sina barn, tills motsatsen är bevisad.
De är 11 och 9. Helt olika. 11-åringen kan bli väldigt arg men har ansvarskänsla, noga med sina saker,matar katterna, är självgående på morgon och eftermiddag, kokar ägg, värmer mat, kan steka korv osv. Noga med att utföra det han blir ålagd- men samtidigt lite sirapströg, inte den smartaste hästen i stallet typ ;)
Nioåringen är upp i det blå, men det är mer hans person än omogenhet. Om något är roligare åt andra hållet så går han dit istället. Kvick i kroppen, mycket spring i benen och ett rörligt intellekt. En rolig unge men med en riktig vinnarskalle.
Usch det låter jobbigt. Ja det är svårt för föräldrar att se det där o visst blir det konflikt.