Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-04 20:08:45 följande:

Haha åh sötisar!! Vår kisse trivdes både i spjälsäng och vagn - fram tills bebis kom... haha! Vi försökte mota bort henne men det var ingen idé, hon kilade ju tillbaka så fort vi gick därifrån.Mmm päroncognacen är god, jag valde mellan den och romrussin och det blev romrussin den här gången... Men jag älskar marsipan, riktigt fin marsipan iaf.

Haha ja vad lustigt, jag har alltid funderat på hur det funkar där de hyr ut babyskydden! Vi hade tänkt hyra sist men det blev att vi lånade av syrran till slut.

Man kan hämta dem hos NTF också, men de hade stängt över helgerna, tror inte de öppnar förrän 10/1 igen och det kändes väl länge. Vi ville gärna ha det klart, provmontera i bilen och så och så kan man hämta dem på östra också så då gjorde vi der
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2016-01-04 20:27:24 följande:

Gud, antingen kissade jag precis på mig eller också har vattnet börjat rinna. Har fruktansvärt tryck nertill och molvärk i ryggen. Min sambo sa att han ringer till svärmor, men jag sa NEJ, tänk om jag bara har kissat på mig. Gud vad pinsamt om jag har gjort det, har aldrig hänt förut. Hur som helst så har jag lagt i en binda nu, för att är det fostervatten så bör det ju komma mer... Men hur vet man skillnaden egentligen?

Lukten skulle jag tro? Mitt kiss är nästan alltid lite gult nu hur mycket jag än dricker.

Det sägs att fostervatten luktar som sperma. Den lukten kan ju inte förväxlas med kiss i första taget.
  • amalie79
    Elma skrev 2016-01-04 20:31:36 följande:

Men ärligt talat, när blev det så långt ner till golvet? Helt plötsligt har jag givetvis börjat tappa en massa grejer bara för att det är extra knepigt att få upp dem sen! O när jag sen ska ta upp det jag tappat anstränger jag mig så jag når precis, vilket oftast innebär att jag får så dåligt grepp att jag tappar det igen, såklart! Bara att skratta åt sin egna klumpighet 

Vecka 39 idag, får se hur länge till magen kommer vara ett hinder för mina rörelser. Allt blir ju inte lättare med en bebis i famnen heller, eller en tvååring som också vill bli upplyft... 

Jag går hellre ner på knä än att böja mig- men för mig är det bara magen som tar emot, att jag får sura uppstötningar. Eller så gör jag som konståkare typ- sträcker ut högra benet bakom mig upp i rumphöjd och böjer mig så. Högra sidan är stelare nämligen
  • amalie79

Det där med svärföräldrar kan vara knepigt. Jag hade nog ärligt talat förväntat mig mer engagemang från mina. De är ju så närvarande i killarnas liv. Min sambo säger att det delvis är mitt eget fel- jag sa i början att jag inte ville bli daltad med eller behandlad på något annat sätt än vanligt och nu har de tydligen tolkat det som att de inte ens vågar fråga hur jag mår. Det var ju inte riktigt så jag menade, hade ändå uppskattat om de frågat lite om hur bebisen mår tex häromdagen när jag varit på Mvc.

Känns som om framförallt min svärmor är mest fokuserad på vad detta kommer betyda för killarna, hon är lite typen som "tycker synd" om dem för att de blev skilsmässobarn. Hon förstår inte alltid när barnen handskas lite vårdslöst med sanningen för att hon ska tycka synd om dem.

Min svärfar tycker jag är det bästa som hänt sambon, det vet jag, för att jag bryr mig om honom, visar ömhet, sådant som är naturligt för mig.

Det är helt ok om de engagerar sig lite mer i killarna, det tjänar ju jag och vår genensamma på i form av mer tid med sambon. Barnen har en ganska oberäknelig mormor på sin mammas sida, medan vårt barn kommer ha världens bästa mormor. Min mamma är bara 58 år och ung i sinne och kropp. Min pappa, de är skilda, är snäll men ingen man lämnar småbarn med om man säger så, eller som vill engagera sig på det sättet. Han är äldre också, 70 år.

Däremot hoppas jag att de inte gör alltför stor skillnad på killarna och vår bebis, för det blir jobbigt att förklara sen.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-04 23:02:13 följande:

SVÄRFÖRÄLDRAR kan verkligen vara fantastiska, min svärfar skällde ut oss, när vi berättade att vi väntade barn. "Men hur fan tänkte ni nu? Är ni helt dumma? Barnen börjar ju precis bli tillräckligt stor så att de går att stå ut med..." När min sambo försökte kontra med att jag faktiskt inte har några barn, fick jag kommentaren att jag MÅSTE se bonusarna som mina egna?! Eh nej det gör jag inte, precis som de inte ser mig som sin mamma.

Men kära nån, din svärfar låter som en komplett idiot ju. Det verkar ju som vi pratat om innan finnas en jobbig historia bakom din sambos tidigare relation och familjesituation. Borde han inte vara glad att hans son träffat en klok och vettig kvinna som ställer upp på hans befintliga barn och ger honom en chans till något nytt och bra? Att han är lycklig?
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-04 22:56:43 följande:

Vågar knappt berätta vad vi gjort idag, misstänker att jag kommer bli hemsökt av både Qatteriin och Amelii :)

Har precis vart och sett Quentin Tarantinos nya film the hateful eight, på 70 tums film. Som tur var så hade vi vip-stolar så att jag klarade av att sitta i 3h utan större besvär. Igår ställde vi in babycribet i sovrummet så nu känns det plötsligt väldigt nära att att det snart kommer ligga ett litet knyte där. Känns som att det är dags att verkligen passa på att göra saker utan barn, på torsdag ska vi bo på hotell en natt äta 3-rätters middag och bara mysa (var det vi gav varandra i julklapp).

Åh låter härligt! Min tråkige sambo är ingen filmnörd så vi har gått typ två gånger i höst... Min vanliga biokomois har haft svårt stt komma ifrån så. Vi satsar på mer nästa år, iaf för min del:)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-05 06:47:39 följande:

Nettiis; såg nu att svärmor bara är 57... Mina föräldrar var 60+ när de fick första barnbarnet och de hänger med bra som bara den trots artros och skit, så svärmor kan nog lugna sig lite, haha!

Ja min mamma är 58 och hon är för mig en ung mormor liksom ( ja hon är ju ganska ung med tanke på att jag snart fyller 37)

Hon jobbar och cyklar överallt, är i bättre fysisk form än de flesta jag känner, vi umgås jättemycket då vi har handarbetet gemensamt, går på stan, eller bara fikar, tar igen alla de år jag bodde utanför stan.
  • amalie79

Jag hade gärna haft ett helt fotbollslag män på rummet bara min får stanna kvar. Det är en av de grejer jag är rädd för, att bli lämnad ensam efter en förlossning med en liten jag och allting är nytt. Jag tror det skulle kunna stressa hem mig innan jag är redo eller göra så att jag återhämtar mig sämre.

Det är liksom han som gjort detta innan och vet hur det ska gå till.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 07:01:56 följande:

jag är egentligen inte någon bionörd jag heller, lägger hellre pengarna på att konsert eller teater än bio (tycker normalt inte att det är så stor skillnad att se film på bio och se den hemma). Men detta kändes så annorlunda så att jag inte kunde låta bli och det blev riktigt häftiga scener med den storleken på film.

Nej då är du ingen filmnörd! ;) är ju inte alls samma sak! Det luktar bio och popcorn och det är ju hela stämningen som gör det!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)