kindofnothing skrev 2015-12-09 07:37:34 följande:
Jag o sambon är helt novisar o pratade om ett par saker igår kväll som ni gärna får hjälpa till med.
Hur vet man vilka blöjor man ska ha? Storlek? Märke? Hur många paket behöver man ha hemma?
Vi har fått ärva en del kläder men behöver nog köpa några pyjamasar. Hur vet man vad som är en pyjamas i affären? Kanske jättekonstig fråga, haha! Ska man köpa 56 o hoppas på att det passar o att man kan vika upp ärmarna? Surt att köpa 50 som man hört att vissa barn inte ens kan ha!
Fick ett paket med några stlk 1 och några stlk 2 i Liberos babybox, sen har jag köpt till ett litet paket stlk 1 och ett litet paket stlk 2 från Libero med en rabattkupong jag fick. Har även en rabattkupong på 50 kr på Liberos nya blöjor touch som jag tänkte utnyttja, den går ut innan bebis är beräknad så tänkte köpa ett paket stlk 2, sen kommer jag inte köpa mer blöjor förrän man vet. Till våra killar hade vi Liberos prematur i kanske 2 veckor innan dem kunde ha stlk 1. Sen är det som quatterin skrev, en del föredrar Pampers en del Libero och en del helt andra märken. För oss växlade det en del under tiden dem växte vilka som satt bäst.
Gällande pyjamas är den oftast en heldress i bomull (ej velour eller liknande) med knappar eller dragkedja hela vägen ner i ena benet. En del pyjamas har även fötter men jag skulle rekommendera er att satsa på pyjamas utan fötter, man kan vika upp när den är förstor och dem kan ha den lite längre för det finns inga fötter som tar emot när dem växer ur den, samt rekommenderar jag med dragkedja, det underlättar blöjbytena nattetid. Inga jobbiga knappar man lätt knäpper fel när man är lite halvtrött eller sådär