Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-12-11 07:04:54 följande:
    Åååh ett nybyggt hus! Det är nog helt otänkbart för oss för här finns aldrig några tomter på bra platser och om de finns kan man få betala flera miljoner bara för tomten. Blä. Hade det paret väldigt goda inkomster eller är det väldigt billigt där ni bor - alltså hur kan de bygga två hus redan i 25-årsåldern? Grymt avundsjuk.
    Nja, goda inkomster vet jag inte om dem har, båda jobbar i dagligvaru handeln och där dem jobbar betalar dem inget bra. Så tyvärr är det nog mer skulder än flärd, vet att dem inte gjorde ngn vinst på huset heller nu när dem sålde. Dem sålde för 3,5 milj. Så visst några miljoner för en tomt där dem byggde är det ju inte.

Det är rätt otänkbart för oss med idag då både priser på nybyggnation har stigit jättemkt samt tomtpriser här också. Så vi lyckades nog bara pricka in rätt tid att bygga.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:07:11 följande:
    Ja man skulle ju helt klart varit redo för hus för flera år sedan om man ser till hur bostadsmarknaden skenat de senaste tio åren. Men men det blir nog något hus någon gång .
    Jo, men jag tror det kommer fortsätta likadant, men det är klart att det påverkar ju priserna rejält. Men ni verkar ju ändå ha en bra lägenhet att komma tillbaka till när ni kommer hem och det är ju inte alla som får den möjlighet ni fått nu att bo utomlands så.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:12:49 följande:

Så, på tal om hur stor eller liten Kronprinsessans mage är för att vara i sjätte månaden utlovade jag ju bilder på hur stor skillnad det fortfarande är på min mage nu i nionde månaden beroende på om jag spänner magmusklerna och står med bra hållning eller om jag "släpper ut" magen. Jag är inte så haj på det där med att lägga bilder bredvid varandra så jag lägger in dem efter varandra. Ni får säga om ni tycker att ni ser någon skillnad, jag tycker det i alla fall . Går in i v 37 idag!

Oj, man ser ju stor skillnad du måste ha bra magmuskler? Haha, jag tror inte ens jag kommer ihåg hur jag ska spänna magen nu när man är gravid

Jättefin mage
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 08:34:14 följande:

Har ni packat bb väskan? Vad är de bästa ni har tagit med er? :)

Jag har packat en förlossningsväska och en bb-väska. Men det viktigaste jag packat, det vet jag inte. Jag kan inte ens minnas vad jag hade med mig med dem andra barnen eller om jag saknade ngt då. Men kommer ni ta med musik eller tidningar å sådär. Tycker det verkar överflöd, iofs musik hade jag med första men jag kunde ju lika gärna varit utan den.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:43:26 följande:

Bilden kom inte med, försöker igen :)

Ni har så fina magar allihopa, det är så roligt att se alla skillnader å hur fint alla klär i sina magar
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-12-11 08:57:42 följande:

Jag har packat en förlossningsväska och en bb-väska. Men det viktigaste jag packat, det vet jag inte. Jag kan inte ens minnas vad jag hade med mig med dem andra barnen eller om jag saknade ngt då. Men kommer ni ta med musik eller tidningar å sådär. Tycker det verkar överflöd, iofs musik hade jag med första men jag kunde ju lika gärna varit utan den.

Har skrivit i ett inlägg längre bak vad jag packade ner i respektive väska.
  • WiMe06

Har varit på språng hela dagen och precis hämtat barnen i skolan, landade hemma på toaletten nu, haha. Märks att man inte legat på soffan idag, har ett hemskt tryck mellan benen, ont i ryggen och molvärk i magen. Nu måste jag nog lägga mig på soffan en stund, har knappt känt bebis idag så vill se om min lilla vila kan sätta fart på den lilla där inne.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-11 09:53:51 följande:
    Jag kommer nog ta med mig någonting. Vet flera som hade svårt att sova efter förlossningen och så sov bebisen massa och så blev det tråkigt. Är man båda där så har man ju varann men dessa blev kvar utan pappan. Fast iof då har man ju iPhone:)
    Tänkte faktiskt inte på tiden efter förlossningen, då kan det ju va skönt att ha en bok eller några tidningar, tack för tipset
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 13:32:44 följande:
    Just tröja med dragkedja tyckte jag själv var sååå opraktiskt hela amnings tiden sist, hatade att hon låg på dragkedjan och att jag fick försöka hålla undan tröjan under armen för att den inte skulle vara ivägen :) ska försöka hitta några bra tunikor istället som man kan öppna upp och slippa ha något ivägen
    Jag har satsat på koftor utan knappar eller liknande istället för tröja med dragkedja, skönt om det är kallt och som du säger inga obehagliga dragkedjor för bebis att ligga emot.
  • WiMe06

Jag har världens konstigaste och vidrigaste fundering som jag dragits med ganska länge men vet inte riktigt vart jag ska våga vända mig med den så nu vänder jag mig till er här inne. Ni får verkligen ursäkta frågan och är ni känsliga för bajsfrågor så undvik att läs vidare.

Jag har under ganska många veckor haft väldigt konstig avföring, den är liksom som slemmig och ofta i samband med att jag är trög i magen. Är det ngn mer som varit med om liknande eller hört ngn annan som varit det. Kan inte hitta information nånstans om det, allt man får fram handlar bara om cancer. Kan inte minnas att jag haft så tidigare graviditeter och aldrig innan jag blev gravid denna ggn, så jag tror ju själv det har med graviditeten att göra.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)