Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-11 18:20:05 följande:
    Hoppas hon satt lite fart! Min har också varit lite väl lugn idag, men började knorva runt nu när jag la mig i soffan. Tar nog lite extralagrad julmust till På Spåret ikväll, det brukar sätta ordentlig fart!
    Hon började knöla riktigt hårt vid sidan en stund men sen var vilan över och maten skulle lagas så nu har hon varit väldigt lugn igen, har just landat i soffan igen så hoppas hon sätter lite fart.
  • WiMe06

Carolina - jösses vilken dag och vilken helg du har framför dig. Glöm inte bort dig själv så du hamnar på förlossningen igen. Säger som ngn annan sa, försök få hjälp av barnen, dem kan ju faktiskt hjälpa dig att göra egna matsäckar ta hand om dig.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-11 19:06:54 följande:
    Rackarungar när de håller sig sådär lugna!! De gillar väl när vi är igång kan tänka så de blir vaggade, tänk sen när de är ute och man kan glömma att sitta och gunga dem för de känner direkt om man sitter eller står... haha!
    Ja, verkligen, men vad dem skrämmer upp en också. Men jag vet inte jag får inte riktigt igång henne, börjar bli lite nervös faktiskt. Väntar väl nån timme till men har jag inte känt nåt riktigt då så blir det nog att ringa in till förlossningen.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 18:43:16 följande:
    Du är ursäktad. Tänker att samtliga här endast kommer prata om bajs inom 2 månader så det är bra att du vänjer in oss :D

Har tyvärr ingen råd att ge. Fasen vad jag har klagat på mkt under denna graviditet, men mitt bajs har faktiskt förblivit som innan.
    Tack haha, ja det är väl vardag för oss allihopa snart
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-11 19:04:46 följande:
    Jag vill minnas att jag kan få så när jag är hård i magen... Nu är jag så noga med att slurka psylliumfrön så jag inte ska bli det, så nu vet jag inte. Men det känns bekant. Tror inte det är nån fara, med google hittar man alltid cancer...
    Tack för svar, har troligtvis med att man är lite trög i magen då att göra. Ja, att man aldrig kan lära sig att man inte ska googla.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 19:43:50 följande:
    Har du provat att dricka minst fem glas iskallt vatten direkt efter varandra och sedan lägga dig på sidan? Jag har läst att det brukar få igång bebisen. Hoppas det bättrar sig annars gör du rätt i att ringa förlossningen.
    Nej, jag får nog testa det. Tack för tipset.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 20:12:46 följande:
    Testa iskall jätte kall saft (50%saft 50% vatten) och massa is. Typ en halv liter. Drick snabbt. Det ska få igång henne, annars ring förlossningen. Lycka till
    Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.
  • WiMe06

Tack snälla alla för all omtanke.

Kom just hem från förlossningen, har gjort ctg, ultraljud, tagit blodtryck, temp och urinprov, allt såg bra ut. Den lille ungen där inne rör på sig och hjärtljuden var bra men dem hade svårt att hitta dem först för hennes hjärtljud ligger precis vid min puls, så det tog nog en timme iallafall innan ctg var klart.
    Men jag kände fortfarande ingenting när jag kom in.

Efter ultraljudet så bar det precis som att trycka på en knapp och värsta skidbacken dök upp på magen. Nu ligger jag i sängen och tösen är igång igen. Men jävla unge till å skrämmas.

Fick jättebra bemötande så skulle jag känna likadant igen ska jag ringa igen å jag får komma in och göra nya tester.
    Men skönt att allt var bra, man blir ju livrädd.
    Förvärkar titt som tätt nu med.

• WiMe06

Oj vad ni varit aktiva under tiden jag låg still, haha.

Imponerande att alla bebbar ligger kvar ännu, spännande att se vem som behagar titta ut först

Tack för svaren angående min lilla päckelfråga förrut, äter inga särskilda frön sådär, utan håller väl rätt likadan kost som tidigare. Det oroar mig egentligen inte men tyckte det var så konstigt när man aldrig varit med om liknande innan.

Angående att komma in till förlossningen vet jag inte alls hur dem tänker här.

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-11 23:23:52 följande:
    Gud vad skönt att höra!! Jag har en väldigt känslig bebis som bökar runt så fort jag tar på honom, hade blivit livrädd om han slutade med det.
    Skönt ändå att den är så känslig, då märker man ju snabbt om det skulle va nåt, vår lille fis är allt annat, hon har typ krånglat varje gång bm ska lyssna på hjärtljuden, hon verkar vara väldigt segstartad.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)