• Anonym (förvirrad)

Jag tror att min pojkvän utnyttjar mig ekonomiskt & sexuellt

Ska försöka förkorta mig lite.

Träffade en kille och det klickade mellan oss. Vi har nu varit ihop snart 1 år.

Jag har på sistone märkt mycket skumma saker, och det får mig att börja undra. Utnyttjar han mig ekonomiskt & sexuellt?

När vi T.e.x ska ha sex och jag vill avbryta så blir det kaos. Han börjar svära och slår sönder saker. Han tror även att jag har varit otrogen, bara för att jag inte vill ligga med honom.

Vi var nere i Göteborg förra helgen och skulle sova på hotell.

Jag tankade bilen. 300 kr betalade jag för bensinen. Jag sa även att jag kan betala för hotellet som kostade 500 kr. Han gick med på det.

Och när vi kommer fram till Göteborg så var vi hungriga. Han ville äta på ett speciellt ställe. 

Jag frågade honom " då kan väl du bjuda på det? "

Då började han gapa på mig. Han kallade mig för elaka saker. Och han blev väldigt ledsen eftersom han trodde att jag utnyttjade honom. Han förklarade hur han har blivit utnyttjad innan.

Han blev så arg så han började åka hemåt igen.

Jag sa då " okej, jag betalar för maten då " Då vände han och vi åkte mot Göteborg igen.

Och sen nästa dag när vi skulle hem så säger han " Vi går till bankomaten och tar ut dina pengar "

Vi kommer till bankomaten och jag tar ut alla mina pengar som jag har (2000 kr) och jag frågar honom " men varför vill du ha mina pengar? "

Han svarar " eftersom att du inte kan hålla dina pengar, du måste slösa hela tiden, så dem är säkrare här hos mig "

Jag gav honom pengarna och jag säger " här, du får dem eftersom du tror att jag utnyttjar dig ekonomi, men tappar inte bort dem "

Han svarar " nej, jag lovar "

Det har gått nu flera dagar och jag behöver mina pengar eftersom jag behöver betala några räkningar. Men, jag får EJ tillbaka.

Han svarade mig " eftersom att vi är ihop så har vi allting tillsammans, vad som är mitt är ditt, och vad som är ditt är mitt "

Jag orkade inte tjafsa emot och bestämde mig för att vänta på mina pengar som kommer den 30:e (idag)

Han vet när jag brukar få mina pengar och jag är rädd för att han ska ta dem ifrån mig.

Som tur är kan han inte min pin kod, och bankkortet gömmer jag alltid på ett bra ställe.

Nu är jag rädd för att han ska be mig att gå in på min internetbank, så att han kan se hur mycket pengar jag fick.

Han har fastinkomst och får ca 20 tusen varje månad medan jag inte jobbar. Jag får inte alls så mycket pengar som han.

Försökte förkorta mig lite. Men det blev ändå lite för långt. Ber om ursäkt för det.

Vet inte vad jag ska göra. Vad hade ni gjort i min situation? Det bara snurrar i huvudet på mig och vet inte vad jag ska tro.

Vi ska ju ses idag och vad fan ska jag säga när han ber mig att logga in på min internetbank? Om jag nu vägrar att logga in så kommer han börja med en gång " vad döljer du? " med vem har du slösat dina pengar " varför får jag inte se dina pengar " varför vill du inte visa mig " osv osv.

Som sagt. Vet inte vad jag ska göra.

Jag har sagt till honom att det nog är bäst att han betalar för sig med sina pengar, och jag betalar för mig, för mina pengar då. Men han vägrar att gå med på det

Allting bara snurrar för mig, och jag känner mig jätte förvirrad.

Vad ska jag göra? Utnyttjar han mig? Hur testar jag honom och ser nu om han verkligen utnyttjar mig? Vad hade ni gjort?

Tackar för alla tips & svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 10:33
    Jag vill verkligen inte att han ska tro att jag är snål. För det är jag verkligen inte.

Jag har ALLTID visat för honom hur mycket pengar jag får. Men han visar aldrig mig.

Jag har ett gott hjärta och jag vill alltid bjuda. Men inte vill jag bli utnyttjad för det

• Svar på tråden Jag tror att min pojkvän utnyttjar mig ekonomiskt & sexuellt
  • Anonym (Follow the money)

TS, allvarligt talat, precis som alla andra säger här: Du måste lämna honom. Det är uppenbart för vem som helst att han är helt galen. Känslorna kommer du över. 

Du ska INTE visa honom några pengar. Han verkar ha någon sorts spelproblem, eller i alla fall problem med pengar. Att han blev så glad när han hörde att du skulle få 2500 kr beror på att han ser dessa pengar som SINA pengar, inte som dina. Han vet att han kan lura av dig pengarna. Du ska heller inte be om ursäkt för att du säger åt honom att han utnyttjar dig ? han gör ju det! 

Att ge dig tillbaka pengar han stulit från dig och sen tvinga dig att bjuda honom på en väldigt dyr resturang ÄR utnyttjande. Han är inte tillsammans med dig för att du är du, han är tillsammans med dig för att han vill ha dina pengar. Eller hur förklarar du annars att han blir oförklarligt glad när DU får pengar?

• Anonym (usch)

Nej TS, det finns inget annat att göra än att lämna honom. Det är det ENDA du kan göra i detta läget. Inget kommer bli bättre annars, bara sämre. Lämna honom!

• Anonym (Känner igen)

Gå innan det är försent. Och snälla, bryt kontakten helt! Träffa honom inte och svara inte på övrig kommunikation heller. Skit i det han stulit av dig hittills. Stick medans du kan.

En så som han kan även bli farlig fysiskt. Tro mig, känner väl igen mönstret. Tagit lång tid och ändå är jag fortfarande inte helt av med galningen.

Hoppas att din nästa uppdatering är att du dragit.

• yodi
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-04 14:30:13 följande:

Förlåt för att jag inte hört av mig. Har varit en mycket tuff helg för mig

Jag bestämde mig för att träffa honom och försöka få tillbaka mina pengar på något sätt.

Som vanligt så trodde han att det är jag som utnyttjar honom osv.

Han gav mig mina pengar tillbaka och frågade mig om jag ville åka tälta med honom.

Så dum som jag var så gick jag med på det. Vi åkte till Harald Nyborg och köpte tält. Som vanligt var det jag som fick betala för tältet. 

Jag ville inte säga emot så jag betalade 1200kr för tältet. Och då var det dags för bensinen.

Denna gången sa jag emot eftersom han tankade 500kr och jag behövde dessa 800kr som jag hade kvar eftersom jag har räkningar som jag måste betala.

Han går in och betalar för bensinen utan att säga något. Men jag märker hela tiden att han ser arg ut efteråt.

Vi kommer fram till stället där vi ska tälta. Vi somnar och nästa dag åker vi till ett cafe där det finns spelautomater, det står svenska spel på dem.

Jag ser att han lägger in en hundralapp, medan jag beställer mig kaffe och en kaka. Jag går fram och frågar honom snällt om han vill ha och det vill han, så jag bjuder på det.

Men när jag ska betala så ser jag att det fattas en hundring, alltså så var det 700kr kvar, och inte 800kr.

Jag VISSTE att dem blev snodda. Men hur han lyckades hitta dem fattar jag inte, eftersom jag gömde dem på ett bra ställe i jackfickan. 

Jag blev så förbannad och ledsen

Jag ville bara gå fram och strypa honom, men jag hittade lugnet och lugnade ner mig..

Jag satte mig ned och drack mitt kaffe. Jag såg hur han stod där och spelade och jag antar att han förlorade eftersom han boxade maskinen och började svära. Alla som var där inne stirrade på honom, och jag skämdes så mycket!

Senare under natten så vaknade jag av att han rotade i mina fickor. 

Jag frågade honom " Vad letar du efter? " 

Han blev helt röd i ansiktet och sa " jag letar efter en tändare "

Jag sa då " men du vet väl att jag inte röker, så varför letar du efter en tändare i mina fickor? "

Då sa han " Förlåt, men jag är förvirrad. "

Senare nästa dag så skulle vi åka hem och då ringde min mobiltelefon. Det är en kille som hörde av sig.

Han ville köpa en mobiltelefon som jag har lagt på blocket för 2500kr.

Han var i närheten så han hörde att denna killen skulle swisha mig pengar. Och ni skulle sett vilket ansiktsuttryck han gav. Ett jätte stort leende blev det. Ett som jag aldrig har sett förut.

Han ville aldrig lämna mig ensam. Han var med mig hela tiden och väntade på att den killen skulle swisha mig pengar.

Och när pengarna kom så sa han på direkten " Du går ut och tar ut dem nu " Jag håller dem och sparar så vi har till nästa helg "

"ALDRIG I LIVET " Svarade jag då.

" Men jag tänker på ditt bästa " säger han.

" Jag kan hålla i mina egna pengar, jag är inget barn " svarar jag.

Jag sa till honom att det kändes som om han utnyttjade mig, och då blev han jätte arg och ledsen.

Jag kände mig så hemsk som sa så, så jag bad om ursäkt minst 100 gånger medan tårarna rann ned.

Jag hatade mig själv ! Hur kan jag säga så till en person som jag älskar?

Han kör hem mig utan att säga ett ord. Och sen när han släpper av mig så säger han " Ha det så kul med dina 2500kr "

Han hör inte av sig på hela kvällen och ringer sen på morgonen (idag då) och säger " Jag vill se att dessa 2500kr är på ditt konto när jag kommer tillbaka från jobbet "

Jag svarar bara " okej " och lägger på.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till !!!!!!

Vad fan ska jag göra?

Finns det något annat jag kan göra förutom att lämna? 

Jag känner mig fast, Som om jag är i en bur

du ska lämna honom nu och du ska absolut inte be om ursäkt det är han som gör fel, han manipulerar och utnyttjar dig, han trycker medvetet ner dig psykiskt.

dra så fort du kan.

om en god vän kom till dig och sa att hens partner gjorde så, vad hade du givit din vän för råd? låter det som en bra och hälsosam relation? något att bygga vidare på?
  • Anonym (Ja)

Börjar undra om den som ligger bakom denna tråd är samma som tidigare skapat en massa trådar om en som blivit utnyttjad av sin knarkande pojkvän, o som aldrig lämnade o tyckte livet var skit osv osv.....

Har nån av er tältat förut? Vad är det du hoppas på med den här killen?

• tjockobbe
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-04 14:30:13 följande:

Förlåt för att jag inte hört av mig. Har varit en mycket tuff helg för mig

Jag bestämde mig för att träffa honom och försöka få tillbaka mina pengar på något sätt.

Som vanligt så trodde han att det är jag som utnyttjar honom osv.

Han gav mig mina pengar tillbaka och frågade mig om jag ville åka tälta med honom.

Så dum som jag var så gick jag med på det. Vi åkte till Harald Nyborg och köpte tält. Som vanligt var det jag som fick betala för tältet. 

Jag ville inte säga emot så jag betalade 1200kr för tältet. Och då var det dags för bensinen.

Denna gången sa jag emot eftersom han tankade 500kr och jag behövde dessa 800kr som jag hade kvar eftersom jag har räkningar som jag måste betala.

Han går in och betalar för bensinen utan att säga något. Men jag märker hela tiden att han ser arg ut efteråt.

Vi kommer fram till stället där vi ska tälta. Vi somnar och nästa dag åker vi till ett cafe där det finns spelautomater, det står svenska spel på dem.

Jag ser att han lägger in en hundralapp, medan jag beställer mig kaffe och en kaka. Jag går fram och frågar honom snällt om han vill ha och det vill han, så jag bjuder på det.

Men när jag ska betala så ser jag att det fattas en hundring, alltså så var det 700kr kvar, och inte 800kr.

Jag VISSTE att dem blev snodda. Men hur han lyckades hitta dem fattar jag inte, eftersom jag gömde dem på ett bra ställe i jackfickan. 

Jag blev så förbannad och ledsen

Jag ville bara gå fram och strypa honom, men jag hittade lugnet och lugnade ner mig..

Jag satte mig ned och drack mitt kaffe. Jag såg hur han stod där och spelade och jag antar att han förlorade eftersom han boxade maskinen och började svära. Alla som var där inne stirrade på honom, och jag skämdes så mycket!

Senare under natten så vaknade jag av att han rotade i mina fickor. 

Jag frågade honom " Vad letar du efter? " 

Han blev helt röd i ansiktet och sa " jag letar efter en tändare "

Jag sa då " men du vet väl att jag inte röker, så varför letar du efter en tändare i mina fickor? "

Då sa han " Förlåt, men jag är förvirrad. "

Senare nästa dag så skulle vi åka hem och då ringde min mobiltelefon. Det är en kille som hörde av sig.

Han ville köpa en mobiltelefon som jag har lagt på blocket för 2500kr.

Han var i närheten så han hörde att denna killen skulle swisha mig pengar. Och ni skulle sett vilket ansiktsuttryck han gav. Ett jätte stort leende blev det. Ett som jag aldrig har sett förut.

Han ville aldrig lämna mig ensam. Han var med mig hela tiden och väntade på att den killen skulle swisha mig pengar.

Och när pengarna kom så sa han på direkten " Du går ut och tar ut dem nu " Jag håller dem och sparar så vi har till nästa helg "

"ALDRIG I LIVET " Svarade jag då.

" Men jag tänker på ditt bästa " säger han.

" Jag kan hålla i mina egna pengar, jag är inget barn " svarar jag.

Jag sa till honom att det kändes som om han utnyttjade mig, och då blev han jätte arg och ledsen.

Jag kände mig så hemsk som sa så, så jag bad om ursäkt minst 100 gånger medan tårarna rann ned.

Jag hatade mig själv ! Hur kan jag säga så till en person som jag älskar?

Han kör hem mig utan att säga ett ord. Och sen när han släpper av mig så säger han " Ha det så kul med dina 2500kr "

Han hör inte av sig på hela kvällen och ringer sen på morgonen (idag då) och säger " Jag vill se att dessa 2500kr är på ditt konto när jag kommer tillbaka från jobbet "

Jag svarar bara " okej " och lägger på.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till !!!!!!

Vad fan ska jag göra?

Finns det något annat jag kan göra förutom att lämna? 

Jag känner mig fast, Som om jag är i en bur

LÄMNA OMGÅENDE OCH SPÄRRA HANS NUMMER. TA BORT PÅ SOCIALA MEDIER OCH LYSSNA INTE ETT SKIT PÅ RÖVHÅLET NÅGOT MER!

Ring kvinnojouren eller vem fan som helst så de får hjälpa dig om du inte klarar av det ensam!

Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Miss Skywalker

Så han snor pengar av dig när du sover och ger dig order att ge honom dina pengar. Och du gråter och ber om ursäkt? Antingen trollar du eller så är du ett patetiskt våp..

• Anonym (Hmmm)

Ts! Nu är det andra gången han lurar ut dig på en resa där du får stå för kostnaderna. För dina 2000 fick du ett tält för 1200??? kom igen nu, varför går du på hans spel hela tiden. Han ger dig dåigt samvete för han vet att du är för mjuk. Du behöver inte bevisa någotför någon

• Anonym (!!!)

hahahaha tror inte på de här för fem öre. så blåst får man inte vara , låter som en dum blond med en psyko invandrar kille.

• Eerie

lämna, han älskar inte dig. behandlar dig illa och utnyttjar dig.

• Zudd

Jag hoppas du själv ser det orimliga i att han anklagar dig för att inte kulla hålla i pengar och sen tycker du ska bjuda honom på restaurang för 1200 kr. Fråga dig själv vem det är som inte kan hålla i pengar egentligen. Därtill DINA pengar.

• seriösanvändare

TS, du skriver att du saknar vänner samt har svårt att säga ifrån. Antingen märkte han det redan tidigt, att du var lätt att utnyttja. Och antagligen är det därför du fortfarande är kvar hos honom, eller inte har dragit för länge sen.

Jag vet inte vad jag ska skriva, mer än att du behöver hjälp att vakna upp innan han ruinerar dig fullständigt. Som sagt, du skulle behöva prata med någon professionell. Om din dåliga självkänsla och hur du ska bli fri från honom, för du verkar inte klara det själv eller veta vad ett sunt, respektfullt förhållande är.

Du kan inte bara göra slut, eller acceptera att han gör slut. Du måste bryta all kontakt med honom. Börja behandla honom som den loser han är. Inte ens ge honom lillfingret.

Det finns många betydligt bättre killar där ute. Och nya vänner - faktiskt. Även om man kanske inte skaffar sig ett nytt umgänge över en natt, så GÅR det Du måste inte vara ensam resten av livet. Har du släktingar som du kan söka stöd hos?

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Har gjort det
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-05 14:45:52 följande:

hahahaha tror inte på de här för fem öre. så blåst får man inte vara , låter som en dum blond med en psyko invandrar kille.

Det verkar vara du som är korkad. Tror du inte psykopater finns bland svenskar?
  • Anonym (!!!)
    Har gjort det skrev 2015-05-06 15:09:31 följande:
    Det verkar vara du som är korkad. Tror du inte psykopater finns bland svenskar?
    Finns de verkligen fullt av. Just i detta fall känns d som en dum bland med en psyko invandrar kille (och då är jag invandrare sj, dont get it Twisted)
  • Har gjort det
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-06 16:04:24 följande:
    Finns de verkligen fullt av. Just i detta fall känns d som en dum bland med en psyko invandrar kille (och då är jag invandrare sj, dont get it Twisted)
    Vad grundar du det på?
  • Anonym (förvirrad)

HERREGUD VILKEN ÅNGEST. VILKEN HELG!

VI VAR NERE I ITALIEN OCH DET SLUTADE MED MISSHANDEL EFTERSOM JAG INTE HADE PENGAR ! Gråter

JAG ÄR PÅ VÄG TILL AKUTVÅRDEN, SKRIVER MERA SEN IKVÄLL GråterGråter

• Anonym (!!!)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-11 18:11:10 följande:

VI VAR NERE I ITALIEN OCH DET SLUTADE MED MISSHANDEL EFTERSOM JAG INTE HADE PENGAR ! Gråter

JAG ÄR PÅ VÄG TILL AKUTVÅRDEN, SKRIVER MERA SEN IKVÄLL GråterGråter

Nu tror jag faktist inte på detta sorry! du försvinner och kommer in med drama då o då för att liva upp tråden sen försvinner du om och om igen. Sorry kanske låter okänsligt men det hela känns skumt!
  • Anonym (usch)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-11 19:09:17 följande:
    Nu tror jag faktist inte på detta sorry! du försvinner och kommer in med drama då o då för att liva upp tråden sen försvinner du om och om igen. Sorry kanske låter okänsligt men det hela känns skumt!
    Ja, och lite skumt att skriva en uppdatering här när man är på väg till akutvården.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-11 18:11:10 följande:

VI VAR NERE I ITALIEN OCH DET SLUTADE MED MISSHANDEL EFTERSOM JAG INTE HADE PENGAR ! 

JAG ÄR PÅ VÄG TILL AKUTVÅRDEN, SKRIVER MERA SEN IKVÄLL 

Italien? Hur hade du råd att åka dit? Vad gjorde ni där?
  • Anonym (Känner igen)

[quote=75284698][quote-nick]Anonym (förvirrad) skrev 2015-05-11 18:11:10 följande:[/quote-nick]HERREGUD VILKEN ÅNGEST. VILKEN HELG!

VI VAR NERE I ITALIEN OCH DET SLUTADE MED MISSHANDEL EFTERSOM JAG INTE HADE PENGAR ! 

JAG ÄR PÅ VÄG TILL AKUTVÅRDEN, SKRIVER MERA SEN IKVÄLL [/

Nu är du inte så smidig i ditt trollande längre hahaha.

Svar på tråden Jag tror att min pojkvän utnyttjar mig ekonomiskt & sexuellt