Jag tror att min pojkvän utnyttjar mig ekonomiskt & sexuellt
Ska försöka förkorta mig lite.
Träffade en kille och det klickade mellan oss. Vi har nu varit ihop snart 1 år.
Jag har på sistone märkt mycket skumma saker, och det får mig att börja undra. Utnyttjar han mig ekonomiskt & sexuellt?
När vi T.e.x ska ha sex och jag vill avbryta så blir det kaos. Han börjar svära och slår sönder saker. Han tror även att jag har varit otrogen, bara för att jag inte vill ligga med honom.
Vi var nere i Göteborg förra helgen och skulle sova på hotell.
Jag tankade bilen. 300 kr betalade jag för bensinen. Jag sa även att jag kan betala för hotellet som kostade 500 kr. Han gick med på det.
Och när vi kommer fram till Göteborg så var vi hungriga. Han ville äta på ett speciellt ställe.
Jag frågade honom " då kan väl du bjuda på det? "
Då började han gapa på mig. Han kallade mig för elaka saker. Och han blev väldigt ledsen eftersom han trodde att jag utnyttjade honom. Han förklarade hur han har blivit utnyttjad innan.
Han blev så arg så han började åka hemåt igen.
Jag sa då " okej, jag betalar för maten då " Då vände han och vi åkte mot Göteborg igen.
Och sen nästa dag när vi skulle hem så säger han " Vi går till bankomaten och tar ut dina pengar "
Vi kommer till bankomaten och jag tar ut alla mina pengar som jag har (2000 kr) och jag frågar honom " men varför vill du ha mina pengar? "
Han svarar " eftersom att du inte kan hålla dina pengar, du måste slösa hela tiden, så dem är säkrare här hos mig "
Jag gav honom pengarna och jag säger " här, du får dem eftersom du tror att jag utnyttjar dig ekonomi, men tappar inte bort dem "
Han svarar " nej, jag lovar "
Det har gått nu flera dagar och jag behöver mina pengar eftersom jag behöver betala några räkningar. Men, jag får EJ tillbaka.
Han svarade mig " eftersom att vi är ihop så har vi allting tillsammans, vad som är mitt är ditt, och vad som är ditt är mitt "
Jag orkade inte tjafsa emot och bestämde mig för att vänta på mina pengar som kommer den 30:e (idag)
Han vet när jag brukar få mina pengar och jag är rädd för att han ska ta dem ifrån mig.
Som tur är kan han inte min pin kod, och bankkortet gömmer jag alltid på ett bra ställe.
Nu är jag rädd för att han ska be mig att gå in på min internetbank, så att han kan se hur mycket pengar jag fick.
Han har fastinkomst och får ca 20 tusen varje månad medan jag inte jobbar. Jag får inte alls så mycket pengar som han.
Försökte förkorta mig lite. Men det blev ändå lite för långt. Ber om ursäkt för det.
Vet inte vad jag ska göra. Vad hade ni gjort i min situation? Det bara snurrar i huvudet på mig och vet inte vad jag ska tro.
Vi ska ju ses idag och vad fan ska jag säga när han ber mig att logga in på min internetbank? Om jag nu vägrar att logga in så kommer han börja med en gång " vad döljer du? " med vem har du slösat dina pengar " varför får jag inte se dina pengar " varför vill du inte visa mig " osv osv.
Som sagt. Vet inte vad jag ska göra.
Jag har sagt till honom att det nog är bäst att han betalar för sig med sina pengar, och jag betalar för mig, för mina pengar då. Men han vägrar att gå med på det
Allting bara snurrar för mig, och jag känner mig jätte förvirrad.
Vad ska jag göra? Utnyttjar han mig? Hur testar jag honom och ser nu om han verkligen utnyttjar mig? Vad hade ni gjort?
Tackar för alla tips & svar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 10:33
Jag vill verkligen inte att han ska tro att jag är snål. För det är jag verkligen inte.
Jag har ALLTID visat för honom hur mycket pengar jag får. Men han visar aldrig mig.
Jag har ett gott hjärta och jag vill alltid bjuda. Men inte vill jag bli utnyttjad för det