Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

    Spelar hon svår?

    Hej!

    var på dejt med en tjej från tinder förra veckan, allt gick bra och jag blev bjuden hem till henne.

    min tanke var att inte ha sex under första träffen då jag ville ha ett förhållande, märkte dock när jag kom till henne att hon var ute efter att ha sex.

    de första hon gör är att stänga gardinerna, hon hade inte tänkt vi skulle göra nått speciellt, hon andades djupt till en början när jag låg bredvid henne, hon tyckte det var kallt i rummet fast än det var rätt varmt.

    i alla fall så fick jag komma med förslag om att vi skulle se en film eftersom att jag ville undvika sexet direkt. vi kollar på filmen och sedan när den är klar erbjuder jag mig att sova kvar.

    tänkte inte på det då men detta var nog jävligt dumt, eftersom hon kanske tänkte att jag inte tyckte hon var tillräcklig - dock var så inte fallet (hade fan erektion i flera timmar efter hon somnat! och kunde själv inte sova på grund utav de!)

    i alla fall nu när jag försöker få till en till träff så känns det som om hon försöker spela svår istället!

    har frågat om hon ville följa med på UE med mig men det vågade hon inte, har frågat om hon ville se nån film med mig men då skulle hon ut och festa, har även frågat nu senast om hon ville laga mat tillsammans och erbjöd henne att sova kvar hos mig - men med retsam ton svarade hon att "de var ju bättre om hon sov hemma eftersom hon har allting för sig själv där"

    jag känner på mig att hon nu vill spela svår likt jag gjorde omedvetet i början men grejen är den att jag inte vill tjata ihjäl mig på om när vi ska träffas - känner mig dryg! hur gör jag? ska jag vänta tills hon skriver att hon vill träffas bara?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 18:11
    "har även sagt rakt ut till henne att jag vill ha ett förhållande så det vet hon om"

  • Svar på tråden Spelar hon svår?
  • Anonym (anonym)

    Absolut! det tyckte jag att vi hade - kändes som vi känt varann längre än vad vi egentligen gjort! var lite fjärilar i magen vid själva träffen men det släppte ganska snabbt. efter att vi "dejtat klart" så skjutsade jag hem henne och det var då hon frågade vad jag skulle göra ikväll och om jag inte hade lust att följa med henne hem.

  • Anonym (anonym)

    Visst, det var ju faktiskt valborg i helgen och visst så har hon precis börjat på sitt sommarjobb - men borde man inte kunna ses ändå om man vill något menar jag? vi bor ju bara någon km bort ifrån varandra.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (Diskochsteksbrud) skrev 2015-05-04 19:31:28 följande:

    Bjud ut dina talanger be henne låta dig komma hem till hennes mamma och städa och diska. - men älskling, inte ska du stå och diska på morsdag. Låt den stå till imorgon.


    Wtf?
  • Anonym (anonym)

    Ingen som har nått bra svar på hur man bör bete sig i en sådan här situation :/? hon skulle väl jobba den här veckan så hon visste inte om hon hade tid att ses sa hon

  • Anonym (anonym)
    Anonym (sdf) skrev 2015-05-04 20:29:04 följande:

    Alltså jag tycker det låter som att du behöver chilla lite. Överanalysera inte situationen, ni har bara setts en gång? Kanske kände hon att hon inte är intresserad av ett förhållande? Eller så spelar hon svår? Eller så är det något annat, men det är omöjligt att veta med någon man bara träffat en gång. 

    Du kan ju alltid höra av dig igen, det finns inte så mycket att förlora. Det värsta som kan hända är att du får ett nej till. Eller så avvaktar du och ser om hon hör av sig, och gör hon inte det så var hon kanske ändå inte intresserad av något mer.


    Finns det inget bättre sätt än att bara ge fan i att skriva henne och vänta och se?
    Borde hon inte sagt att hon inte är intresserad utav träffas mer om hon inte var intresserad? vi har ganska roliga konversationer med varandra där de skämtas friskt - är det verkligen rimligt att hon inte skulle vara intresserad i så fall?

    DE HÄR, DE HÄR är anledningen till att jag hatar att älska - ALLT är så jävla invecklat med strategier och tänkande!.

    Varför kan inte bara folk vara ärliga mot varandra för?

  • Anonym (anonym)
    Zarch skrev 2015-05-04 21:34:12 följande:

    Vi är nog alla rätt olika, säger en man till mig att han vill sova hemma och inte har lust att ses? Tja du, jag tar honom på orden där och fattar att han inte är vidare pigg på mig.


    Jo men hon har ju inte sagt rakt ut att hon inte har någon lust att ses, utan hon har olika anledningar till varför hon inte kan.
  • Anonym (anonym)
    Zarch skrev 2015-05-04 21:55:57 följande:
    Ja men är det inte så man gör för att dra sig ur? Gillar jag killen så kan jag boka av lite andra planer bara för att träffa honom, finner jag honom rätt sådär så är jag trött, jobbat sent eller allmänt lam och orkar inte ses? Äh jag vet inte. Om alla tror på att hon spelar så visst, kan ha fel. Är iallafall skönare för en själv att tro på det.
    Tycker det känns så konstigt också då hon även bjöd hem mig efter dejten när hon kunde gått själv hem om hon ville - skulle du ha gjort det? jag själv hade inte bjudit hem någon jag inte klickade med efter första dejten.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (eva) skrev 2015-05-04 22:03:15 följande:

    Om hon vet att du vill ha ett förhållande med henne så tror jag att:
    1: Hon spelar lite svår för att det är härligt när hon känner sig eftertraktad av dig, eller:
    2: Hon är inte så himla intresserad.

    Vilket det är, märker du om du ligger lite lågt och låter henne ta nästa initiativ.


    Har också på det första alternativet - och med all rätt så tycker jag att tjejer skall få känna sig jagade.

    1* hon vill veta att jag verkligen vill ha henne
    2* Hon vill veta att jag inte ger upp så lätt på henne
    3* hon vill känna sig speciell
    4* hon vill veta att jag bryr mig om henne

    finns säkert fler anledningar till att tjejer spelar svår, men frågan är ju då vart gränsen går? kanske inte betyder ett piss egentligen men när hon skrev godnatt igår så fick jag en gubbe som pussar - låter väl fjantigt att man borde bry sig men är inte detta en anledning till varför hon vill att jag ska fortsätta jaga henne?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Anno) skrev 2015-05-04 22:06:22 följande:
    men du skulle inte ha hållit på att "smådissa" henne efter den där första träffen.
    Nej det var jävligt dumt faktiskt, sa förlåt till henne efteråt där jag berätta som det var - och de i sig kan ju varit bra också - då ser ju hon även att jag har ånger i mig.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (ozzy) skrev 2015-05-04 22:51:35 följande:
    ehh hmmm du professorn!!
    Du har skrivit!! "spelar hon svår?"

    ehhh va liksom... Ni träffas och du kommer hem till henne och hon vill att du "nuppar" henne, bankar den vilda bävern.. o va gör du!?
    Mä mä mähä förhållande och bla bla..

    du kunde lika bra säga till henne.. fy fanken va ful du är och aldrig i livet jag sätter bengen i din kropp!!

    O nu hallååå professorn... om en brud i din situation förbereder sig för bäver manöver och hon inte får... då har du tagit hennes självkänsla..

    Ser bara tre val
    1. du sadlar om till "blue oyster" klubben
    2. Blir munk eller katolsk präst
    3. blir klyftigare

    Vad är nästa.. beställa förhållande på postorder och välja brud som bär burka "gris säck" Gifta dig på distans över internet med någon som du aldrig träffat och kallar sig för Kajsa och är egentligen Svante 44 som kör långtradare?

    ehh professorn!! kom igen nu
    Ozzyking?
    hur tror du hon hade reagerat då om jag satt på henne då? - jo då hade jag varit en player i hennes ögon bara - du lär lugna dig lite och inte vara så kåt, finns mer än knulla här i livet.
  • Anonym (anonym)

    Jaja, ja förstår att jag knäckte henne lite (ofrivilligt dock) men hur reparerar man de då utan att framstå som värsta kåtbocken? jag förstår att jag satt mig själv i den här sitsen och skulle kunna skjuta mig själv i huvudet på grund utav det alternativt hänga mig själv i traversen på jobbet.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (ozzy) skrev 2015-05-04 23:25:33 följande:
    Skitsnack... Hon förberedde för nuppa för att hon ville det. 

    På 50-talet satt flickor fint på en bänk och inväntade att det skulle komma någon.

    2015 är inte läget riktigt så.. Såvida du inte letar flicka i någon stark religiös sekt där pappan vaktar dotterns oskuld med hagelbössa. Alternativt nån muslimsk troende familj. Men då hade inte fått kolla på TV med den flickan utan alla bröder och kusiner runt om er..

    Det är i ditt huvud den fantasin sitter om player.. 
    se inlägget ovan :)
  • Anonym (anonym)
    Anonym (sdf) skrev 2015-05-05 08:33:51 följande:

    Jag tror att du ska börja med att sluta anta att du på något sätt knäckt henne och nu behöver reparera henne. Tycker hela den grejen låter som något du bara fått för dig. Och det där med att det jobbiga med kärlek är att man måste spela ett spel och tänka så mycket, kanske är just det du ska försöka låta bli att göra. 


    ja, men kom med förslag istället då, vad bör jag göra? fortsätta fråga om hon vill hitta på något? Att plötsligt sluta skriva till henne är väl ändå det värst sortens spel!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hkku) skrev 2015-05-05 09:35:13 följande:

    Börja med ärlighet! Börja prata med henne igen,visa att du kan vara ärlig (mestför din egen skull)  inte spela spel.

    Kanske har du lärt dig nåt utav detta?


    Ja de kan jag väl - men vad menar du att jag ska vara ärlig med, att jag vill ha sex med henne eller vadå?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hkku) skrev 2015-05-05 09:54:43 följande:

    Är det bara sex du vill ha uta henne då? Säg det du,så får hon göra sitt val.

    du låter väldigt ytlig.


    självklart inte!! Och det står även i första inlägget att jag sagt till henne att jag vill ha ett förhållande, därför undrar jag vad det är för något jag ska vara ärlig med?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hkku) skrev 2015-05-05 12:23:17 följande:

    Just därför kommunikation är så viktigt.

    Man kan inte veta om personen drar sig undan för att den är ledsen och vill tänka över det lite,eller om personen inte vill ha mer kontakt överuvudtaget!

    Det blir engissningslek som bara sårar mer! Bättre att prata om hur båda känner.


    Frågade även hur hon kände och om hon ville träffas fler gånger, fick till svar att hon ville det men hon visste inte ÄN om vi klickade - detta var bara några timmar efter jag hade bett om förlåtelse över att jag dissade henne så jag har ju överseende över att hon skulle varit lite sur på mig just då.
  • Anonym (anonym)
    Fililuran skrev 2015-05-05 20:54:28 följande:

    Tycker faktiskt att du har gjort tillräckligt nu. Du har kommit med flera förslag på dejter och hon nappar inte.

    När hördes ni senast? Tycker att du ska säga till henne att du gärna vill träffa henne igen, men att du känner att hon inte visat så mycket intresse. Säg att du lämnar henne ifred om det är det hon vill.


    Idag var senast vid hördes vid, dock var det förra veckan vi träffades senast.
    tänkte i alla fall att jag hör av mig till henne nu framtill på torsdag och därefter frågar jag om har lust att hitta på något mot helgen. vill hon inte nu så frågar jag henne de du säger.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hkku) skrev 2015-05-06 08:52:14 följande:
    Håller helt med,fast det omvända!
    Jag är den seriösa tjejen som sagt vad jag tycker och tänker.
    Precis,gillar han inte det,så finns det andra som gör det.
    Tack för all hjälpen här :) kontakta henne idag också och frågade om hon ville hitta på nått i helgen. fick till svar att jag kunde komma till henne nu på söndag :)

    Så då måste det nästan vara att hon försökt spela lite svår :)
Svar på tråden Spelar hon svår?