• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Fru Höstlöv

Jo vars, det är lite väl gnälligt att klaga över en tre dagars viktplatå... men jag är fartblind!
    Helst med sambon som snittar 0.4kg per dag.
    Då när man själv står still känner man sig extra gnällig.

• rödljus

Höstlövet, 0,4 kg per dag, shitpommesfrites!! Det är verkligen inte illa. Förstår om du blir frustrerad, men som alla alltid säger: ÄNDA sättet att fortsätta nedåt i sinom tid är att fortsätta på det rätta spåret, det är duktigt kämpat!

Nu har jag varit och simmat! Shit, det är ju rena folksamlingen där på morgonen, trodde jag skulle få bassängen för mig själv 06.30 på morgonen, men icke sa nicke, det var smockat Jaja, basta och bubbla är iaf underbart, och kallbadet Där får man vara för sig själv, oj vad jag babblar...

Nu kurrar magen rejält och jag känner mig mycket vimmelkantig så jag ska bege mig till köket. Trevlig morgon allihop!

Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.
  • rödljus

ENDA ska det väl ändå va?

• rödljus

Hm, nu blir jag helt förvirrad, skyller på blodsockret (smyger till ordboken)

• Jossebell

jag fick ge upp i går kväll för allt på FL låg nere.

Jag tränade pilates istället vilket ju inte är fel. Idag har jag varit på gymmet och promenixat i 1 timme. Mina händer skakar och jag mår illa.

Min man kom hem i natt efter party på jobbet och han vill verkligen att jag inte går ner mer i vikt nu. Han tycker att jag är perfekt och att jag börjar bli i magraste laget. Stälde mig framför spegeln nacken. Fy f*n jag är ju jättefet fortfarande juh.

• Jossebell

Jo det var bottenrekord idag 76,1 kg. Blir svårt att klara 75 tills på mån/tis men man får nöja sig med det "lilla"

• FruLidgren

Jossebell: Får jag fråga hur lång du är?

• Linda1976

Nu ska jag gå och ge Alice lunch strax, tittar in när hon sover!

Josse: Grattis till 76,1. Visst är det en overklig känsla??

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Jossebell

dammtusen, jag är 1,74 cm lång. Men jag har vägt runt 100kg i ungefär 5 år. Gått ner kanske 10kg men sedan har man gett upp igen. Så han har aldrig sett mig i denna storlek.

Linda, det känns mycket overkligt. Vad jag har svårt att förstå är hur jag kunnat släpa på 25 kg till för så mycket orkar jag inte lyfta idag iaf.

• FruLidgren

men...75kg på 1,74cm e väl rätt lagom? När jag vägde 70kg (är 1,64cm) så kände jag mig väldigt snygg.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III