• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • rödljus

Usch och fy på mig, jag borde inte vara här, jag är en dålig människa idag IGEN! Det går ju inte det här ju, jag önskar min kurs började idag!

Och ni är så duktiga, vill också vara duktig!! Jag ska minsann också vara en smalis innan jag fyller *piiip* Så det så! Så se upp ni där nere på 7, för nu kör jag så det ryker i 12 dagar, oavsett hår! Och jag ska bannemig komma långt för jag vill också vara en 7:a Skrikandes

Apropå hår, var har Mella tagit vägen? Och var är listan?

Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.
  • rödljus

Vad roligt att du kommit in i tråden igen IdaSaida Glad Provar du kombinerat nåt?

• rödljus

Ah, måste skriva nåt, råkade ta bort tråden från mina favoriter Förvånad

• Jossebell

det finns ju en fin knapp annars, "lägg denna tråd i mina favoriter" men jag brukar också skriva nått för att den ska hamna där.

• Linda1976
    Tittut! (Jag är miljöskadad av att ha lekt det med Alice hela dan, hon tröttnar aldrig).

Vi ska snart till IKEA och köpa en till Malm-byrå i ek. Bättre en fredagkväll än på helgen, när alla andra är där.

Har redan börjat fasa för upptrappningen inför middagen till påsk... Vill ju egentligen inte äta.....
    // Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Jossebell

Linda, känner precis som dej. Jag vill fortsätta på ren kur nu när det ändå faktiskt går riktigt bra. MEN, jag har bara påsar kvar för ungefär 2 veckor så jag måste nog börja äta så att de räcker hela vägen. Annars blir det så fel. Hinner jag inte i mål får jag väll köra en ny kur när jag är klar som konsulent. För nu tänker inte jag köpa mer av min konsulent iaf.

• rödljus

Ah, smart Jossebell

IKEA på en fredag, inte så dumt kanske... Den stora upptrappningsångesten ja, usch, tänk om livet alltid enbart bestod av så lätta val som jordgubb eller mintchoklad, mintchoklad eller jordgubb   Vad skönt det skulle va!

Nu ska jag nog ta tag i min vägg! Min stooora tavla brakade ner över datorn och lampan och mig inatt, precis när jag nästan somnat, snacka om nära på hjärtattack! Spik i betong rekomenderas inte

Vad jag är glad

Nu är det slut med kaksmulor i tangentbordet!
  • Jossebell

maken hemma och avin hade kommit. Han for glad i hågen till ICA för att hämta paketet med mitt id och får då veta att det inte anländer förrän på månadag *grrrr*

• Husali

Ok. Såhär är läget.

Efter mycket diskussioner med mina kära och kära, så har jag bestämt mig. Ikväll äter jag mat.

Jag har gråtit i flera dagar. Mått piss. Jag fixar inte det här. Hädanefter blir det ett mål nyttig och bra mat om dagen.
    Jag är fortfarande lika bestämd på att gå ner i vikt, men inte på vilka villkor som helst. Jag måste må bra.
    Och det har jag definitivt inte gjort.

När jag vaknar till på natten är det första jag tänker på mat. Det är sjukt. Och jag vill inte ha det så.

I morgon kommer jag inte CK:a alls. Jag tänker äta frukost och njuta och må bra. På Söndag återkommer jag med nya krafter, och börjar en kombinerad kur.

Jag är lite besviken på mig själv, och larvigt nog så bryr jag mig om vad andra tycker, och är rädd att ni här ska tycka att jag är helt knasig, och vek som ger upp efter så kort tid.

Men jag ger inte upp. Bara så att ni vet.
    Men det var 100 ggr tuffare än vad jag väntat mig.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III