• Anonym (rätt eller fel)

Annie Lööf använder stringtrosor - är det OK att en partiledare går med rumpan bar under byxorna?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4672752

Är detta OK för en partiledare som ska föregå med gott exempel? Tror hon att hon fortfarande är 20?

• Svar på tråden Annie Lööf använder stringtrosor - är det OK att en partiledare går med rumpan bar under byxorna?
  • sinner

Hur det här kan störa någon har jag absolut ingen aning om. Hon får ha vilka underkläder hon vill. Hoppas det är Agent Provocateur också, så det svider lite extra för dig/er. 

• sextiotalist

Que, förutom att jag personligen tycker att stringtrosor är rejält fula, så är det annars än icke-nyhet.
    Hon får ha vilka trosor hon vill och det har inget med hennes ledarskap inom centerpartiet att göra.

• nanneN
    kittykatty skrev 2015-05-13 11:23:13 följande:
    Om det kom fram att Stefan Löfven hade stringkalsonger så kan du nog vara rätt säker på att hans image skulle få sig en rejäl törn.
    Aikido skrev 2015-05-13 10:44:56 följande:

De flesta av oss är ganska bara om rumpan under byxorna.

Jag tvivlar på att någonting skulle kunna ge honom en sämre image än den han redan har, men visst, lite underligt vore det även om det inte vore fel.
    De flesta idag har inte stringtrosor.

De flesta idag har inte gröna ögon. Det gör det inte fel eller konstigt att ha gröna ögon.

• kittykatty
    nanneN skrev 2015-05-13 13:09:19 följande:
    Jag tvivlar på att någonting skulle kunna ge honom en sämre image än den han redan har, men visst, lite underligt vore det även om det inte vore fel.
    De flesta idag har inte stringtrosor.

De flesta idag har inte gröna ögon. Det gör det inte fel eller konstigt att ha gröna ögon.

Hur naiv är du?
  • Dr Nail

Beror på vad man menar med okej. Hon kommer distrahera folk, på det sättet att de kommer tänka på och prata om hennes rumpa, istället för det viktigaste, dvs. det hon säger om Centerns politik. Så på det sättet skjuter hon sig i foten genom att försöka vara sexig...

• Ronga

Hur en partiledare styr över sitt parti har inget med hennes kläder att göra. Hon hade inte blivit en bättre partiledare om hon inte använt string.

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • nanneN
    kittykatty skrev 2015-05-13 13:26:45 följande:
    Hur naiv är du?
    Inte särskilt naiv alls. Varför frågar du?
  • nanneN
    Dr Nail skrev 2015-05-13 13:41:51 följande:

Beror på vad man menar med okej. Hon kommer distrahera folk, på det sättet att de kommer tänka på och prata om hennes rumpa, istället för det viktigaste, dvs. det hon säger om Centerns politik. Så på det sättet skjuter hon sig i foten genom att försöka vara sexig...

Om jag förstod det rätt så hade hon väl byxor över stringtrosorna?
    Såvida inte folk är utrustade med röntgensyn så ser jag inte hur det kan vara distraherande.

Och helt allvarligt, folk som bara tänker på och pratar om hennes rumpa istället för att koncentrera sig på politiken kanske inte borde ha rösträtt? Blir man så totalt distraherad av tanken på ett par stringtrosor kanske man inte riktigt har den mentala förmåga som krävs för att kunna sätta sig in i politik och allt vad det innebär.
  • sinner
    Dr Nail skrev 2015-05-13 13:41:51 följande:

Försöka vara sexig? Va?!

1, du ska inte glo på hennes rumpa. 2, du ser inte vad hon har för underkläder om hon inte visar dig, så det är inget du behöver tänka på 3, hon har väl också rätt till ett privatliv? Skulle knappast kalla hennes val av kläder utmanande på något sätt. 

Sedan finns det ju faktiskt kvinnor som gillar/föredrar string, och som många skriver, hennes beslut påverkas knappast av hennes trosval.
  • Venne

Det är varken rätt eller fel. Det är en total icke-fråga som alla andra ska skita i. Ungefär lika viktigt som vilken sorts tandkräm hon föredrar.

Svar på tråden Annie Lööf använder stringtrosor - är det OK att en partiledare går med rumpan bar under byxorna?