Inlägg från: skepparbarn |Visa alla inlägg
  • skepparbarn

BIM juni 2015

Idag fanns det ingen antydan till streck på ältestet. Det blev starkare (men fortfarande svagt) i tre dagar och nu tvärnegativt. Har någon av er haft så och ändå haft ägglossning? Kan jag ha missat stegringen? Testat en gång per dag. Eftermiddag

• skepparbarn
    Symetrical skrev 2015-06-05 16:16:12 följande:

Jag brukar få sådär fram och tillbaka med styrkan några dagar innan det sen blir positivt. Men du har väl inte förväntad äl förrän på måndag, eller hur var det? I såna fall kan det ju bli positiv på söndag.

Jag har inte haft det innan förlossningen, men det kanske blivit så nu..

nej jag ska ha äl igår, idag eller imorgon men den kan ju vara fördröjd.
  • skepparbarn
    Caylyn skrev 2015-06-05 15:28:11 följande:

Ta testet på morgonen istället. Morgonurinen är oftast mer koncentrerad

Håller mig alltid i fyra timmar innan jag gör testen, och det står att man inte ska använda morgonurin för att det kan ge felaktigt negativt resultat.
  • skepparbarn
    Caylyn skrev 2015-06-05 20:16:11 följande:

Ok på mina tester står det att man ska använda just morgonstund. Lustigt att det kan skilja så mellan märken

Ja.. jag har från graviditetskollen :)
  • skepparbarn

Får se om bilden kommer med. De är något starkare i verkligheten. Stegringen har avtagit så jagh måste ha missat den :/ Men vi har sexat i alla fall.

• skepparbarn
    mikamon skrev 2015-06-06 14:16:29 följande:

Mina test har sett likadana ut i ungefär en veckas tid. Häromdan kom äggviteflytningarna och molvärken så kan hända att jag har ÄL trots att testerna inte visar något, eller att ÄL är helt enkelt på gång vilken dag som helst nu. Vi sexade till det igår, och lär göra det varannan dag nu.

Har du några ÄL-symptom?

Ja det kan ju vara så för mig också. Men jag har symtom som jag alltid haft EFTER äl tidigare. Vaknade med en kraftig flytning i morse, inte äggvita men väldigt blöt. Har känningar i urinvägarna vilket jag också alltid har efrer äl annars. Så troligen kan jag ha missat. För ungefär 5 dagar sedan hade jag stick i högra sidan och mer som äggvita. Men det är svårt att avgöra när man har haft sez också tycker jag.
  • skepparbarn
    Glovey skrev 2015-06-06 21:11:27 följande:

Är det här ett positivt eller negativt ägglossningstest? Enligt mina beräkningar så har ju jag redan haft min ägglossning !?

Nästintill :) Du kanske är geavid? Vilken dag är du på? Jag testade (omedvetet) positivt på graviditet en vecka efter ägglossning sist jag var gravid.trodde jag hade en till ägglossning men det var en liten pojk :)
  • skepparbarn

Har äggviteflytningarna nu!!! Yey! Trodde det var kört den här månaden eftersom jag inte fått positivt, men å andra sidan har jag inte testat idag av samma anledning. När kan jag förvänta mig ägglossning efter dessa flytningar ?

• skepparbarn
    Fronten skrev 2015-06-07 11:58:03 följande:

Jag blir tokig. Tog ett cb testa tidigt i går på morgonån. Anade ett svagt streck som någon min efter torktid ser blått ut. Tog ett nytt nu på dagen som är negativt. Antagligen var strecket i går spök. Men blir de blåa överhuvudtaget? Är antagligen på bim -4i dag...

Så tidigt är det viktigt att ta morgonurin (förstod inte om du gjorde det idag?) annars kan det vara missvisande. Jag fick väldigt svagt plus på bim-3 nör jag var gravid, och det med morgonurin.
  • skepparbarn
    gullan83 skrev 2015-06-08 06:34:43 följande:

Nej ta bara inte mer än vanlig dosering. Det hjälper spermierna att komma fram eller något blir tydligen lättare att bli gravid

Det är slemlösande så det ska tunna ut slemhinnorna så drt blir lättare för dem att simma. Har man dock inte problem men en tjock slemhinna så kan det ge upphov till att det blir svårare att bli gravid istället. Jag rekommenderar försiktighet när man håller på med alternativa medicinska lösningar :)
Svar på tråden BIM juni 2015