Inlägg från: skepparbarn |Visa alla inlägg
  • skepparbarn

BIM juni 2015

Suada86 skrev 2015-06-16 10:27:22 följande:

Tjejer,jag har äl +5...vad har ni för symptom??? Har inga spec symptom längre...lite svullen om magen om kvällarna och flytningar... direkt efter äl hade jag molande värk, ömmande bröstvårtor o var svullen...

Jag har drag i ligamenten. Ömma spännande bröst men det har nog enbart att göra med progesteron för fick det dagen efter äl. Kissar oftare. Är på äl+5/6.

Möjligen ett litet ägg som fäste på äl+3 som de andra gångerna, det kändes väldigt mycket som det. Efter det har jag känt i ligamenten.
  • skepparbarn
    Suada86 skrev 2015-06-16 11:39:51 följande:

Tack för svaret!!! Hur känns det när det är drag i ligamenten :) ja försöker ej fundera över just symptom men det går ej så bra hihi

Har inte kännt nåt att ett möjligt ägg fäst...:( är det som en/flera små hugg eler?

Haha ha hur ska jag förklara det.. hm. Jag försöker inte heller tänka på det men om du föreställer dig att livmodern "hänger" i gummiband, två på varje sida, ett upp mot höftbenen och ett ner mot ljumskarna. Det känns som man drar i sånna. Haha hur nu det känns :'D
  • skepparbarn
    Suada86 skrev 2015-06-16 11:39:51 följande:

Tack för svaret!!! Hur känns det när det är drag i ligamenten :) ja försöker ej fundera över just symptom men det går ej så bra hihi

Har inte kännt nåt att ett möjligt ägg fäst...:( är det som en/flera små hugg eler?

När ägget fäst har det känts som getingstick. Det liksom hugger till och svider. Det är ju en kontroversiell sak dock, vissa påstår att det är omöjligt att känna. Men jag är en av dem som upplevt det och tror det går :)
  • skepparbarn
    siz skrev 2015-06-16 14:31:02 följande:

Jaha detta visste jag inte om, att när ägget fäster så hugger d till...häftigt ;)Had

Det är få förunnat ;) Ovanligare ä nidis

Jo nog är det häftigt allt
  • skepparbarn
    Suada86 skrev 2015-06-16 15:58:14 följande:

Sååå coolt, kan ju inget annat än att älska din beskrivning! Klockren :) love!

Vill också känna massa sånt nu ju :( känner inget alls...inte ens getingsticket..bara lite ömmande bröst.. vill ju så gärna att det tar sig! Använder bara appar på telen... så vi får väl se...

Haha hittar ju inga ord för det :D

Jag känner mest att jag INTE vill känna något. För det är osannolikt att det tagit sig på första försöket den här gången. Jag skulle bli väldigt förvånad om jag fick plus. Därför får hellre det där strecket överraska mig än att jag ska gå och känna mig gravid i onödan..
  • skepparbarn
    Malin 845 skrev 2015-06-16 22:13:21 följande:

Hej!

Molnande värk fortfarande i ljumskar och nere i magen samt illamående. Har bim 19/6. Är så sugen på att testa imorgon, eller ska jag vänta tills efter midsommar?

Ni test-experter som kan detta! :)

jobbar natt hela midsommarhelgen så kan kanske testa med morgonurin på måndag. Eller går det om jag sovit på dagen och testar när jag vaknat?

Jag fick plus förra graviditeten på bim-3. Och då kände jag som du gör nu :)
  • skepparbarn
    Malin 845 skrev 2015-06-16 22:45:16 följande:

Låter fint! :) dock så kan det ju även vara mensen... :/

Jo så kan det absolut vara, men jag tror inte det. Hoppas inte i alla fall :)

Du kan väl skriva hur du gör imorgon. Jag har bim ~23 och har samma som du :)
  • skepparbarn

Jag tappade hoppet om graviditet idag. Inte det att jag känt något särskilt eller så, men mitt uppi mitt googlande av ljumskar hit och ljumskar dit så insåg jag att jag vill det för mycket för att det ska vara sant. Önskar man kunde slippa dessa dagar i väntan.

• skepparbarn
    Malin 845 skrev 2015-06-17 22:24:38 följande:

Känner samma här! Känns som om den molande smärtan jag har är mer påhittad av min hjärna.. Tog test i morse som kunde ha visat ett minimalt spökstreck. Kan inte mensen bara komma nu så man vet att det är kört denna gången med :(

Önskar dig lycka till!!

Ja precis. Tycker att vi kan evolutionera lite så ägget fäster på en gång och gör det inte det så får man mens dagen efter haha.
  • skepparbarn

När jag fick plus sist så hade jag positivt på Äl-test 14 dagar innan jag plussade svagt på BIM-3. Nu är jag bara på ÄL+9 så det känns inte värt att testa än. Känner mig inte gravid heller, var på spa hela dagen igår och lyckades slappna av lite och ta till mig att det kan ta tid. Blev lite lugnare i själen då

• skepparbarn
    Symetrical skrev 2015-06-19 10:04:08 följande:

Åh, så skönt för dig!

Har du tagit något äl-test nu, eller lyckas du hålla fingrarna i styr..?

Ja asså jag tog ju äl-test vid ägglossning :) Nej jag har inte testat än. Tog ett test på äl+3 bara för att se säkert att hcg från pojken hade kommit ur kroppen, och det hade det. Så blir det något på stickam när jag testat så kan jag lita på det.
  • skepparbarn

Ont i brösten. Var från ÄL öm innanför vårtgårdarna, vilket jag alltid brukar ha.

men nu har det övergått till ömma bröstkörtlar. Tror det har att göra med att jag fick mjölkstockning eftee jag födde sonen. Samma körtlar som kommit tillbaka. Det är ju trots allt bara 2 månader sedan imorgon.

• skepparbarn

Tog ett test som var negativt i morse. Är på äl+11 och sist jag plussade var det svagt på äl+13. Har inga förhoppningar kvar då brösten svullnat upp idag och det brukar de göra innan mens :) Så vi som inte plussat - ses i julitråden :)

• skepparbarn
    Suada86 skrev 2015-06-22 10:53:16 följande:

Jag är.också på ÄL+11 och inte testat ännu...tror inte det tagit sig här heller...ska du testa nåt mer? :) vi får ändå hålla tummisarna!

Tror inte jag testar nå mer om inte mensen uteblir. Jag stressar mig själv så mycket :)
Svar på tråden BIM juni 2015