Inlägg från: skepparbarn |Visa alla inlägg
  • skepparbarn

BIM juni 2015

Min ägglossning kom nu (igår eller idag) då jag fick stegring men ej fullt utslag. Om det är fullt idag vid test sp släpper det nog imorgon :) Om set är svagare så släppte det nog igår. Hade gett upp lite eftersom det bara är ca 6 veckor sedan förlossningen, men den dök upp lite senare bara :))

• skepparbarn

Vad säger ni? Kan jag räkna det översta som positivt? Dag 19 idah så det blev en sen ägglossning. Men något ska det ju alltid vara. Fick ju mensen som klockverk en månad efter förlossningen men blödde sparsamt (knappt alld) i flera dagar. Kanske har räknat mensens första dag lite väl tidigt.

• skepparbarn
    Symetrical skrev 2015-06-10 16:28:01 följande:

Det kan du absolut! Det är ju svagt, men kontrollstrecket är ju lika svagt och det är ju den korrelationen som är viktigast.

Tack för ditt svar! :)

när det hade torkat var testlinjen starkare än kontrollstecket så andar att jag pricka precis ;)
  • skepparbarn
    Symetrical skrev 2015-06-11 19:06:49 följande:

Hmm. Ja, du. Den där kraftiga endagsblödningen jag fick var på äl+16, så typ v 4+2 borde det ju varit.

Har i alla fall beställt en massa gravtest för att kolla när hcg förmår gå ut kroppen. Innan dess blir det ju inga nya barn gjorda.

För att trösta lite (om det går) så hade jag negativt på mina tester redan 2-3 veckor efter vi förlorade sonen. Jag var i vecka 22. Så det ska nog inte påverka din nästa cykel om du har tur :) Hoppas du får plus snart igen
  • skepparbarn
    Javli skrev 2015-06-14 17:52:31 följande:

Fick detta i morse.

Det är ju ett streck där, men frågan återstår ju om det är rosa eller grått?

Testar med samma som du har där och jag har aldrig fått spök på något (har säkert testat upp 100tal under tiden vi försökt)
  • skepparbarn
    siz skrev 2015-06-15 07:23:12 följande:

Har bim på lördag 20/6 tog ett test nyss o de va negativt :( känns tungt...

Misströsta inte. Det är fortfarande tidigt. När jag blev gravid fick jag knappt synbart plus på stickan bim-3. Trodde inte jag var gravid utan testade för att kunna ta ett glas vin. Men det var jag :) så det blev inge vin på julafton för mig
  • skepparbarn
    Glovey skrev 2015-06-15 11:54:22 följande:

Jag har bim på onsdag och har haft sen en vecka tillbaka stickande/molande värk i tjejmagen, varit väldigt trött och ingen ork i kroppen samt ömma bröst och bröstvårtor. Skulle inte förvåna mig om jag inbillar mig som vanligt. Vi hade mycket mys innan, under och efter ägglossningen så kanske min livmoder som återhämtar sig efter allt haha ;)

Har aldrig nånsin blivit gravid så varför skulle jag bli det nu ;)

Dock finns det lite hopp i mig så hoppas inte mensen kommer :)

Jag har bim den 23 tror jag (sen ägglossning blev det..) Och känner stickningar/ilningar i högra äggstocken. Det gjorde jag när jag plussade i december också.

Även att jag 3 dagar efter att ägglossning en hade skett kände som ett getingstick i högersidan, ser visade sig sen att det var där vår lille pojk hade satt sig :)

Kände även denna gång på äl+3/4 (natten mot söndah) samma sak. Har en känsla som säger JA! Men ert litet spöke som skriker nej.

"Det kan ju vara vad som helst, sluta inbilla dig skit" säger jag till mig själv haha.

Det tog 13 månader för oss att bli gravida sist, jag är lite smått överfertil (blev gravid med ppiller när jag var 15) men mannen har haft ett spermieantal under 20m/ml. Vi bootade honom med vitaminer i 3 månader sedan tog det sig. Nu har han ätit dem sedan vi fick reda på att vår lille pojk i magen inre skulle komma till livet med oss. Så förhoppningsvis funkar det.
  • skepparbarn
    Det vackraste skrev 2015-06-15 16:05:12 följande:

Spännande! :) Vad är det för supervitaminer han tar?

Inga supervitaminer direkt, det är folsyra och zink, extra tillskott :) Det används även inom sjukvården vid samma konstaterade problem ibland :) Fast ännu högre doser. Vi skulle precis till att ringa kvinnokliniken för vidare utredning när vi fick vårt pluss
  • skepparbarn

Jag har såna jävla stickningar i sidorna och nere i ljumskarna. Det drar och har sig.

hade det när jag var gravid också men efter en nylig förlossning vågar jag inte förlita mig på något. Den här ägglossningen var den första jag känt i mitt liv, mensen innan var en syndaflod utan dess like.

Önskar bara man kunde hoppa fram 5 dagar eller så och ta ett test :(

• skepparbarn
    sommarblomma1 skrev 2015-06-16 07:20:48 följande:

Bim -4 eller -5 men där är ett svagt streck. För två dagar sedan var där inget alls! Trodde verkligen inte att det skull ta sig på första riktiga försöket igen. Så glad!

Det är lh-test :( För att de ska räknas som positiva vid graviditet måste testsrrecket vara starkare än kontroll. Men det garanterar inget så testa med gravtest.

LH åker upp och ned för mig hela månaden
Svar på tråden BIM juni 2015