Manligt Initiativ skrev 2015-05-18 20:30:26 följande:
Att inte direkt svara på ett SMS är ganska logiskt. Det finns inte en människa på jorden som mår bra av att sitta klistrad vid mobilen/datorn hela tiden o direkt svara på smset eller meddelandet som kommer upp. Absolut inte i ett förhållande. Man måste ha lite avstånd och kunna göra något själv ibland.
Är han ute och gör sitt med sina grabbar eller vänner eller vad som helst så är det la inte hela världen om han inte direkt svarar på det du skriver?
Jag själv har olika perioder. Är jag själv och ser film eller tex spelar, då tar jag tid på mig, oftast så läser jag det så att jag vet att det inte är något akut, och är det ej det då får det vänta tills jag har tid. Så jag kan inte sitta och fokusera på mobilen hela tiden för då är det ju ingen ide att se nån film eller spela med nån.
Det finns massor med scenarion jag kan nämna men du förstår kanske grejjen?
Tack. Konstruktivt svar, sånt behövs mer i detta forum.
Som sagt; han svarade som jag sagt tidigare i tråden och han stöttade mig. Jag har en pressad situation just nu där någon trakasserar mig. Det vet han om. Men han gav mig som vanligt massa stöd.
angåendet det andra sitter en hel del folk faktiskt idag med sina mobiler nästan klistade i ansiktet. Det är bara att kolla på spårvagnen, tunnelbana osv, osv.