Inlägg från: Bodrum |Visa alla inlägg
  • Bodrum

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej!

Vi försöker också få en trea. Min man var läääänge absolut emot det, men plötsligt ändrade han sig och i april åkte spiralen ut. Jag är SÅÅÅ glad över det! Har min första BIM 26/5Glad Jag har två killar sedan tidigare, 5 och 8 år gamla.

Grattis till plusset lillasysterfia! Nu har jag mått ganska bra under mina tidigare graviditeter men minns att jag aldrig kände mig sådär fin som jag tycker att alla med mage är nu, så visst glömmer man lite hur det var och ser bara det positiva... haha

• Bodrum

Åh, vad tråkigt lillasysterfia! Men väldigt bra att du kan ha den inställningen. Jag hoppas att jag också kommer ha det om det skulle hända mig. Tänker att denna gång är det viktigare än någonsin att ett ev barn blir så friskt som möjligt eftersom jag vill finnas för mina två första barn också, och en del i det är ju faktiskt att kroppen avslutar en graviditet där något gått fel.

Ja, jag har också funderat på det där med två killar och att det är en anledning till en trea. Jag kommer helt ärligt att bli lika glad oavsett vilket kön det blir, men ibland känns det som att det hade varit en liten extra krydda om det blev en tjej. Hon kanske blir lika sporttokig och hyperaktiv som mina två första, men jag drömmer lite om en tjejtjej som gillar samma saker som jag Glad Men som sagt, jag älskar mina söner och blir det en kille så kommer det kännas helt perfekt.

Vad kul att vi nästan har BIM samtidigt Oliven2011! Jag har faktiskt inga symptom alls bortsett från att jag hade några REJÄLA stick i livmodern på ÄL+7. Men tror faktiskt inte att det betyder någonting. Tidigare graviditeter har jag haft ömma bröst och ena gången blev flytningarna knallgula några dagar innan BIM. Som sagt känner jag ingenting nu. Bortsett från lite molvärk i livmodern, men det har jag haft sedan jag tog ut spiralen. Känns som att det är extra svårt att tyda sin kropp nu när man inte varit hormonfri på länge... Min man är bortrest till BIM så tror att jag testar den dagen. Har du några symptom? När testar du?

• Bodrum

Ja, jag tänker att eftersom ditt missfall nu kom så tidigt så kanske kroppen kickar igång ganska snabbt? Hoppas på det! Sen får vi hålla tummarna för nästa månad, är beredd på att det kan ta ett tag, men är ju så sjukt bebissugenGlad

• Bodrum

Emmmelie: Välkommen! Man har ägglossning med spiral för det mesta. Man får en blödning efter uttag av spiralen p g a progesteronbortfallet, det behöver inte sammanfalla med den riktiga mensen. Om du inte vet när du har ägglossning är det nog bra med ÄL-stickor. Jag testade det och hade tur nog ÄL 2 veckor efter uttag av spiralen. Tyvärr blev det ju inget, men skönt att veta att det funkar... Glad

• Bodrum

Spännande Oliven2011! Håller tummarna, meddela oss hur det går!

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-05-23 07:48:32 följande:

Hejhej testade precis negativt :(. Känns faktiskt ok inte särskilt ledsen för det. Nu kör vi hårt nästa äl ;).

Fast det är ju några dagar kvar till BIM eller hur? Innan du börjat blöda finns det fortfarande hopp!Glad
  • Bodrum
    Minime86 skrev 2015-05-22 21:19:55 följande:

Hej! Kul att det finns fler som satsar på en 3:a

Vi har en 07:a och en 10:a och har nu bestämt oss att försöka oss på en 3:a :) Så de 11 Juni ryker spiralen :) Sen hoppas vi att det går fort, andra blev till ca 3 veckor efter uttagen spiral och enligt BM är det stor chans att det går lika fort igen, så jag hoppas :) känns jätte länge just nu att vänta till den 11 juni :P Men den som väntar på något gott!! Lycka till alla.

Hej! Våra barn är precis lika gamla. Förstår vad du menar med att du nästan inte kan vänta. Hoppas det går lika fort som sist. För oss tog det några månader och nu är man ju 5 år äldre, så är inställd på att det kan ta 6 mån eller längre för oss. Även om jag vill att det ska ske NU Skrattande
  • Bodrum

Minime86: vilken tur du hade! Skönt att ta ut den direkt när man väl bestämt sig!

Oliven2011: när ska du testa då? Sjukt spännande!!!

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-05-25 21:22:42 följande:

Minime86: kul bra att du fick tid så snabbt! Nu gäller det :).

Nelliemeja: välkommen o vad kul att ni oxo satsar på en trea. Femte försöket då håller jag tummarna lite extra nu att det blir er tur!

Fortf ingen mens i sikte o tänker testa först torsdag för det har hänt förr att mensen är ett par dagar sen.

Har du några graviditetssymptom?
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!