Inlägg från: Bodrum |Visa alla inlägg
  • Bodrum

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Jag har också barn i samma ålder som er, minime86 och mamma till två gullegrisar! Så kul att höra om andra som är i nästan precis samma sits. Glad

Jag är lite spänd inför veckan som kommer, hoppas på att graviditetstestet blir negativt så att vi snart får en ny chans efter MF, alternativt att jag är gravid. Har faktiskt VÄLDIGT ömma bröst, vilket varit mitt enda symptom vid tidigare graviditeter. Men, men, kanske är hormonerna på väg ur kroppen som spelar mig ett spratt, jag vet inte. Visst är det sjukt att man hoppas trots att det är 99% säkert att det inte är något? Som sagt, hänger här så länge och följer er andra med spänning.

• Bodrum

ps som minime86 sa: Gå absolut och ta cellprov NU. Superviktigt att inte slarva med.

• Bodrum

Cellprov ska tas innan graviditet för sen sker så mycket förändringar p g a graviditet. Boka tid NU!

Jag testar nog igen idag eller inorgon och ser vad som händer. Vet att jag borde vänta ett par veckor men känns SÅ frustrerande! Är det negativt så vet jag, annars fortsätter ovissheten...

• Bodrum

Minime86: vad häftigt att du känt tidigare att det blivit barn och att det stämt! Håller tummarna för att det stämmer även nu! ????

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-01 20:02:00 följande:

Hejhej vad kul så många vi har blivit i samma sits.

Minime86 känner igen det där att man känner att det tagit sig. Skum känsla men jag har också haft det så båda tidigare graviditeterna.

Bodrum håller verkligen tummarna att det inte är mf. Har en bra känsla för dig :).

Här har det med all säkerhet varit äl tors-fre förra veckan....när jag gick o vänta på bim. Tog äl test igår och det vart helt blankt så tydligt att det var sen äl helt enkelt. Känns så i kroppen också. Nu har jag riktigt ömma bröst och stickningar. Längtar till om 2v ca för att se vad som hänt :).

Tack Oliven! GladTestade positivt idag igen. Tror jag måste försöka få till ett VUL under nästa vecka om det fortfarande är positivt.
  • Bodrum

Jaha, då har domen fallit. Ingen graviditet i livmodern i alla fall. HCG var 7600 så jag var gravid fram tills idag i alla fall. Ska ta nya prover på fredag och hoppas då att det sjunker som det ska.

• Bodrum

Hej på er! tänkte bara snabbt uppdatera. Efter mycket om och men  (detta är en berg och dalbana) så verkar det som jag faktiskt ÄR gravid. Eftersom jag har blött kraftigt flera gånger nu tar jag inte ut något i förskott, men i fredags finns det något i livmodern i alla fall, oklart om det lever, för tidigt att säga men hCG hade i allfall fördubblats. Nytt VUL om drygt en vecka, då borde vi kunna se hjärtat slå om allt går vägen (v7+). Kanske kan min berättelse ändå ge er som blöder tidigt i graviditeten lite hopp. Lycka till ni andra och kör hårt när ÄL-stickorna ger utslag!

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-13 11:58:05 följande:
    GRATTIS!!!! Vad kul! Nästan samma som för mig, ÄL-test som var positivt och sedan var det att jag var gravid istället! Hoppas det håller hela vägen nu! Vi får hålla kontakten Skrattande
  • Bodrum

Grattis NelleMeja!!! Vad roligt! Håller tummarna för oss som är gravida att det håller och er som ännu inte fått ett plus att det tar sig fort som attan! Glad

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!