• traveler

Svarar du på Okända nummer?

Vissa verkar vara väldigt noga med att inte svara på dolda nummer eller nummer som inte kan härledas till kontaktboken. Min syrra är sådan. Jag fick nytt nummer när jag bytte jobb och meddelade det till mina vänner och min familj. När jag sedan ringer så synd inte mitt direktnummer på deras telefoner utan man ser istället numret till växeln på mitt jobb. Det tog tid innan min syster förstod att det var jag eftersom hon inte svarade när jag ringde.

Hur gör du? Svarar du på dolda eller okända nummer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svarar du på Okända nummer?
  • Aniiee

Jag svara på okända eller dolda nummer OM jag väntar ett samtal. ALDRIG annars. Jag kan till och med låta bli att svara på nummer jag borde känna igen.

Jag säger som GES (om någon kommer ihåg den konstellationen): är det så väldigt viktigt så får de ringa igen.

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Drottningen70

Självklart gör jag det. Av den enkla anledningen att jag inte är paranoid.

Försäljare ringer nästan aldrig från skyddat nummer.

• Tecum

Dolda nummer svara jag alltid på, det kan vara från sjukvården. Däremot okända nummer som inte börjar på 07 svarar jag aldrig på, de hamnar direkt på spärrlistan. Är garanterat försäljare.

• Anonym (Svarar inte)

Svara aldrig på nummer som inte finns bland mina kontakter. Kollar alltid upp det okända numret och skulle det visa sig att jag känner igen namnet eller företaget lägger jag till numret bland mina kontakter och ringer upp. Jag har inget som helst utbyte av att prata med en massa säljare som ringer, därför svara jag inte.

• Anonym (Njaaa)

Oftast inte. Pga att det kan vara radiotjänst. Är det viktigt så talar de in ett meddelande vilket barnmorskan gjort ett par gånger. Inga konstigheter. Telefonförsäljare ringer om och om igen om man inte svarar så jag svarar vid ett tillfälle som jag har tid och ork för att vänligt men bestämt tacka nej.

• Anonym (annat)

Alltid på dolda nummer. Okända nummer brukar oftast vara säljare eller någon som ringt fel. Där svarar jag bara ibland.

• Anonym (N)

Alltid , jag är tvungen på grund av mitt jobb.

• Anonym (??)
    traveler skrev 2015-05-17 20:52:54 följande:

Ni som inte/sällan svarar berätta vad ni är rädda för

Varför skulle man vara rädd för nåt bara för att man inte svarar? Jag svarar BARA om jag väntar samtal, ALDRIG annars, jag hatar folk flest så det ger mig inget att prata med okända människor.
Svar på tråden Svarar du på Okända nummer?