nanneN skrev 2015-05-19 11:55:32 följande:
Först och främst verkar många i tråden ha väldigt svårt att skilja på dolt nummer och okänt nummer.
Dolda nummer svarar jag aldrig på. Jag känner ingen som har ett dolt nummer, och jag har aldrig förstått vitsen med dolt nummer. Jag kommer ju ändå att få veta vem det är när jag väl svarar, så vad är det folk tror dom tjänar på att ha dolt nummer, förutom att reta folk? Dom gånger jag varit i kontakt med sjukvården så har deras växelnummer synts när dom ringt upp, så det argumentet köper jag inte.
Okända nummer kan jag eventuellt svara på, beroende på vad det är för nummer.
Jag har appar i telefonen som söker upp numret på nätet redan innan jag svarat, så oftast vet jag vem det är även om jag inte har numret i adressboken.
Har även blocklistor som sållar bort dom värsta telefonförsäljarna.
Vill folk prata med mig, så bör dom visa vem dom är.
Jag skulle aldrig föra en diskussion med någon som var maskerad eller på annat vis försökte dölja sin identitet utan någon vettig anledning, så varför skulle jag svara i telefon om någon ringer utan att visa sitt nummer?
När ett dolt nummer ringer så står det okänt nummer på min telefon. Så det blir lite samma sak.
Men jag fattar vad du menar. Men säg inte att folk har svårt att skilja på dolt/okänt. Då det kan visa okänt när numret är dolt.