• traveler

Svarar du på Okända nummer?

Vissa verkar vara väldigt noga med att inte svara på dolda nummer eller nummer som inte kan härledas till kontaktboken. Min syrra är sådan. Jag fick nytt nummer när jag bytte jobb och meddelade det till mina vänner och min familj. När jag sedan ringer så synd inte mitt direktnummer på deras telefoner utan man ser istället numret till växeln på mitt jobb. Det tog tid innan min syster förstod att det var jag eftersom hon inte svarade när jag ringde.

Hur gör du? Svarar du på dolda eller okända nummer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svarar du på Okända nummer?
  • Mrs Okänd

Jag brukar inte svara om det ser ut som att det är en säljare som ringer och inte heller på dolda nummer då vi har en släkting som har dold nummer som vi inte vill ha kontakt med....

• Anonym (nr)

Sjukvården har andra sätt att nå mig på om det är jätteakut. Och är det inte jätteakut så visst lämnar de meddelanden. Typ "Hej detta är Nisse Persson på kvinnokliniken i Ystad. Jag har ringt dig för att diskutera hur vi lägger upp din vård framöver. Jag försöker igen senare" t ex. Och då är jag beredd och mer benägen att svara på dolt ett tag framöver. Men jag lämnar alltid jobbnummer till alla vårdkontakter.

• Butterscotch

Javisst svarar jag även om det är okänt nummer, jag har ingen anledning att låta bli. Är det någon jag inte vill prata med är det bara att avsluta samtalet, inte krångligare än så.

• Zarch
    Anonym (?) skrev 2015-05-18 07:52:03 följande:

Frågan var om de har ett för dig okänt nummer. Inte om många har hemliga/dolda nummer.

Har någon skyddat nummer så spelar det ingen roll ifall jag har numret sparat. Står ändå dolt nummer när det rings. Om det var så du menade?
  • Anonym (Nope)

Bara om jag väntar samtal från okänd. Annars brukar jag låta det ringa ut och sen kollar jag upp numret på nätet. Och det har till 99% visat sig vara telefonförsäljare..

Sen lägger jag in nr som försäljare och slipper kolla upp det nästa gång den ringer.

• Alexi

Hade just ett missat samtal från ett nummer jag inte kände igen. Ringde upp och det var rn förälder i mitt barns klass som sökte mig. Tur att jag inte är så känslig som vissa här...

• Anonym (Jappjappjapp)

Japp! Jag svarar bara -"Hallå?" och hör vad det är om.
    De senaste gångerna det va skyddat nummer som ringde va det polisen.
    Och telefonförsäljare ringer oftast inte med skyddat nummer.

• Anonym (?)
    Alexi skrev 2015-05-18 12:56:47 följande:

Hade just ett missat samtal från ett nummer jag inte kände igen. Ringde upp och det var rn förälder i mitt barns klass som sökte mig. Tur att jag inte är så känslig som vissa här...

Var det viktigt? Hade föräldern inte pratat in ett meddelande om du inte svarat? Är du tillgänglig på telefon 24 h/dygnet så att du aldrig missar ett samtal?
  • Anonym (?)
    Zarch skrev 2015-05-18 11:33:27 följande:
    Har någon skyddat nummer så spelar det ingen roll ifall jag har numret sparat. Står ändå dolt nummer när det rings. Om det var så du menade?
    Nä.
  • Zarch
    Anonym (?) skrev 2015-05-18 13:49:05 följande:

Nä.

Nähä!
Svar på tråden Svarar du på Okända nummer?