• Hadran­iel
    Äldre 18 May 11:01
    3852 visningar
    28 svar
    28
    3852

    Hur lyckas man träffa er hemmakära och lugna kvinnor?

    Är själv rätt lugn av mig, trivs bäst hemma, har inget behov av att det händer saker hela tiden och går sällan på några evengemang eller liknande med massa folk. Umgås dock gärna i mindre grupper med familj eller vänner lite då och då, men håller mig annars mest hemma. Har heller inget större behov av att fara världen runt på massa resor utan skulle hellre lägga pengarna på att ha en trevlig tillvaro i hemmet året runt istället.

    Alltså undrar jag hur jag borde gå tillväga för att hitta en likasinnad partner och var alla ni lugna kvinnor gömmer sig. Skulle gärna vilja ha tips om när och hur ni helst skulle vilja bli kontaktade av en potentiell partner. Även ni som redan har hittat en partner får gärna berätta var ni träffades eller hur det hela gick till.

  • Svar på tråden Hur lyckas man träffa er hemmakära och lugna kvinnor?
  • Äldre 18 May 11:07
    #1

    Jag träffade min man via jobbet.

  • got
    Äldre 18 May 11:15
    #2

    Vi träffades på en gemensam kompis 25- årsfest men blev inte ett par förrän ett par år senare. Jag är ganska lik dig (förutom att jag tycker att det är roligt att resa) medan min partner är mycket mer utåtriktad. I början tyckte jag att det var jobbigt att han jämt ville träffa en massa folk men med tiden lugnade det ner sig (och jag blev mer social). Man kan väl säga att vi lockade fram nya sidor hos varandra!

  • Hadran­iel
    Äldre 18 May 11:17
    #3
    asta66 skrev 2015-05-18 11:07:28 följande:
    Jag träffade min man via jobbet.
    Jo, den möjligheten finns väl alltid antar jag. Dock är ingen av mina nuvarande kvinnliga kollegor lediga samt i lämplig ålder tyvärr. Att inleda något med de som jag arbetar med att hjälpa är ju inte något lämpligt alternativ det heller. Men det är ju ingen fast tjänst så på kommande jobb kanske jag också har tur. Glad
  • sotoo
    Äldre 18 May 11:22
    #4

    Jag träffade min man via en chat för 13 år sedan. Som tur är vi båda hemmakära. Det kanske är svårt att träffa en av "oss" på krogen men annars kan det nog vara lite varstans. Men via nätet är det ju lätt att se vilka som gillar att vara ute och resa och sånt.

  • Hadran­iel
    Äldre 18 May 11:25
    #5
    got skrev 2015-05-18 11:15:12 följande:
    Vi träffades på en gemensam kompis 25- årsfest men blev inte ett par förrän ett par år senare. Jag är ganska lik dig (förutom att jag tycker att det är roligt att resa) medan min partner är mycket mer utåtriktad. I början tyckte jag att det var jobbigt att han jämt ville träffa en massa folk men med tiden lugnade det ner sig (och jag blev mer social). Man kan väl säga att vi lockade fram nya sidor hos varandra!
    Tycker väl också att det är ganska kul att resa om det är längre resor där man kan lära känna kulturen och lokalbefolkningen på djupet. Men turistorter, fest- eller sol+badresor går i princip bort helt för min del. Dessutom tycker jag det kostar för mycket i förhållande till vad det ger att resa i de flesta fall även om jag inte har något emot det i sig.

    Har själv varit ganska social och festat mycket förr, men då jag insett att jag verkligen vantrivs i för stora grupper och i princip måste häva i mig stora mängder alkohol för att stå ut i miljön en längre stund utan att må dåligt så avstår jag helst. Därför tror jag tyvärr inte det lär vända och att jag kommer blir mer social för egen del även om jag nu träffar på en mer utåtriktad partner.
  • Äldre 18 May 11:29
    #6

    Skönt att höra att det finns andra som också trivs hemma. Jag träffade min dåvarande partner på en fest hos vänner. Han var den lugna, sansade typen som jag vill ha. Det är inte så lätt att hitta en partner när man inte är ute så mycket i de sociala sammanhangen. Det bästa sättet att ta kontakt är att vara sig själv och visa att man är intresserad, då brukar det lösa sig av sig själv. Jag önskar dig lycka till!

  • Hadran­iel
    Äldre 18 May 11:32
    #7
    sotoo skrev 2015-05-18 11:22:32 följande:
    Jag träffade min man via en chat för 13 år sedan. Som tur är vi båda hemmakära. Det kanske är svårt att träffa en av "oss" på krogen men annars kan det nog vara lite varstans. Men via nätet är det ju lätt att se vilka som gillar att vara ute och resa och sånt.
    Fast att träffa personer av det kvinnliga könet som man är rätt hopplöst i allmänhet på nätdejtingsidor. Många kvinnor saknar ju ens presentationer på dejtingsidor eller har extremt ytliga och intetsägande sådana så där är det ju svårt att avläsa hur de är på dessa punkter. Har testat nätdejting i flertalet år och har numera gett upp detta.

    Vilka chattar finns det som man spontant kan träffa nytt folk på? Chattade en del när jag var yngre (när jag gick på högstadiet och gymnasiet eller så) och träffade folk på det sättet, men finns det liknande även för vuxna och som fortfarande är aktiva? Kanske värt att kolla upp och testa i så fall!
  • sotoo
    Äldre 18 May 11:36
    #8
    Hadraniel skrev 2015-05-18 11:32:05 följande:
    Fast att träffa personer av det kvinnliga könet som man är rätt hopplöst i allmänhet på nätdejtingsidor. Många kvinnor saknar ju ens presentationer på dejtingsidor eller har extremt ytliga och intetsägande sådana så där är det ju svårt att avläsa hur de är på dessa punkter. Har testat nätdejting i flertalet år och har numera gett upp detta.

    Vilka chattar finns det som man spontant kan träffa nytt folk på? Chattade en del när jag var yngre (när jag gick på högstadiet och gymnasiet eller så) och träffade folk på det sättet, men finns det liknande även för vuxna och som fortfarande är aktiva? Kanske värt att kolla upp och testa i så fall!

    Jag vet inte det. Chat var ju en annan sak förr innan det kom en massa andra saker plus att det mest var yngre i ens egen ålder som chattade då. Finns ju de som träffats här på FL. Sen verkar det som en del får bra kontakt på Facebook i olika grupper.
  • Äldre 18 May 11:38
    #9

    Jag är som du fast älskar att resa. Träffade min fästman i gymnasiet för 11 år sedan. Han är helt olikt mig....

  • Hadran­iel
    Äldre 18 May 11:40
    #10
    Ensam hemma skrev 2015-05-18 11:29:34 följande:

    Skönt att höra att det finns andra som också trivs hemma. Jag träffade min dåvarande partner på en fest hos vänner. Han var den lugna, sansade typen som jag vill ha. Det är inte så lätt att hitta en partner när man inte är ute så mycket i de sociala sammanhangen. Det bästa sättet att ta kontakt är att vara sig själv och visa att man är intresserad, då brukar det lösa sig av sig själv. Jag önskar dig lycka till!


    Jo, fest eller umgänge genom vänner är väl en bra väg att gå oftast. Tyvärr känner jag väl redan de flesta inom mina vänners bekantskapskretsar så den vägen är i princip uttömd för min del. Är just precis eftersom jag inte är ute så mycket i sociala sammanhang och letar efter någon som inte är det så mycket heller som jag letar efter tips om alternativa sätt att träffa rätt slags människor på.

    Jag är i princip alltid mig själv vilket verkar förvåna många. Verkar som att alla utgår ifrån att man visar upp en fasad beroende av sammanhanget. Visst tonar man väl ner sidor av sig själv som är uppenbart olämpliga i situationen såklart, men att växla beteende eller åsikter ser jag ingen större poäng med.

    Är tyvärr väldigt dålig på både hur jag själv ska gå tillväga för att visa intresse men också på att uppfatta subtila hintar eller flirtar från andra människor.
Svar på tråden Hur lyckas man träffa er hemmakära och lugna kvinnor?