Han lämnar mig om jag gör abort
Förra veckan på tisdag fick jag reda på att jag är gravid. Jag har p-stav, så det kom som en rejäl chock - var egentligen hos läkaren för andra bekymmer när hon testade mig för annat och såg att jag är gravid.
Enligt vul är jag gravid i åttonde veckan. Jag satte in p-staven i november förra året efter en abort. Min sambo ville främst ha aborten, och jag var heller inte redo, men har mått fruktansvärt efteråt. Jag sa då att om jag någonsin blir gravid igen kommer jag aldrig göra en abort.
När jag kom hem och berättade om aborten för sambon så sa han att abort är det enda alternativet för honom är abort. Att allt annat bara är korkat. Så jag måste göra valet...
Vi undvek ämnet ända fram tills igår kväll då helvetet bröt ut. Jag ville prata. Jag ville att vi skulle fatta ett beslut.
Det vi kom fram till är två alternativ:
1. Göra abort och jag kommer vara ett vrak. Igen. Han vet inte om han kommer klara av att vara stark för oss båda igen när jag får mina panikattacker, mardrömmar osv.
2. Behålla barnet - och han lämnar mig och åker till sitt hemland. Han sa att jag förstör hans liv om jag behåller, och att han helt ärligt kommer börja hata mig.
Jag har panik. Vad ska jag göra?
Vi är 21 respektive 22 år. Han arbetar heltid på ett jobb han hatar, o jag är student.