• Anonym (Ts)

Han lämnar mig om jag gör abort

Förra veckan på tisdag fick jag reda på att jag är gravid. Jag har p-stav, så det kom som en rejäl chock - var egentligen hos läkaren för andra bekymmer när hon testade mig för annat och såg att jag är gravid.

Enligt vul är jag gravid i åttonde veckan. Jag satte in p-staven i november förra året efter en abort. Min sambo ville främst ha aborten, och jag var heller inte redo, men har mått fruktansvärt efteråt. Jag sa då att om jag någonsin blir gravid igen kommer jag aldrig göra en abort.

När jag kom hem och berättade om aborten för sambon så sa han att abort är det enda alternativet för honom är abort. Att allt annat bara är korkat. Så jag måste göra valet...

Vi undvek ämnet ända fram tills igår kväll då helvetet bröt ut. Jag ville prata. Jag ville att vi skulle fatta ett beslut.

Det vi kom fram till är två alternativ:

1. Göra abort och jag kommer vara ett vrak. Igen. Han vet inte om han kommer klara av att vara stark för oss båda igen när jag får mina panikattacker, mardrömmar osv.

2. Behålla barnet - och han lämnar mig och åker till sitt hemland. Han sa att jag förstör hans liv om jag behåller, och att han helt ärligt kommer börja hata mig.

Jag har panik. Vad ska jag göra?

Vi är 21 respektive 22 år. Han arbetar heltid på ett jobb han hatar, o jag är student.

• Svar på tråden Han lämnar mig om jag gör abort
  • Anonym (nja)
    Anonym (-R-) skrev 2015-05-20 13:55:43 följande:
    1. Han älskar dig inte
    2. Han har otroligt fasta principer/religiösa övertgelser
    3. Han är dramatisk
    4. Han är van att få som han vill och blir desperat när han märker att han inte kan styra dig fullt ut.

osv..

Men allvarligt,är det ett sådant liv du vill leva? Med hot varje gång han inte får som han vill? Han kommer troligtvis trycka ner dig, få dig att tvivla på hans känslor, göra dig osäker, få dig att alltid vara på din vakt för att inte "utlösa" något. Sådant kommer drabba barnet. Nu är det svårt att få en hel bild här,men det där är en stor varningssignal. Nu vet jag inte hur länge ni varit tillsammans.. ni är unga och det är inte din sista chans att bilda familj. Du borde verkligen prata med någon utomstående och ta en riktig funderare över vad som är bäst för dig i längden. Fundera över hur du vill att ditt liv ska se ut.
    Håller med i stort, förutom på punkt 2. Ingen av de vanligare religionerna här förespråkar abort vad jag vet. Och att svika som han gör verkar väldigt principlöst.
    Låt pojkvännen inte pressa dig till något du inte vill, Ts.
  • Anonym (-R-)
    Anonym (nja) skrev 2015-05-20 15:07:34 följande:
    Håller med i stort, förutom på punkt 2. Ingen av de vanligare religionerna här förespråkar abort vad jag vet. Och att svika som han gör verkar väldigt principlöst.
    Låt pojkvännen inte pressa dig till något du inte vill, Ts.
    Jag tänkte väl på att inte skaffa barn innan bröllop och liknande. (Barn är något som märks utåt, en abort är privat = ingen skada för ens rykte) En väldigt religiös person skulle väl gifta sig snabbt, men sedan finns det ju dom som har principer men som kan skarva lite med vissa saker..
  • Anonym (nja)
    Anonym (-R-) skrev 2015-05-20 15:29:33 följande:
    Jag tänkte väl på att inte skaffa barn innan bröllop och liknande. (Barn är något som märks utåt, en abort är privat = ingen skada för ens rykte) En väldigt religiös person skulle väl gifta sig snabbt, men sedan finns det ju dom som har principer men som kan skarva lite med vissa saker..
    Jo, precis. Tänkte att en väldigt religiös/traditionell person skulle gifta sig i den sitsen, eller egentligen innan det blev barn.
  • Anonym (S)
    Anonym (hmpf!) skrev 2015-05-20 12:49:18 följande:

Jag hade gjort abort och lämnat killen! Så slipper du ha någon kontakt med honom.

Samma här. Dumpa svinet!!!

Jag förstår att det är djävulskt jobbigt nu, men om du behåller så måste du ha kontakt med honom resten av livet.

Prata med en kurator innan och efter aborten. Lycka till TS.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (S) skrev 2015-05-20 19:02:24 följande:

Samma här. Dumpa svinet!!!

Jag förstår att det är djävulskt jobbigt nu, men om du behåller så måste du ha kontakt med honom resten av livet.

Prata med en kurator innan och efter aborten. Lycka till TS.

Han kommer inte vilja ha någon kontakt, utan åka tillbaka till sitt hemland och troligtvis aldrig återvända - om jag behåller.
  • Anonym (Urk)

Nu är jag hård, men VARFÖR väljer korkade brudar gång på gång dessa vidunder till män med en kvinnosyn från medeltiden och sedan lipar ut på random forum över hur de blir behandlade?! Det förstod man från tidig tonår att dessa killar är till för att undvikas i största möjliga mån eftersom det skiljer alldeles för mycket i kultur och uppfostran och syn på saker för att det ska hålla i längden.

• Anonym (mja)
    Anonym (Urk) skrev 2015-05-21 14:37:04 följande:

Nu är jag hård, men VARFÖR väljer korkade brudar gång på gång dessa vidunder till män med en kvinnosyn från medeltiden och sedan lipar ut på random forum över hur de blir behandlade?! Det förstod man från tidig tonår att dessa killar är till för att undvikas i största möjliga mån eftersom det skiljer alldeles för mycket i kultur och uppfostran och syn på saker för att det ska hålla i längden.

Behöver inte handla om att vara korkad brud, alla har vi väl en gång varit unga, oerfarna o naiva. O trott den andre om för gott o inte vela se ev varningssignaler, kanke för att man längtar efter kärlek? Du har säkert också gjort nåt misstag ibland, det är jag säker på.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (mja) skrev 2015-05-21 15:18:53 följande:

Behöver inte handla om att vara korkad brud, alla har vi väl en gång varit unga, oerfarna o naiva. O trott den andre om för gott o inte vela se ev varningssignaler, kanke för att man längtar efter kärlek? Du har säkert också gjort nåt misstag ibland, det är jag säker på.

Oh, ja. Skillnaden är att jag sökt mig till mina egna och då har det rört sig om en helt annan typ av problematik, oftast mer hanterbar.

Hoppas TS kille åker hem och stannar där. Usch, Sverige behöver inte fler av den varan. Räcker gott och väl med att ta hand om alla idioter som växer upp och frodas här och råkar göra kvinnor gravida genom sköna orgasmer och sedan hotar med att dra när det inte passar längre.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Urk) skrev 2015-05-21 14:37:04 följande:

Nu kommer visserligen denna man inte från ett land med en kvinnosyn från medeltiden, utan från USA. Och tack för att du kallar mig korkad, exakt vad jag mår som bäst av att höra just nu.
  • Anonym (mja)
    Anonym (Urk) skrev 2015-05-21 15:26:45 följande:
    Oh, ja. Skillnaden är att jag sökt mig till mina egna och då har det rört sig om en helt annan typ av problematik, oftast mer hanterbar.

Hoppas TS kille åker hem och stannar där. Usch, Sverige behöver inte fler av den varan. Räcker gott och väl med att ta hand om alla idioter som växer upp och frodas här och råkar göra kvinnor gravida genom sköna orgasmer och sedan hotar med att dra när det inte passar längre.
    Ok så dina problem är hanterbarare o "finare" än TS, eftersom dom uppstått bland äkta svenskar? Skulle föreslå att du söker dig till likar med samma sorts åsikter, på flashback kanske.

Det är intressant det du skriver om TS, när det är han som sagt att hon förstör hans liv om hon behåller.

Svar på tråden Han lämnar mig om jag gör abort