• Unaangelita

    Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

    Hej allihopa! Hoppas jag kan få hoppa in i denna grupp med er. Vi fick positivt test igår efter ett färskförsök. Det var vårt första IVF-försök och det tog sig på en gång, så överlyckliga. Pratade med barnmorskan idag ock fick tid för VUL 29/6, spännande! Hon räknade ut att jag var i veck 4 nu, BF 6/2 2016. Vårt första barn så allt känns så nytt och konstigt. Har inga direkta symptom heller förutom spänds bröst och två oförklarligt stora finnar i ansiktet haha. Ska bli kul att få vara med här inne och följa alla. Nu håller jag bara tummarna för att alla får sitt lilla mirakel :)

  • Unaangelita
    Ananas skrev 2015-06-02 19:39:36 följande:
    Välkommen hit! Och grattis till plusset! Så fantastiskt.... vi lyckades också på första försöket när vi fick vår son, men det har varit besvärligare med syskonförsöken. Jag lägger till dig i listan smile1.gif

    Tack {#emotions_dlg.flower} Och grattis till er såklart!
    Ja det är så häftigt och ofattbart detta. Trodde verkligen INTE vi skulle lyckas på första försöket så det kom som en chock för oss.

    Hur många syskonförsök har ni gjort?
    En konstig fråga kanske, men vet ni varför det är svårare med syskonet eller är det bara slumpen? :)
    Tack för att du la till mig i listan!
  • Unaangelita

    Ahaaaa jag visste inte ens att alla räknade olika på hur mönga veckor man är i. Där jag går så räknar de insättning som dag 0, men barnmorskan jag pratade med på mödravården sa att de räknar IVF:are precis som alla andra, man räknar gravvecka efter sista mensenes första dag och sen två veckor efter det. Aja BF man fick över telefon var ju säkert bara preliminärt men ändå, så coolt att ens få höra att min BF är 6/2, trodde aldrig jag skulle få höra det :) Antar att fler än jag känner oro vid varje toabesök? Nästan som en klump i magen för mig. Men det släpper väl det också. Alla vi IVF;are ver ju vad man går igenom så lite oro är befogat väl?

  • Unaangelita
    kärolajnan skrev 2015-06-04 20:05:50 följande:
    Hoppas att det är okej att jag hakar på här!

    Jag trodde i ärlighetens namn aldrig att jag skulle skriva i annat än i ivf- trådar men äntligen är jag gravid!
    Har i cirka ett år varit i ivf-karusellen och efter det andra försöket utan befruktat ägg (ingen återföring på våra två försök) såg läkarna inga större chanser att det skulle gå vägen. Istället var vi på samtal om alternativ men vi tackade nej till både ägg och spermiedonation och kämpade för ett sista försök.
    Den 20 maj fick jag tillbaks två fina ägg och igår 3/6 fick jag äntligen se ett plus. Vilken lycka!
    Den 23/6 är det dags för ultraljud.

    Hej ovh välkommen :)
    Vilken historia ni har i bagaget! Och vad häftigt att ni fått ert plus, stort Grattis till er {#emotions_dlg.flower}
  • Unaangelita
    Blåblomman skrev 2015-08-19 12:49:12 följande:
    Vi har Rul 9/9 och vi kommer också kolla kön om det går. Är alldeles för nyfikna för att inte ta reda på det :)
    Åh vi har också RUL 9/9 Glad Längtar som en galning, "bara" 3 veckor kvar nu!
    Vi vill också veta kön om det är möljligt vid RUL, annars gör vi nog ett köns-UL senare. Är alldeles för nyfiken för att inte ta reda på det haha.
  • Unaangelita

    Åh jag som längtades till att jag skulle tappa hår! Har så mycket hår, tjockt och långt så hade gärna tappat lite. Men icke! Lika mycket hår som vanligt! Jobbigt i värmen haha. Fick acne för några veckor sen i ansiktet, som att jag vore i puberteten? Men efter ansiktsbehandling och noggrann rengöring försvann den också! Nu väntar vi bara på RUL här hemma! Ingen här inne som hunnit göra RUL ännu?

  • Unaangelita
    Lady1986 skrev 2015-08-25 21:33:18 följande:
    Hörrni, hur har ni det med tröttheten? Vänder det någon gång? Jag är så extremt trött på jobbet nu. Tiden efter lunch och fram till att jag får gå hem är värst och folk har börjat kommentera att jag ser trött ut. Inte det roligaste att höra när man gör sitt bästa för att bita ihop och dölja det.
    Vi är 25 pers på mitt arbete och jag har bara berättat om graviditeten för de tre närmsta och chefen, men spekulationerna går nog igång snart. Mina järnvärden är bra iaf, så hoppas jag piggnar på snart.
    Jag är fortfarande overkligt trött. Sover alltid en timme efter jobbet och sover ( vaknar för att kissa 2-3ggr/natt) minst 7 timmar varje natt. Ändå är jag en tröttmössa på jobbet. Har inte så många andra krämpor så har förlikat mig med att tröttheten är min största krämpa denna graviditet :)
  • Unaangelita

    Igår var vi på ny inskrivning hos en ny bm. Den jag hade innan kändes inte alls bra så efter många om och men så bytte jag. Känns sååååå mycket bättre nu! Vi "klickar" mycket bättre med varandra. Hon är dessutom mycket mer noggrann än den andra var, och hon förstår att jag är lite extra nojig då vi väntat så länge på denna lille bebis. Vi har inte RUL förrän 9/9 och innan dess lyssnar de inte på hjärtat sa hon, med tanke på att det kan vara svårt att höra hjärtat tidigare och att man som förälder inte ska oroa sig i onödan om det visar sig att man in hör hjärtat. Jag förstår hela förklaringen och tycker den är bra! Men eftersom jag frågade efter att få lyssna så fick vi det! Och jaaaa, vi hörde ett fint litet hjärta slå på där inne. Känns så underbart! Tror ni alla förstår att jag kände oro innan och att det känns underbart att få ännu en bekräftelse att det faktiskt är en liten bebis där inne?! :) Jag hade redan en degmage sen innan så min jag har inte så stor bebismage nu inte. Visst den syns men jag känner mig mest godisfet haha så nu längtar jag bara efter en fin bebismage som jag stolt får visa upp :) Ha en härlig helg nu alla ni fina

  • Unaangelita

    Åh vad härligt att läsa om alla som varit på RUL!! Grattis till era fina små pojkar och flickor! Vi har RUL 9/9 och vill också veta vad det är, spelar ingen roll för någon av oss ( är första barnet) men jag TROR på en pojke även för oss. Vi får förhoppningsvis veta på onsdag! Nu har vågen börjat ticka uppåt, i rasande takt! Lite för fort tycker jag att det går då jag vägde 10 kg för mycket i början redan... Magen har börjat synas men ingen som inte vet någon har frågat ännu. Var tvungen att fixa nya arbetskläder igår, jobbar inom järnvägen och måste ha varselkläder, såna där knallgula, och tamigfan de gör gravidbyxor vid behov av såna också!!!! Hade jag ingen aning om, har googlat och överallt står det nej nej nej inga gravidkläder ännu ( trots att det är 2015 och faktiskt inte bara mön som jobbar med järnväg, byggarbetare, vägarbetare etc längre.. Jäkligt gammalmodigt att ens tänka så kan jag tycka men på Grolls kunde de specialbeställa ett par gravidbyxor åt denna lilla tjockis :) Känns superkul då knallen föll av i tisdags på mina vanliga byxor haha. Hur funkar det med arbetskläder för er andra?? Nyfiken hehe :)

  • Unaangelita
    Unaangelita skrev 2015-09-05 10:05:43 följande:
    Åh vad härligt att läsa om alla som varit på RUL!! Grattis till era fina små pojkar och flickor! Vi har RUL 9/9 och vill också veta vad det är, spelar ingen roll för någon av oss ( är första barnet) men jag TROR på en pojke även för oss. Vi får förhoppningsvis veta på onsdag! Nu har vågen börjat ticka uppåt, i rasande takt! Lite för fort tycker jag att det går då jag vägde 10 kg för mycket i början redan... Magen har börjat synas men ingen som inte vet någon har frågat ännu. Var tvungen att fixa nya arbetskläder igår, jobbar inom järnvägen och måste ha varselkläder, såna där knallgula, och tamigfan de gör gravidbyxor vid behov av såna också!!!! Hade jag ingen aning om, har googlat och överallt står det nej nej nej inga gravidkläder ännu ( trots att det är 2015 och faktiskt inte bara mön som jobbar med järnväg, byggarbetare, vägarbetare etc längre.. Jäkligt gammalmodigt att ens tänka så kan jag tycka men på Grolls kunde de specialbeställa ett par gravidbyxor åt denna lilla tjockis :) Känns superkul då knallen föll av i tisdags på mina vanliga byxor haha. Hur funkar det med arbetskläder för er andra?? Nyfiken hehe :)

    Knallen är knappen så klart, dumma iPad!
  • Unaangelita
    nesistas skrev 2015-09-18 20:52:17 följande:
    Uppdaterar listan! Love is everything: V. 21+0, BF 28/1. Väntar en lillebror (Ebbe?) till storebror 3 år. Cyanea: V. 20+6, BF 29/1. Väntar första barnet, troligtvis en flicka. Linda8110: V. 19+1, BF 10/2. Väntar första barnet, förmodligen en flicka. Lady1986: V. 18+4, BF 14/2. Väntar första barnet, en pojke. Nesistas, v 18+4, BF 14/2. Väntar en lillasyster till storebror 7 år.

    Är inte så aktiv här inne men vill gärna vara med på listan. Är i V 20+1, BF 4/2, väntar en pojke. Vårt första barn :)
  • Unaangelita

    Hej allihopa! Måste få fråga er lite...Jag drömmer så sjukt konstiga drömmar nuförtiden! Är inte gubben otrogen så är det jag som är otrogen med massa killar från jobbet!! Är enda tjejen på jobbet så det finns en del killar också. Jag är gravid med min sambo i drömmarna men ändå ligger jag runt..??!! WTF liksom? Varför drömmer jag dessa sjuka, snuskiga drömmar? Jag skulle ju aldrig i livet vara otrogen ens..Har verkligen ALDRIG någonsin varit såhär lycklig som jag är nu, och ändå vaknar jag och bara vill gråta o aldrig mera sova...

    Någon annan som drömmer sjuka drömmar?

  • Unaangelita
    maka011 skrev 2015-09-30 10:37:29 följande:
    OH ja. Senast häromnatten drömde jag att jag hade sex med en kollega. Och kort innan dess med en av mina vänner som är så gott som min bror. Hade svårt för att prata med honom på ett par dagar. Ha ha. :')


    Åh vad skönt att jag inte är ensam om det iaf. Ja varje morgon tycker jag det är jobbigt att träffa de här grabbarna haha. Helt sjukt men man kan ju inte styra över drömmarna direkt.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015