• Lillarapunzel

Du som är 162 cm, vad väger du/har för mått?

Ja, du som är ca. 162 cm lång, vad väger du och har för mått?

Själv är jag 17 år, 162 cm och väger för tillfället 59 kg. Har klädstorlek 34-36 på överkroppen och 36-38 på underkroppen, 26-27/30" i jeans. Måttmässigt ligger jag på typ 91-66-88 cm. 
    Är inte sådär jättenöjd med min kropp, önskar att jag hade smalare mage och lår.

Vill också bara förtydliga att alla är fina oavsett mått och vikt! :)

• Svar på tråden Du som är 162 cm, vad väger du/har för mått?
  • MammAmma

Du väger ju alldeles lagom till din längd! Det kommer komma en dag då du ser tillbaka på hur din kropp såg ut och ångra att du inte var nöjd

Jag är 160 cm kort, 32 år och väger 68 kg, har fött fyra barn. Strl 36-38 på överkroppen och 38 på underkroppen, 26-27/30" i jeans beroende på hur mycket stretch det är i dem. Måtten har jag ingen aning om.

• Anonym (155)

Jag är 155 och väger 59 kg just nu (27 år). När jag var 17 vägde jag ca 48 och hade ofta  ångest över hur jag såg ut. Det jag ångrar mest idag är att jag inte kunde njuta mer av mig själv vid den tiden! Tänk vad roligt jag kunde ha haft det!
    Om jag skulle gå ner till 48 kg idag (vilket jag inte vill) skulle jag nog se ganska dum ut, för naturen har givit mig bredare höfter med åren

Din vikt är jättebra! Om du vill göra något för din kropp så är mitt råd att skaffa dig bra och hälsosamma vanor. Hitta en sport du tycker är kul att utöva, ät frukt och grönt som du gillar och sov ordentligt.

• Fjäril kär

38 år gammal  och fött 3 barn. 

165 cm 

Efter en viktnedgång på 25 kilo väger jag nu 80 kg . D-kupa i bh.  Har storlek 38/40 /M  i överdelar .  
    Tumstorlek i jeans ca 30-31 

är timglasformad och hur mina mått i övrigt ser ut vet jag inte. 

• Flisan97

Typ 58-59 skulle jag tro. Gått upp några kilo senaste året.

Har 34/36/XS/Si tröjor och byxor har jag 36/S i. Bhstorlek är 75D.

• Litenåfin

Jag är 32 år och har fått två barn. 157cm och 49kg. 24/25 i jeans och 32/34 i överdelar.

Lite timglas och börjar få lite definierade muskler.

Har det senaste halvåret börjat fokusera på kost och träning och har aldrig varit såhär nöjd med mig innan.

• vampyria2

Jag är 43 år, har fyra barn och har gjort en GBP och väger i dag 63 kg till mina 160 cm, känner mig normalviktig och trivs faktiskt.

Du låter som nån som är smal.normalviktig, så oroa dig inte så mycket över vikten, det behöver du inte göra än i vilket fall

• Josefin 086

Är 25 å väger 47 och är 163. Drar storlek S på överdelen och under 34/S, i jeans så är de 26/30. :)

Var nöjd med dig själv :)

• Voodoodoll

Är 166 cm, väger mellan 48-50 kg och har gjort sedan jag var 14-15. Är nu 29. Fött två barn.

• Anonym (25 kg)
    Fjäril kär skrev 2015-05-21 07:22:30 följande:

38 år gammal  och fött 3 barn. 

165 cm 

Efter en viktnedgång på 25 kilo väger jag nu 80 kg . D-kupa i bh.  Har storlek 38/40 /M  i överdelar .  

Tumstorlek i jeans ca 30-31 

är timglasformad och hur mina mått i övrigt ser ut vet jag inte. 

Hur gick du ner dessa 25 kg? Har samma utgångsläge du tydligen hade... lika lång med. vill ner till samma vikt du har nu. 25 kg bort alltså...
  • cosinus

166 cm, 37 år, 4 barn.

Väger ganska precis 57 kg.

Inte stenkoll på måtten men rumpan brukar ligga strax under 90 och likaså bysten. Midjan däremot är kanske runt 74 eller så och då har jag ändå en platt mage men jag är otroligt rak och pojkig i kroppen.

Har oftast XS på allt utom benlängd vilket ställer till det ibland. Byxor måste jag alltid välja väldigt låg midja eftersom dammodeller annars tenderar att förutsätta att man har en midja. Jeansstrl varierar ju massor har allt ifrån ett par gstar med 24 tum i midjan till ett par levis med 28 tum och båda passar. Klänningar är som regel helt omöjligt att få att sitta snyggt då de oftast blir för tighta över magen eftersom även de förväntar sig en midja. Går jag upp i storlek blir de för stora över bysten. Så när jag hittar en klänning som faktiskt passar är det bara att köpa :)

• Anton Chigurh

Jag väger 82 kilo, fast jag mäter 189 centimeter över havsytan. Eller nåt. Drar storlek XL, både över och under. 32 i midjan, 34 på längden. BYXOR DÅ !!! 

32 tum. Inte centimeter.

1 tum = 25,4 milimeter

Eller såhär då:

Sedan 1958 finns en standardiserad international inch (tum då) som är exakt 25,4 mm i alla länder som använder måttet, inklusive USA och Storbritannien. I USA fanns tiden 1893–1958 dessutom den alternativa US survey inch, även kallad Mendenhall inch, som dock endast används inom lantmäteri; den utgår från att 1 meter är 39,37 inch, vilket innebär att en 1 inch blir 25,40005… mm.

....och då bör vi beakta att definitionen av 1 meter är som följer:

En meter är numera formellt definierad som längden av den sträcka som ljuset tillryggalägger i absolut vakuum under tiden 1/299 792 458 sekund.

Och eftersom ljusets hastighet är, i vakuum då, 299 792 458 m/s, så är det inte alldeles enkelt hinna med å mäta där. Liksom. Och den (ljushastigheten) räknas som en sk fysikalisk konstant. Kan va bra å veta !!!

299 792 458 m/s motsvarar sisådär 1 079 300 000 km/h, ja, som lite kuriosa då.

Kram //Anton dance.gif

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-05-21 10:54:23 följande:
    Jag väger 82 kilo, fast jag mäter 189 centimeter över havsytan. Eller nåt. Drar storlek XL, både över och under. 32 i midjan, 34 på längden. BYXOR DÅ !!! 

32 tum. Inte centimeter.

1 tum = 25,4 milimeter

Eller såhär då:

Sedan 1958 finns en standardiserad international inch (tum då) som är exakt 25,4 mm i alla länder som använder måttet, inklusive USA och Storbritannien. I USA fanns tiden 1893-1958 dessutom den alternativa US survey inch, även kallad Mendenhall inch, som dock endast används inom lantmäteri; den utgår från att 1 meter är 39,37 inch, vilket innebär att en 1 inch blir 25,40005 mm.

....och då bör vi beakta att definitionen av 1 meter är som följer:

En meter är numera formellt definierad som längden av den sträcka som ljuset tillryggalägger i absolut vakuum under tiden 1/299 792 458 sekund.

Och eftersom ljusets hastighet är, i vakuum då, 299 792 458 m/s, så är det inte alldeles enkelt hinna med å mäta där. Liksom. Och den (ljushastigheten) räknas som en sk fysikalisk konstant. Kan va bra å veta !!!

299 792 458 m/s motsvarar sisådär 1 079 300 000 km/h, ja, som lite kuriosa då.

Kram //Anton dance.gif
    "BINDESTRECK"

.....fan.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Schnaa

Brukar ligga någonstans mellan 52 och 72.. Svänger var tredje år ungefär.

It takes a fool to remain sane
  • Anonym (D)

Jag är 164 och väger 52 kilo.

• Fjäril kär
    Anonym (25 kg) skrev 2015-05-21 10:29:29 följande:

Hur gick du ner dessa 25 kg? Har samma utgångsläge du tydligen hade... lika lång med. vill ner till samma vikt du har nu. 25 kg bort alltså...

Med sunt förnuft och jävlar anamma. Dagliga promenader i ur och skur. 8-9 km ca.

Äter enligt tallrikamodellen. Inga mackor. Inget fikabröd. Endast lördagsgodis. Dricker vatten till maten. Mycket grönsaker och frukt. Äter alla måltider. Alltid lagad mat från grunden. Hoppar aldrig över måltider och fuskar inte.

Tufft javisst, men det gav resultat.
  • Anonym (AL)

Lillarapunzel skrev 2015-05-20 23:08:36 följande:

Ja, du som är ca. 162 cm lång, vad väger du och har för mått?

Själv är jag 17 år, 162 cm och väger för tillfället 59 kg. Har klädstorlek 34-36 på överkroppen och 36-38 på underkroppen, 26-27/30" i jeans. Måttmässigt ligger jag på typ 91-66-88 cm. 
    Är inte sådär jättenöjd med min kropp, önskar att jag hade smalare mage och lår.

Vill också bara förtydliga att alla är fina oavsett mått och vikt! :)

166 cm lång
    55 kg
    75B/70C (varierar beroende på modell)
    strl 36/38 (varierar beroende på modell)
    jeans 27/32
    stuss 89 cm, midja 67 cm, byst 86 cm

27 år gammal, inga barn, tränar mycket och är väldigt noga med kosten (pga IBS).

När jag var 17 tränade jag inte, brydde mig inte om kosten och vägde kring 53 kg. Jag hade samma storlek som jag har idag, men vet inte hur mina mått såg ut. Min kropp har förändrats med åldern och träningen har omfördelat fett/muskler så jag hade mest troligt inte samma eller liknande mått.

Du har bra vikt och mått, jag skulle kunna tro att du ser riktigt snygg ut! Din kropp kommer förändras med åldern, med graviditeter och med livsstilen. Den kommer mest troligt se annorlunda ut om 10 år. Njut av din kropp, se bara till att du håller dig hälsosam och mår bra. Vad som är hälsosamt är också individuellt, vissa kroppar mår exempelvis bra av kolhydrater och andra kroppar klarar inte av det alls.

• Anonym (35 år)

Som 15 åring så vägde jag 59 kg till mina 162 cm.
    Minns att jag mätte 96-98 cm runt stussen då.
    Hade storlek 36-38. 30" i jeans.

Idag 20 år senare väger 74 kg. Mått: 100-82-102.
    Klädesstorlek allt mellan 38-42.

Har 2 barn.

• Anonym (bystig)

Är 163 cm.

Har väl ca stl 46-48 både upptill och nertill just nu.

Har inte koll på vad det blir för mått i cm...

Vikt har jag ingen aning om.

Dock ställer min H-kupa till det, men men, kunde ha varit värre.

• Anonym (Tjej)

Är 168 och väger ca 50 kg.
    Har 24" i jeans, 32-34 i övriga kläder.
    Mått 78-56-76, bh-storlek 65B

• Anonym (Anna)

Är 160 cm och väger ca 60 kg.

Vet inte mina mått men drar strl 34/xs på överkroppen och 36/s på underkroppen.

Bh strl är 70D

Svar på tråden Du som är 162 cm, vad väger du/har för mått?