Inlägg från: Lollipoppan |Visa alla inlägg
  • Lollipoppan

BF februari 2016

Hej. Hoppar också in här är i v 7+4 enl SM. Har två barn sedan tidigare så detta skulle bli vårt 3:e. Fick ett MA i september-15 och har varit väldigt nervös nu när vi äntligen blev gravida igen.
    Var på VUL idag och fick mitt livs chock då det var två små liv därinne! Läkaren räknade dock tillbaka mig till 6+4, men det känns inte som det stämmer, med tanke på då jag plussade.
    Någon mer med tvillingar?

• Lollipoppan
    Anonym (Preggo) skrev 2015-07-13 18:17:33 följande:

Någon som tar citodon? Har ischias jag klarar inte av smärtan samtidigt är man nygravid o skiträdd man ska skada barnet uppskattar svar

Citodon brukar de ju ge på förlossningen. Så det är nog ingen fara.
  • Lollipoppan
    minneli skrev 2015-07-14 09:02:45 följande:
    Oj vad spännande!

Ingen mer här med tvillingar, men det är inte så många som varit iväg på ul än tror jag. Jag ska iväg nästa torsdag.
    Har du mått annorlunda den här graviditeten?
    Har mått så mycket mer illa än de andra gångerna, så jag kände att det var något som inte stämde. Varit sängliggande flera dagar pga illamående och extremt trött.

Spännande med UL! Det känns alltid mer verkligt då. Är det ditt första?
  • Lollipoppan
    minneli skrev 2015-07-14 10:37:02 följande:
    Det här blir tredje barnet :) och en änglaflicka har jag också.

Har ni tvillingar i släkten?

Jag började fundera om det är tvillingar men jag vet inte varför... Först var teststrecket så tydligt (men det spelar kanske ingen roll) och så har jag mått så illa och så läste jag att chanserna ökar om man är över 30 (är 32) och har fött fler barn (fött tre). Men jag inbillar mig säkert bara, är ju inte direkt vanligt. Men spännande är det.
    Blir spännande att se då!

Min mormor fick tvillingar, det var tvåäggs och det ärvs ju vidare.
  • Lollipoppan
    En PantherTant skrev 2015-07-14 10:11:50 följande:
    Vad kul med två, grattis! Det är väldigt speciellt att få följa tvillingar och deras speciella kontakt på nära håll. Och absolut dubbel glädje, inte dubbelt jobb.

Väntar själv inte tvillingar denna gång, men har två 6-åringar. De var också mindre än veckorna till en början, förstod det är vanligt när man väntar tvillingar. Så du behöver inte oroa dig!
    Tack. Vad skönt att höra! Föddes dina tvillingar för tidigt? Eller gick du hela vägen.
  • Lollipoppan
    minneli skrev 2015-07-15 21:26:06 följande:

Idag har jag verkligen mått kasst. Trött, illamående, brösten asömma osv. Stackars mina barn idag alltså. Och vilken växtvärk jag haft ikväll, man ligger nästan beredd på missfall.

Jag går in i vecka 9 imorgon

Förstår hur du känner det. Det är inte en lätt match att vara gravid ;). Går också in i v 9 idag.
  • Lollipoppan

Hej har haft semester och inte skrivit på ett tag. I morgon ska jag göra nytt UL och se om det fortfarande är två därinne. Går in i v 11 i morgon.
    Också nervös angående jobb. Precis fått ett nytt som jag inte börjat på än. Så får se vad de säger

• Lollipoppan
    sladda skrev 2015-07-29 17:50:29 följande:
    Spännande :) Hade du några misstankar innan om att det var två stycken??
    Bara att jag mådde fruktansvärt mycket mer illa och var och är så mycket mer trött än vid de andra graviditeterna. Men vågade inte hoppas att det skulle vara något därinne efter ett MA i sept-14.
  • Lollipoppan
    sladda skrev 2015-07-29 19:48:52 följande:
    Oj ja då förstår jag. Beklagar MA. Då kan det bli dubbel glädje nu :) . Jag ska på inskrivning nästa vecka och hoppas på att få grav bekräftad lite mer ;)
    Vad kul, ja det känns lite mer verkligt när man fått veta att det är något därinne
  • Lollipoppan

Precis varit på nytt UL. Det ena fostret hade försvunnit, men istället var det en stark och livlig krabat kvar. Nu vågar vi berätta för barnen att de ska få ett syskon.!!

Svar på tråden BF februari 2016