Inlägg från: Lollipoppan |Visa alla inlägg
  • Lollipoppan

BF februari 2016

minneli skrev 2015-07-30 16:26:46 följande:
    Härligt att det såg bra ut! Kommer vara riktigt skönt när man kan berätta för barna, just nu undrar nog mina barn om deras mamma är tråkigast i världen... Jag orkar ju ingenting.
    Hur känns det att det inte blev tvillingar då?
    Haha ... Det tycker mina barn med "mamma varför är du alltid så trött"

Det känns helt ok, med tanke på att förra grav slutade i MA var det glädjande att se en liten livlig krabat. Visste ju att det kunde ske när man ser två så tidigt. Som dr sa, det är naturens sätt att säkerställa att den starkaste överlever.
  • Lollipoppan
    minneli skrev 2015-08-11 19:30:31 följande:

Jag har blivit så galet täppt i näsan! Köpt en barn nezeril men alltså jag skulle har vilja ta nässpray hela tiden, kan ju knappt andas!

Det där har jag med. Blir toktäppt på kvällen! Får ibland sova halvsittande.
  • Lollipoppan

Har gått in i v 13 och är bara så orolig hela tiden. Mår bra nu, känns som grav symtomen försvunnit.. Har ingen växtvärk eller ont i magen.
    För 2,5 veckor sedan mådde ju bebisen bra men nu känns väntan till RUL lång och vet ju inte alls hur bebisen mår.
    Magen syns och alla Gratulerar, men vågar inte ta till mig det.
    Är kanske skadad efter mitt MA. Men är det någon annan som känner som jag?

• Lollipoppan
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-16 11:19:11 följande:

Lollipoppan: Ja känner som du är orolig hele tiden vågar knappt se fram emot rul fall något är fel. Känner ingenting bara ofta ont i huve å magen sväller upp på kvällen å när ja ätit . Går in i vecka 18 i morgon . Inte ens fått sett om de ens slår ett litet hjärta alls någon gång under den tiden :(

Usch ja det är jobbigt. Förstår att det känns ännu värre för dig som inte sett bebis någon gång. Ska du göra RUL snart?
  • Lollipoppan
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-17 10:08:27 följande:

Börjar tappa hoppet om att ens vara gravid längre , är i vecka 18 å de syns inget bara en liten liten bulle å de hade ja innan oxå, ser inte fram emot Rul heller för kommer säkert få till svar att barne är dött lr att de inte växer som de ska . Va ska ja göre ?:( ledsen tjej

Kan du inte ringa och säga att du är sjuk av oro och mår såhär dåligt. Då brukar de ju kunna lyssna på hjärtat eller göra UL tidigare.
  • Lollipoppan
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-24 08:06:40 följande:

Hej alla!:) Ultraljud på fredag så himla orolig så får snart panik börjar få lite smått ont i magen, ska nåt hända nu innan rul ?:( hur kände ni innan rul? Är bara så orolig nåt ska bara fel lr att de har dött men ligger kvar ändå :( tacksam om nån kan ge mig svar å lugna mig .

Förstår dig, är också väldigt orolig av mig. Men tänk på fredag vet du och det finns inget du kan göra fram till dess så försök att tänka på annat ( lätt att säga, svårt att göra, jag vet). Du har inte haft blödningar så förmodligen är allt bra, ont i magen kan man ju få när man är orolig.

Är det någon mer som börjar känna något vagt i tidiga veckor? Är i v 14, men tycker jag har känt något vagt fladder längst ner i magen.
  • Lollipoppan
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-25 20:23:13 följande:

Vecka 20 nu. Inte känt nånting varken växtvärk lr nåt brösten ömmar inte längre ,hade typ som mens värk en dag å i morse gjorde de lite ont men annars ingenting . Är de vanligt lr ?

Det är väl de här tysta veckorna. Känner inte heller nånting särskilt, inga ömma bröst.

Idag hände något märkligt. Gick lite snabbt och då kände jag det som att huden sprack från ljumsken till revbenen, lite som ett gummiband som spänts tills det gick av. Syntes ju inget på huden så jag gissar på någon muskelbristning eller sträckning. Någon som känt så?
  • Lollipoppan
    MammaMia88 skrev 2015-08-26 09:59:36 följande:

Förvånansvärt bra, vi låg ju i separation, men eftersom jag inte lyckats hitta eget så bodde vi ihop, så det kändes ju inte som att det var slut mellan oss på riktigt då vi fortfarande gjorde allt som ett par. Men nu känns det mer som att jag kan gå vidare på ett helt annat sätt :)

Barnen har tagit det rätt så bra, men det är nog mest bara för att han hållit sig borta sedan han flyttade...säger att han inte har "tid" osv, det är så tragiskt det bara kan bli. Konstigt nog verkar barnen inte direkt bry sig, dem har rent av slutat fråga efter honom, och när dem väl har träffat honom så hade dem knappt varit intresserade.
    Usch! Vissa karlar tappar verkligen allt ansvar vid en separation även när de är helt skyldiga till den!! Plötsligt är det som att barnen inte tillhör dem längre!! Precis som om man kan välja.. Har väninnor som varit med om nästan samma sak, fy för vissa män
    Kram till dig! Starka ansvarsfulla kvinnor finns det bakom varje svin!
Svar på tråden BF februari 2016