• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • friduss

har haft så ont i magen hela dagen, typ som mensvärk som strålar ut i ländryggen och ljumskarna. är det molvärk eller kan jag inte lita på testen ännu? (har tagit ovitrelle för 14 dagar sedan, men fick negativa test en vecka efter och på bim-3 kom det svaga pluset som var lite starkare idag)

• Anna_längtar_barn

Jag hade jätteont (!!) bara några dagar efter ÄL och fram till BIM. När jag tog test tidigt så var det negativt och blev orolig att det var nåt knas men sen var det positivt när jag testade BIM +1. Jag tänker att ett plus är ett plus, men testa igen lite närmare BIM om du är osäker.

friduss skrev 2015-06-08 18:46:48 följande:

har haft så ont i magen hela dagen, typ som mensvärk som strålar ut i ländryggen och ljumskarna. är det molvärk eller kan jag inte lita på testen ännu? (har tagit ovitrelle för 14 dagar sedan, men fick negativa test en vecka efter och på bim-3 kom det svaga pluset som var lite starkare idag)

• friduss
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-08 19:34:58 följande:

Jag hade jätteont (!!) bara några dagar efter ÄL och fram till BIM. När jag tog test tidigt så var det negativt och blev orolig att det var nåt knas men sen var det positivt när jag testade BIM +1. Jag tänker att ett plus är ett plus, men testa igen lite närmare BIM om du är osäker.

Ja, vi får ju anta att jag är gravid och att det jag känner är växtvärk :) har massa tester från testlagret så vi jämför varje morgon och om det blir starkare så är vi ju på rätt väg. Köpte ett digitalt från CB med att ta på BIM-dagen
  • AngelinaAr

Testade svagt med cb sedan dess har jag inte testat för man blir knäpp till slut...innan kunde det räcka med ett svagt nu skall alla testa sig starkare osv...Hade inte förvånat mig om ngn nu helt out of notera skriver att de köpt en sån mobius så fett hade fan sj velat ha den ultraljud via mobilen hahah titta hela tiden. Får väl gratulera dig :)

Här äter man som ett svin sedan en vecka tillbaka!

En bulle ma bulle hade inte suttit fel nu...men nää sambon har köpt rucola och grönsaker till mig han tyckte att när jag endå äter var fem minuter kan de lika bra va nyttigt haha dör! :)

• Nattöga
    GG8 skrev 2015-06-08 16:09:36 följande:

[quote=75399574][quote-nick]Sarah21 skrev 2015-06-08 16:04:23 följande:[/quote-nick]BF216 är sluten så den kan man varken söka på eller se medlemmar! Medlemmarna kan du endast så om du är med i gruppen :)[/

Okej.. D låter bra, men varför ser jag den även fast jag ännu inte e medlem?

Det är skillnad på Sluten och Hemlig grupp :) 

Sluten grupp innebär att gruppen är sökbar och man ser vilka som är medlemmar även om man själv inte är det. Däremot ser man inte inläggen om man inte är medlem.

Hemlig grupp är just vad det heter :) Hemlig - det går inte att söka på den, det går inte att se vilka som är medlemmar och det går inte att se inläggen om man inte är med i den!

BF216 (tyvärr glömts en 0:a!) är hemlig, så det är ingen fara ö.h.t att nån ska se att man är med i den :)
  • Nattöga
    zoloo skrev 2015-06-08 18:00:07 följande:

Mailat men inte blivit tillagd i fb-gruppen än

Vem har du pm:at? Har du inte kommit med än så skicka ett pm till mig med din mailadress så lägger jag till dig :)

Jag har tillgång till FL i stort sett hela dagarna trots att jag är på jobbet, så alla nya som vill med i FB-gruppen kan skicka PM även till mig med sin mailadress så bjuder jag in!
  • Darimna

Kommer också lämna den här tråden och bara vara i facebook-gruppen. 

Denna är så jobbig att följa, mycket lättare med en grupp som ju är som ett eget forum.

Men FL är ett utmärkt ställe att plocka upp folk och slussa dem vidare. Går ju inte att hitta folk till en hemlig grupp via fb. 

Bra sätt som vi gör

• Hedisen

Dum fråga kanske men eftersom jag är helt okunnig så är de ju bra att veta, när ska man ringa barnmorskan? haha

• Darimna
    Hedisen skrev 2015-06-09 09:05:11 följande:

Dum fråga kanske men eftersom jag är helt okunnig så är de ju bra att veta, när ska man ringa barnmorskan? haha

Det gör du när du känner för det.

Man MÅSTE ju inte ringa henne alls om man inte vill. Mödravård är valfritt, Jag känner flera som valt att inte utnyttja den

Men det normala är väl att man ringer typ nu så får man en inskrivningstid någon gång kring v8

Svar på tråden BF februari 2016