• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • busan00

Nu mår man inge vidare, migrän hele veckan å inte ens orka vara uppe nåt. Å mår illa som bara den :( jobbigt.

• Nattöga
    AnnaRoos skrev 2015-06-10 14:16:56 följande:

Hållered Darimna. Skriv ut vad Facebookgruppen heter och gör den sökbar på Facebook så man bara kan gå dit och ansöka om att gå med. Bara för att den är sökbar på Facebook så ser ju ingen vem som är med såvida man inte är med själv, så länge gruppen är sluten vill säga :)

I en sluten grupp är det bara inläggen som utomstående inte ser, de kan fortfarande se gruppnamn och alla medlemmar. Därför måste den vara hemlig, för då kan utomstående varken se gruppen, medlemmar eller inlägg. :)
  • OSäkerFramtid

Min tjej som är i vecka 6, snart 7 darrar och känner sig väldigt skakig, normala grav. symtom? Det är vårt första barn så klart vi är oroliga

• busan00

Ja de är normalt. Ja är oxå skakig i benen å allt, haft migrän hele veckan inget hjälper mår illa som bara den hela dagen å orkar inte ens vara uppe. O ja är bara i vecka 8 . Så de väntas nog värre kan ja tänka mig :( suck!

• lilleräkan
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-10 09:50:38 följande:

Jag har också börjat få flytningar. Ganska mkt! Har trosskydd idag och det känns lite märkligt därnere.. Lite som när jag har mens.

Svider lite i muffen också, men det kanske inte är nåt konstigt?!? Nån annan som det svider på?

Jag har också mycket vita fylliga flytningar.. Jag har återkommande uvi men det har jag haft i flera år så det har inte med graviditeten att göra.. Men har läst att det är lättare att få uvi under grav? Kanske är nått påväg för dig? Drick mycket vatten med pressade citroner eller lime!
  • lilleräkan

Hej alla! Behöver er hjälp. Min mage är super trög.. Hur ska jag få igång den? Känns som jag har provat allt och bott på fass, Google och familjelivtrådar och nu kan jag knappt äta eller dricka mer för det får inte plats för att jag inte kan popo.. ????

• FrunIHuset

Feberkänsla idag och jättesvag i kroppen. Illamåendet tar knäcken på mig snart och mat är nästan att bara glömma... Är på kurs 35 mil hemifrån så tycker lite synd om mig själv faktiskt! ;)

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • MIKD

Halloj!

Jag plussade idag! Superstarkt! Första försöket efter jag slutade amma min son på ca 8 mån! Är superglada både jag och sambo ! BF 9/2!

Har skrivit PM till dig Nattöga om FBgruppen :)

• friduss
    lilleräkan skrev 2015-06-10 16:28:19 följande:

Hej alla! Behöver er hjälp. Min mage är super trög.. Hur ska jag få igång den? Känns som jag har provat allt och bott på fass, Google och familjelivtrådar och nu kan jag knappt äta eller dricka mer för det får inte plats för att jag inte kan popo.. ????

Jag har alltid lidit av förstoppning, även när jag inte var gravid. Jag har två tips. Börja dagen med ett glas ljummet vatten, drick sedan MYCKET vatten under dagen (2 liter typ) gör det till vardag att alltid äta linfrön, kartinplommon och andra laxerande livsmedel. Sen kan jag tipsa om microlax, som är akut laxeringsmedel (fungerar på en halvtimme, håll dig tills det sprutar typ, haha) och sedan finns något som heter inolaxol receptfritt på apotek, smakar skit men gör gott. Lactulos finns med men för mig blir det bara gaser av den! Dock är den snäll för tarmen och godkänd vid graviditet, har köpt den idag, fungerade ganska bra ändå!
Svar på tråden BF februari 2016