• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Penguinlover
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 08:14:04 följande:

Hej alla!! 

Jag plussade idag på BIM-2, första försöket och första barnet. Jag är såå lycklig, rädd, förväntansfull!! BF 19 februari om lilla fröet vill vara kvar i magen <3 Borde jag ta ett till test, eller kan jag lita på att jag är gravid? 

Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?
  • Desideri
    Penguinlover skrev 2015-06-10 20:52:41 följande:
    Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?

Är också i vecka 5, 6 på fredag. Jag är så fruktansvärt trött på kvällarna. Vaknar alltid mellan 04-05 på morgonen och är kissnödig, och mår jätteilla på morgonen och ibland lite på dagen. Har en hel del molande värk med, vissa dagar kraftig vissa dagar knappt ingen. Men inga ömma bröst/bröstvårtor. :)

Med dottern kom illamåendet och de flesta andra symtom i vecka 7-8. Denna gång verkar allt komma tidigt.

• Johanna6
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-10 09:50:38 följande:

Jag har också börjat få flytningar. Ganska mkt! Har trosskydd idag och det känns lite märkligt därnere.. Lite som när jag har mens.

Svider lite i muffen också, men det kanske inte är nåt konstigt?!? Nån annan som det svider på?

Jag har knappt några flytningar alls, det har jag iofs inte vanligtvis heller. I vilken vecka "brukar" man få det?
  • Anna_längtar_barn

Jag vet inte vilken vecka som man vanligtvis får flytningar men jag har haft det nu ett par dagar och har precis gått in i v6.

Johanna6 skrev 2015-06-10 21:15:00 följande:

Jag har knappt några flytningar alls, det har jag iofs inte vanligtvis heller. I vilken vecka "brukar" man få det?

• Anna_längtar_barn

Idag har det inte svidit så mycket. Tack för tipset med citronvatten!

lilleräkan skrev 2015-06-10 16:24:00 följande:

Jag har också mycket vita fylliga flytningar.. Jag har återkommande uvi men det har jag haft i flera år så det har inte med graviditeten att göra.. Men har läst att det är lättare att få uvi under grav? Kanske är nått påväg för dig? Drick mycket vatten med pressade citroner eller lime!

• Anonym (Gravid med nr 4)

Hejsan, en vecka sen mens fick mig att testa igår och det visade väldigt starkt positivt!

Måste säga att jag är både chockad och glad!

Trodde helt klart att jag nu var klar med barnafödandet... Men kroppen ville tydligen annorlunda.

Jag har 3 barn på 15, 8 & 3.

Och själv är jag nyss fyllda 40!

Jag är beräknad till den 12/2.

Så än så länge bara v.5, tänkte ringa bm i morgon.

Jag hänger gärna på här i februaritråden! ????

• lilleräkan
    friduss skrev 2015-06-10 20:25:51 följande:

Jag har alltid lidit av förstoppning, även när jag inte var gravid. Jag har två tips. Börja dagen med ett glas ljummet vatten, drick sedan MYCKET vatten under dagen (2 liter typ) gör det till vardag att alltid äta linfrön, kartinplommon och andra laxerande livsmedel. Sen kan jag tipsa om microlax, som är akut laxeringsmedel (fungerar på en halvtimme, håll dig tills det sprutar typ, haha) och sedan finns något som heter inolaxol receptfritt på apotek, smakar skit men gör gott. Lactulos finns med men för mig blir det bara gaser av den! Dock är den snäll för tarmen och godkänd vid graviditet, har köpt den idag, fungerade ganska bra ändå!

Tack tack tack tusen tack!! Jag har druckit jätte super mycket ljummet vatten idag! Köpt barnmatsburkar med passerade katrinplommon, och kokosolja för att "smörja" tarmen.. Nu har magen verkligen vaknat till liv. Det rör om sig där inne. Än så länge inge kalabalik besök på toan men det kommer väl, hoppas jag! Har gjort mini tvåan 3 gånger sen i början av maj, helt sjukt. Fått läkartid imorgon så ska se om jag kan få ut nå vettigt av besöket! Annars så rekommenderade också barnmorskan lactulos. Så ska väl köpa det å ha hemma, är ju något i alla fall
  • lindakarlsson4380
    Penguinlover skrev 2015-06-10 20:52:41 följande:

Jag har haft jätteont i brösten idag.. inte haft det innan. Trött, små hugg och molvärk i magen samt lite illamående.

Jag har ett till test, men tänkte kolla det om en vecka och se om jag får 3+ då. Undra när man får tid hos BM, ska ringa imorgon. :)
  • Hedisen

Jag fick precis liiiite blod på pappret när jag torkade mig, i en flytning typ. Är de normalt eller missfall på g? :/

• FrunIHuset

Jag har fått feber och denna vecka måste jag bara alert då jag är på kurs.

Hur ofta kan jag ta Panodil 500mg?

Man får ju äta det under grav så borde inte vara någon fara?

Mamma till L 2013 och bebis 2016
Svar på tråden BF februari 2016