• Hejsanhejsan96

Hur få ut dödsförsäkring?

Hej. Det är säkert hel fel att skriva om detta här men jag hoppas på att kunna få tips.. Jag är idag 19 år och för ca 3 år sen gick min pappa bort hastigt. Jag skulle efter det få ut en försäkring eftersom att jag då inte var myndig. Men hur ska jag få ut den försäkringen och vem ska jag prata med? Är väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur få ut dödsförsäkring?
  • Kjell2
    Hejsanhejsan96 skrev 2015-05-26 17:09:18 följande:

Hej. Det är säkert hel fel att skriva om detta här men jag hoppas på att kunna få tips.. Jag är idag 19 år och för ca 3 år sen gick min pappa bort hastigt. Jag skulle efter det få ut en försäkring eftersom att jag då inte var myndig. Men hur ska jag få ut den försäkringen och vem ska jag prata med? Är väldigt tacksam för svar!

Prata med den som var din vårdnadshavare då, troligtvis din mor.
  • Birgitta02

Du kan också tala med den som hade hand om dödsboet och bodelningen. De har kunskaper hur man skall söka. Din fars arbetsgivare har möjligtvis också försäkringar om de var kollektivanslutna. Tala med hans arbetsgivare.

• Långbenopluto

Detta ska din mamma veta. Alla försäkringar har betalats ut till ett konto som ska vara överförmyndarspärrat.

• Aniiee

Går du gymnasiet fortfarande? Det kan vara spärrat (ligga på ett överförmyndarkonto, eller vad det heter nuförtiden)tills du gått ut, det gjorde min brors försäkringspengar efter vår mamma.

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
Svar på tråden Hur få ut dödsförsäkring?