• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • molly50
    catsown skrev 2015-07-16 13:30:09 följande:

jag antar att du är en sån som hellre har hundskit i närheten

Nu var det inte mig du citerade. Men jag tar mig friheten att svara ändå.

Jag tycker det är precis lika med hundskit som med kattskit.
    Då har jag ändå hund själv.
    Men skillnaden är att hundskit från andras hundar har man oftast inte inne på sin tomt.
    Mattias och Hannah.
  • cattsown

svaret syftade till ts tråd tyvärr finns det ju hundägare som inte bryr sej ett skvatt om var deras hundar skiter.vissa släpper tom in sina hundar i andras trädgårdar har själv sett det

• kaffe

Brom, varför ska jag skärpa mej? Det händer dagligen att barn kissar i sanden på stranden där andra barn leker eller att små barn blir akut kissnödiga och står och kissar på något offentligt ställe. Så jo, barn kissar också på opassande platser.

• molly50
    cattsown skrev 2015-07-16 14:29:23 följande:

svaret syftade till ts tråd tyvärr finns det ju hundägare som inte bryr sej ett skvatt om var deras hundar skiter.vissa släpper tom in sina hundar i andras trädgårdar har själv sett det

Jo,vi har också haft högar med hundskit ute vid vår soptunna och vid brevlådan.
    Men aldrig inne i vår trädgård,så att säga.
    Jag tycker,som sagt,också att det är illa med hundägare som inte plockar upp efter sina hundar.
    Men jag tycker det är lika illa med kattskiten som ligger överallt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    molly50 skrev 2015-07-17 14:36:00 följande:
    Jo,vi har också haft högar med hundskit ute vid vår soptunna och vid brevlådan.
    Men aldrig inne i vår trädgård,så att säga.
    Jag tycker,som sagt,också att det är illa med hundägare som inte plockar upp efter sina hundar.
    Men jag tycker det är lika illa med kattskiten som ligger överallt.
    Jag ska tillägga att jag tror att en av de saker som stör många är att kattägare inte har någon skyldighet att plocka upp efter sina katter,såsom hundägare har.
    Jag tror att många,så även jag,tycker att lagen borde ändras för att ge kattägare mer skyldigheter och inte bara rättigheter.
    Mattias och Hannah.
  • asta66
    Tom Araya skrev 2015-07-13 12:50:24 följande:

Av alla de saker utekatter gör som jag anser inte ska drabba grannskapet så är jag övertygad om att det är närmare 100% av all katter/kattägare som någon gång gjort sig skyldiga till det, så att några oskyldiga skulle drabbas av klagomålen existerar nog inte.

Ändå verkar många kattägare inte förstå att deras sötnosar orsakar problem.
  • Broom
    kaffe skrev 2015-07-16 20:02:36 följande:
    Brom, varför ska jag skärpa mej? Det händer dagligen att barn kissar i sanden på stranden där andra barn leker eller att små barn blir akut kissnödiga och står och kissar på något offentligt ställe. Så jo, barn kissar också på opassande platser.
    Ja, men gör dom det i din rabatt eller på någons utemöbler? Ja, barn kissar, mest i buskar tror jag. 
  • Broom
    asta66 skrev 2015-07-17 15:58:06 följande:
    Ändå verkar många kattägare inte förstå att deras sötnosar orsakar problem.
    Nej, det kallas "huvudet i sanden"  Det människor gör när dom inte vill konfronteras med sanningen. 
  • asta66
    Broom skrev 2015-07-17 19:34:58 följande:
    Nej, det kallas "huvudet i sanden"  Det människor gör när dom inte vill konfronteras med sanningen. 
    Exakt! Sen vill de inte förstå varför katten plötsligt är borta.
  • mjaah

Är det helt jävla dum i huvudet eller? Katter är ju också liv som har rätt att gå fritt. Dom är en del av livet, ska vara ute. Det är snarare du som ska hålla koll på dina barn så de inte gör nått dumt. För vissa så är katterna deras barn och då är det inte så jävla kul när det springer barn och är på dom o gör illa dem. Neeeaej usch! Tänk lite. Stäng dörrjäveln så inte katten kommer in ba. Visa lite respekt. Du ser katter som mindre värdiga. Dina barn ska få gö vad dom vill? fyfan. Hur svårt är det att rätta sig efter en liten katt. Pungt!

Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!