• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Kattnamn)
    klyban skrev 2015-07-30 16:35:26 följande:

Man måste ha väldigt lite att göra, om man lägger så mycket hat på ett litet kattkräk.
    Är ni trötta på dom, spruta vatten på dom, är effektivt som fan.

Det är definitivt inte effektivt att spruta vatten på dom. Man måste pinka runt sin egna tomt för att det ska finnas nån som helst chans att få bort dom. Vatten haha.... Skojar du?
    Nä avliva dom om de kommer in i ens trädgård snabbt som fan. Är man inte rädd om sin katt och håller den under uppsikt får man vara beredd på svinn.
  • klyban
    Anonym (Kattnamn) skrev 2015-07-30 18:41:00 följande:
    Det är definitivt inte effektivt att spruta vatten på dom. Man måste pinka runt sin egna tomt för att det ska finnas nån som helst chans att få bort dom. Vatten haha.... Skojar du? Nä avliva dom om de kommer in i ens trädgård snabbt som fan. Är man inte rädd om sin katt och håller den under uppsikt får man vara beredd på svinn.

Måste vara jobbigt för dig att känna sånt hat, över nått så obetydligt.
    Jo, vatten är mycket effektivt.

• Anonym (micke)
    molly50 skrev 2015-07-30 16:38:52 följande:
    Är du ironisk?

Om inte,är du ute med din katt precis hela tiden så du ser att den inte gör sina behov på grannarnas tomter?
    Om inte så kan du inte vara 100 % säker på det.

Här finns också utekatter. Men det finns möss och andra gnagare här för det.
    Alla katter är nog inte så skickliga jägare då de får mat hemma.
    Anonym (Kattallergiker) skrev 2015-07-30 11:41:48 följande:
    Men det gör de inte. Och kommer aldrig göra. Och sen undrar folk varför deras utekatter "försvinner" hmm.
    Det kan ju finnas andra orsaker till att katter försvinner också.
    Här väcktes vi en natt av ett gäng uppjagade skator.
    När vi gick upp och tittade så hade vi en räv på vår baksida. Med en död katt i munnen.
    Förmodligen en påkörd katt som redan var död. Men ändå.
    Man får väl hoppas på att inte bli beskylld för det.

Min katt går hem om hon behöver göra sina naturliga behov.
    Det är helt naturligt för henne. Uppfostran eller instinkt kan väl diskuteras.
    Jag tror också att det beror på val av kattas. Jag har en vanlig svensk bondkatt
    även kallad huskatt. Dom har lite stil och finess och går inte och kackar till höger
    och vänster. Samma sak med dom Norska skogskatterna, ordning och reda på
    dom med. Men jag har noterat att dom i grannskapet som har Siameser, Birma
    och för att inte tala om Perser, fy fan ingen ordning alls.
    Nej man år välja katt efter förstånd.
    Sedan ur ett rent estetiskt perspektiv, vad har man för anledning att inte välja en
    svensk katt ras ?  Obegripligt.

• Anonym (Kattallergiker)
    klyban skrev 2015-07-30 18:53:37 följande:

Måste vara jobbigt för dig att känna sånt hat, över nått så obetydligt.

Jo, vatten är mycket effektivt.

Eh, nej! Vatten är totalt ineffektivt! Ättika, vinäger, starka lukter, det kan åtminstone göra effekt. Som den ovan sa, pissa in sin egen tomtgräns, det gjorde man förr för att skydda med vilda djur. Du vet, pinka revir.
  • Anonym (Kattallergiker)

Spruta en mix av vatten och ättika men problemet är ju aldrig TRÄFFA de där hårbollarna.

• Anonym (Katten Siv)
    Anonym (micke) skrev 2015-07-30 14:54:04 följande:

Jag har katt. Det är en ute katt.

Hon bajsar och kissar INTE på andras tomter. Hon är väluppfostrad och vet

vad som gäller. Sluta dra alla katter över en kam.

Jag är medveten om att det fins bad ass katter som beter sig illa men inte alla.

Min katt är mycket omtyckt och populär i området alla vet vad hon heter.

Flera grannar har även meddelat att dom sagt upp sitt Anticimex avtal för det är

100% fritt från gnagare i grannskapet. 

Hahahaa skojar du eller?! En katt är en katt och ett vilddjur på samma gång,, tror du verkligen din katt bryr sig ett skit om var han skiter och pissar?!
  • molly50
    klyban skrev 2015-07-30 18:33:22 följande:

Jo, vet du ställde fråga till personen.
    Men sen spekulera funkar liksom inte.

Sen uppfostran, du kan ju göra rent kattlådan minutiöst.
    Så kan den se att göra sina behov ute, som nått den inte vill göra.
    Kalla det uppfostran, kanske man kan om man vill.
    Men jag tror katten oftare gillar göra det ute sen, ofta.
    Men sett katter som vägrar göra sina behov ute.
    Så det är full möjligt att vissa katter inte gör sina behov ute.
    Sen vad dina katter kring dig gör, är rätt ointressant ur denna synvinkel.

Jag tycker inte att det är att spekulera att påpeka att jag aldrig har upplevt katter som vägrat att göra sina behov ute. Snarare ett konstaterande.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (micke) skrev 2015-07-30 20:46:06 följande:
    Min katt går hem om hon behöver göra sina naturliga behov.
    Det är helt naturligt för henne. Uppfostran eller instinkt kan väl diskuteras.
    Jag tror också att det beror på val av kattas. Jag har en vanlig svensk bondkatt
    även kallad huskatt. Dom har lite stil och finess och går inte och kackar till höger
    och vänster. Samma sak med dom Norska skogskatterna, ordning och reda på
    dom med. Men jag har noterat att dom i grannskapet som har Siameser, Birma
    och för att inte tala om Perser, fy fan ingen ordning alls.
    Nej man år välja katt efter förstånd.
    Sedan ur ett rent estetiskt perspektiv, vad har man för anledning att inte välja en
    svensk katt ras ?  Obegripligt.
    Ja,då har du väl en duktig katt då.
    Här går,som sagt,grannarnas katter omkring och gör sina behov på andras gårdar.
    Och det rör sig om vanliga huskatter.
    Mattias och Hannah.
  • klyban
    molly50 skrev 2015-08-01 14:48:16 följande:
    Jag tycker inte att det är att spekulera att påpeka att jag aldrig har upplevt katter som vägrat att göra sina behov ute. Snarare ett konstaterande.
    LOL
  • border1

Jag tycker, rent personligt, att det är jättebra när grannar säger till, så att man vet. Då kan man göra något åt det.
    Ett par av mina grannar sa att de sett min katt springa över gårdens lekplats och tog därför för givet att min katt uträttar sina behov där. 
    Därför började jag gå ut med henne, och såg med egna ögon hur hon satte sig i sandlådan för att uträtta sina behov. Jag skrämde henne, så att hon sprang bort från sandlådan och sen dess är jag ute med henne 100% av gångerna hon är ute. 

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!