Blockad av partner?
Det här är ju typ ett relationsproblem, men på Facebook. Min partner säger att han ska sluta använda sin Facebook efter att jag ifrågasatt en mycket intim kontakt med en person av motsatt kön, som vi kan kalla O.
Jag blev så klart svartsjuk av alla hjärtan och gulligull som de skrev helt öppet för alla att se. De flörtade klart och tydligt för alla. Partnern påstår att det inte är något mellan dem alls och O är hans vän enbart. De har gått en ettårig kurs tillsammans och han påstår att alla i gruppen har den jargongen mellan varandra. Jag har aldrig sett de med de andra kurs vännerna som han har på facebook, ändå är även de tjejer.
Efter att jag ifrågasatte detta så kunde jag inte se fler uppdateringar från min partners Facebook på några månader och han påstod att han inte ville skriva, fast han var online varenda dag i flera timmar. Utom en gång för ett litet tag sedan, då han råkade ha fel grupp igång när han la ut. Jag hann se det innan han ändrade grupp. Det var en musikvideo med Melissa Horn "Om du vill vara med mig" och O hade snabbt svarat med en massa hjärtan. För mig nekade han att han lagt ut något sådant och kallar mig fortfarande sjukt svartsjuk och för att se spöken som inte finns. Nu ska alltså han sluta använda sin Facebook på grund av att jag ifrågasatte kontakten med O.
Jag tittade på Os sida och helt plötsligt så har O börjat skriva kryptiskt på sin sida med någon som inte jag kan se och det är exakt samma gulliga figurer och text som tidigare förekom på min partners sida, samma typ av musikvideos mm. O har inte blockerat mig så jag kan se alla inlägg på hennes sida eftersom den är offentlig och självklart då också hennes vänlista. Men den som hon skriver med kan jag inte se.
Jag frågade min partner om han öppnat ett nytt hemligt konto, men han nekar och sa att om han någonsin skulle göra det så skulle det vara under ett annat namn så jag aldrig hittar honom eftersom jag är så svartsjuk. Jag ifrågasatte det med och sa att det kan han väl ha gjort, för jag skulle ju inte se det ändå. Han fattar inte att jag blev svartsjuk pga han sätt med O. Jag har aldrig varit svartsjuk förut förrän han började med denna O.
Jag läste jag de där konversationerna mellan O och någon osynlig, man kunde inte ens se vad personen skrev. Men det var samma jargong som min partner och O använde. När jag tittar i Os vänlista så ser det ut som på bilden jag lagt upp.
Självklart så kan jag ju inte veta om det är min partner som är denna okända eftersom jag inte kan se något. Det är bara en tom ruta mitt bland hennes vänner. Eller så ser jag spöken grundad av svartsjuka? Men jag håller på att bli tokig av det här. ![]()
Jag vet ju inte hur det fungerar alls med blockeringar osv på Facebook. Men självklart så har jag ju mina misstankar. Jag vill inte be våra vänner om hjälp eftersom de är våra gemensamma vänner och jag inte riktigt litar på att de inte håller min partner bakom ryggen. Det var hans vänner från början och jag har flyttat hit och fick dem på köpet. Ingen av oss har heller O som vän, det är enbart min partners vän.
Hur ska jag kunna ta reda på om det är min partner som startat upp en ny profil för att kunna ragga på O utan att jag ska kunna se det? Jag tror att han har blockerat mig och att det är därför som jag inte kan se vem hon skriver med. Jag vill verkligen veta om det är han, för att kunna ställa honom mot väggen och ha fog för vad jag säger. Han nekar till att ha någon ny profil överhuvudtaget och han nekar till att de har kontakt med varandra.
Jag har bytt ut profilbilderna på Os vänner och suddat ut namnen för att inte de ska bli inblandade. Kan det ligga en profil här som har blockerat mig? Jag ar aldrig sett såna hål i vänlistor förut.