• Anonym (FB Sårad (långt men behöver hjälp))

Blockad av partner?

Det här är ju typ ett relationsproblem, men på Facebook. Min partner säger att han ska sluta använda sin Facebook efter att jag ifrågasatt en mycket intim kontakt med en person av motsatt kön, som vi kan kalla O.

Jag blev så klart svartsjuk av alla hjärtan och gulligull som de skrev helt öppet för alla att se. De flörtade klart och tydligt för alla. Partnern påstår att det inte är något mellan dem alls och O är hans vän enbart. De har gått en ettårig kurs tillsammans och han påstår att alla i gruppen har den jargongen mellan varandra. Jag har aldrig sett de med de andra kurs vännerna som han har på facebook, ändå är även de tjejer.

Efter att jag ifrågasatte detta så kunde jag inte se fler uppdateringar från min partners Facebook på några månader och han påstod att han inte ville skriva, fast han var online varenda dag i flera timmar. Utom en gång för ett litet tag sedan, då han råkade ha fel grupp igång när han la ut. Jag hann se det innan han ändrade grupp. Det var en musikvideo med Melissa Horn "Om du vill vara med mig" och O hade snabbt svarat med en massa hjärtan. För mig nekade han att han lagt ut något sådant och kallar mig fortfarande sjukt svartsjuk och för att se spöken som inte finns. Nu ska alltså han sluta använda sin Facebook på grund av att jag ifrågasatte kontakten med O.

Jag tittade på Os sida och helt plötsligt så har O börjat skriva kryptiskt på sin sida med någon som inte jag kan se och det är exakt samma gulliga figurer och text som tidigare förekom på min partners sida, samma typ av musikvideos mm. O har inte blockerat mig så jag kan se alla inlägg på hennes sida eftersom den är offentlig och självklart då också hennes vänlista. Men den som hon skriver med kan jag inte se.

Jag frågade min partner om han öppnat ett nytt hemligt konto, men han nekar och sa att om han någonsin skulle göra det så skulle det vara under ett annat namn så jag aldrig hittar honom eftersom jag är så svartsjuk. Jag ifrågasatte det med och sa att det kan han väl ha gjort, för jag skulle ju inte se det ändå. Han fattar inte att jag blev svartsjuk pga han sätt med O. Jag har aldrig varit svartsjuk förut förrän han började med denna O.

Jag läste jag de där konversationerna mellan O och någon osynlig, man kunde inte ens se vad personen skrev. Men det var samma jargong som min partner och O använde. När jag tittar i Os vänlista så ser det ut som på bilden jag lagt upp. 

Självklart så kan jag ju inte veta om det är min partner som är denna okända eftersom jag inte kan se något. Det är bara en tom ruta mitt bland hennes vänner. Eller så ser jag spöken grundad av svartsjuka? Men jag håller på att bli tokig av det här.

Jag vet ju inte hur det fungerar alls med blockeringar osv på Facebook. Men självklart så har jag ju mina misstankar. Jag vill inte be våra vänner om hjälp eftersom de är våra gemensamma vänner och jag inte riktigt litar på att de inte håller min partner bakom ryggen. Det var hans vänner från början och jag har flyttat hit och fick dem på köpet. Ingen av oss har heller O som vän, det är enbart min partners vän. 

Hur ska jag kunna ta reda på om det är min partner som startat upp en ny profil för att kunna ragga på O utan att jag ska kunna se det? Jag tror att han har blockerat mig och att det är därför som jag inte kan se vem hon skriver med. Jag vill verkligen veta om det är han, för att kunna ställa honom mot väggen och ha fog för vad jag säger. Han nekar till att ha någon ny profil överhuvudtaget och han nekar till att de har kontakt med varandra.

Jag har bytt ut profilbilderna på Os vänner och suddat ut namnen för att inte de ska bli inblandade. Kan det ligga en profil här som har blockerat mig? Jag ar aldrig sett såna hål i vänlistor förut.

• Svar på tråden Blockad av partner?
  • Anonym (W)

Skaffa en egen ny fb under ett annat namn så ser du ju.

• Anonym (Kan vara)

Det kan vara någon som blockat dig tror jag.

Kan du be en kompis gå in och titta? Kanske ser kompisen namnet på den som skriver och kan titta på profilen om det verkar vara din sambo.

Din sambo verkar förresten vara ganska osmart. Varför skriver han hjärtan och flört öppet till en annan tjej? Inte konstigt att folk reagerar...

• Anonym (Kan vara)

Är namnen på kompisarna i bokstavsordning?

Tänker om du kan logga ut från facebook, gå in på hennes profil när du inte är inloggad och där se personen som fattas?

• Zarch

Äh fy sjutton vilket grisigt beteende att helt öppet inför era gemensamma vänner sitta och limma på en annan brud. Höjden av respektlöshet, helt oförlåtligt och det där ska du inte behöva stå ut med.

Blir fan chockerad, fulspel i mailen och annat dylikt är nog rätt vanligt men öppet? Nej fy sjutton...han ber ju om att du ska ge honom rött kort så lägg ner analyserna och kicka ut honom.

Tack snälla ni för svaren.  Nej namnen är inte i bokstavsordning alls. 

Jag tror att jag försökt att se hennes sida som oinloggad, men minns inte om jag kunde se något. Men jag får väl fixa en ny Facebook och se om jag kan se om det kan vara han. Han har en tydlig stil när han skriver, så omöjligt är det inte. Han kan ju aldrig blockera mig om jag är ny och okänd.

Nej han är tydligen inte speciellt smart. :-/ Men jag vill ha bevis innan jag pressar honom igen. Jag har aldrig varit svartsjuk heller förrän han började snacka med den här tjejen heller. Han har massor av okända tjejer på sin Facebook och dem har jag aldrig reagerat på. Det är bara henne som jag reagerat på. 

Men jag prövar att göra en ny hemlig facebook. Demon

• Anonym (osunt)

Men varför håller du på så här? Hur kan du ens vilja vara kvar med en kille som öppet sitter och flörtar med andra? Släpp honom och gå vidare istället för att bli hysterisk och gå bakom hans rygg. Osunt beteende från er båda.

• Anonym (K)
    Anonym (FB Sårad (långt men behöver hjälp)) skrev 2015-05-29 19:27:12 följande:

Tack snälla ni för svaren.  Nej namnen är inte i bokstavsordning alls. 

Jag tror att jag försökt att se hennes sida som oinloggad, men minns inte om jag kunde se något. Men jag får väl fixa en ny Facebook och se om jag kan se om det kan vara han. Han har en tydlig stil när han skriver, så omöjligt är det inte. Han kan ju aldrig blockera mig om jag är ny och okänd.

Nej han är tydligen inte speciellt smart. :-/ Men jag vill ha bevis innan jag pressar honom igen. Jag har aldrig varit svartsjuk heller förrän han började snacka med den här tjejen heller. Han har massor av okända tjejer på sin Facebook och dem har jag aldrig reagerat på. Det är bara henne som jag reagerat på. 

Men jag prövar att göra en ny hemlig facebook. Demon

Inte konstigt att du reagerar som du gör när han håller på och skriver sådär.. vem som helst hade ju reagerat.. Att han sedan råkar lägga upp något öppet för att sedan ta bort det och skylla på att du inbillar dig är ju bara dumt. Hur ofta ser man i syne sådär utan att ha rejäla problem?
    Visar det sig att han går bakom ryggen på dig så lämna honom direkt, oavsett vad han säger..sådant där beteende blir bara värre och värre och du vill inte stå där med barn och en otrogen man..
  • Anonym (respekt)

Vem fan vill vara placeholder åt en idiot som till och med offentligt flirtar med andra?

Jag kräver i alla fall mer respekt än så av min partner, han hade inte sovit gott om natten om vi hade behövt påbörja en sån diskussion, det kan jag säga.

Han får gärna dra ut i Europa en weekend med sina vänner, jag är inte svartsjuk på det viset. Men hålla på och gulla på FB på ett sätt som man inte ens gör med sin nuvarande partner, det är bara helt fel.

Till och med en otrohet hade varit att föredra om den hölls diskret mellan fyra ögon, detta är bara förnedrande.

Jag hade förutsatt att han är en fegis som provocerar och väntar på att du ska göra slut så att han blir "offret" som alla ska trösta. Osexigt som fan med såna mesar till män.

Fast jag visste innerst inne så känner jag mig chockad.

Jag gjorde ett nytt konto och loggade in och kunde nu se hela hennes vänlista. Jag kunde även se vad han lagt upp offentligt på sin sida, som han har dolt för mig. Vilken jävla förbannad jubelidiot Han är så jävla dum att han till och med hade sin egen bild på profilen, som jag har tagit på honom. Jag tog en skärmdump som jag ska trycka upp i ansiktet på honom när han kommer hem. Nu jävlars ska han ut.  

(osunt) Vi har varit tillsammans i tio år och jag kastar inte ut honom utan att ha klara bevis, flört eller inte. Han har ju nekat till det och kallat det vänskaplig jargong. Men nu har jag bevis tillräckligt. Fy fan säger jag bara Gråter

• Anonym (K)
    Anonym (FB Sårad (långt men behöver hjälp)) skrev 2015-05-29 19:52:37 följande:

Fast jag visste innerst inne så känner jag mig chockad.

Jag gjorde ett nytt konto och loggade in och kunde nu se hela hennes vänlista. Jag kunde även se vad han lagt upp offentligt på sin sida, som han har dolt för mig. Vilken jävla förbannad jubelidiot Han är så jävla dum att han till och med hade sin egen bild på profilen, som jag har tagit på honom. Jag tog en skärmdump som jag ska trycka upp i ansiktet på honom när han kommer hem. Nu jävlars ska han ut.  

(osunt) Vi har varit tillsammans i tio år och jag kastar inte ut honom utan att ha klara bevis, flört eller inte. Han har ju nekat till det och kallat det vänskaplig jargong. Men nu har jag bevis tillräckligt. Fy fan säger jag bara Gråter

Fy fan vad vidrigt gjort av honom! ..och förvånansvärt korkat faktiskt...
Svar på tråden Blockad av partner?