• Anonym (?)

    Nån som va livrädd innan förlossningen men som klarade av att föda - SE HIT :)

    Hej

    Börjar bli rejält orolig inför förlossningen. Jag tänker på att barnet ska skadas och tänker även på att vår son inne i magen kommer få växa upp utan sin mamma för att jag tror att jag kommer dö. Tror att jag typ kommer krysta så hårt så att jag ska få typ hjärnblödning eller att hjärtat inte orkar mer :(

    En gång när jag var full som ung och vrålspydde så tog jag i så mycket att ett blodkärl i ögat sprack och jag var knallröd i ögat flera dagar efteråt :) är rädd att det ska hända värre saker under förlossningen.

    Men har också hört att man inte behöver ta i så mycket själv? Utan kroppen sköter jobbet så man behöver inte krysta så hårt? Stämmer det?

    Finns det fler som var livrädd för att typ dö men som klarade det? :)

    Vill helst inte höra skräckhistorier nu utan vill bli peppad :)

  • Svar på tråden Nån som va livrädd innan förlossningen men som klarade av att föda - SE HIT :)
  • Anonym (Gick bra!)

    var för rädd för att tala om att jag var rädd inför första förlossningen (hade vsom tur var 24 timmars latensfas som gjorde jobbet åt mig. Så att när vi väl kom in på fl födde jag på 11 minuter! Med andra barnet var jag coollugn eftersom första fl gått så bra. Han var 57cm lång och vägde 4500 g och inte fullt så lätt att krysta ut, men det gick i alla fall! Två dagar senare fick jag fruktansvärt ont i vaden och googlade på mina symptom - blodpropp! Upp till akuten med nykläckt son och orolig man... Det visade sig att det var en sträckning, men från förlossningen!!! Så att kroppen klarar av mer än man tror och återhämtar sig snabbt. Var inte rädd! Vården idag är fantastisk och kvinnokroppen med!

Svar på tråden Nån som va livrädd innan förlossningen men som klarade av att föda - SE HIT :)