Gråtattacker och sömnproblem
Hej.
Vet inte vart jag ska börja..
Jag är i 30 års åldern. Ensamstående mamma till 2.
Jobbar inom vården.
Har sedan en tid tillbaka haft svårt att sova. Vaknar en till ett par gånger per natt.
Är ofta stressad över att inte hinna med. Jag kliver upp före barnen på morgonen, kläder och sånt där är framlagt och ihop matchat till oss alla. Sminkar mig och gör mig "duglig". Sen drar morgonen och så även dagen igång. Jag blir lätt irriterad över småsaker. Tanken på att komma sent gör att något låser sig inom mig varav jag skyndar på, sätter tidsramar för allt. Max 10 min till frukost. När klockan är si och så så måste ditt och datt vara klart. Känns som om hela dagarna är en enda stress. ..
Känner mig inte ett dugg uppskattad på jobbet. Och denna känsla har suttit i sedan efter nyår och julledigt.
Jag presterar högt varje dag men kan ovsett prestation aldrig riktigt känna mig nöjd. Känner mig som en alkis som just druckit upp sin sista öl och genast börjar jaga nästa om ni förstår hur jag menar?
Jag är noga med kläder och renlighet; både när det gäller barnen och mig. Hela och rena. Nya kläder från garderoben varje dag. Tanken på att vi luktar äckligt eller är smutsiga känns lika skrämmande som att komma försenat.
Blev friskförklarad från borderline för 9 år sedan. Inget självskadebeteende etc. nu. Men DÅ var det en del..
Får Gråtattacker då och då. Mest när jag tvingas berätta eller prata om hur jag mår. Fuskar med maten och äter mycket socker (vilket inte är bra egentligen men för att hinna med allt så är sånt bra..jag blir piggare).
Skulle ni placera in mig i något diagnos-fack?
Kan ni sätta ord på vad allt detta är?
Har jag insjuknat igen?
Ingen uttalad ångest. Bara massa bubblande känslor i kroppen titt dom tätt.
Snälla, hjälp mig och bena ut detta....