• Anonym (ts)

BH-problem

BH banden åker ALLTID ner. Det spelar ingen roll vilken storlek jag tar. Vad beror detta på tro? hur löser jag problemet?

• Svar på tråden BH-problem
  • Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 11:12:00 följande:
    Ja, på vissa bh-ar kan man lägga banden i kors, har du prövat att knäppa en bh med banden i kors? Först måste man trä den över huvudet, sedan knäppa där bak, krångligt att få till och väldigt få modeller att välja på. Jag kör numera med mamma-bh fastän jag inte alls ammar, det finns sådana med banden i kors eller längre in och man kan knäppa fram. Tyvärr finns de inte med tillräcklig "padding", mina bröstvårtor syns igenom.
    Jag har ett sportbh som är sådär, så jo jag vet att det är lite krångligare än vanligt. Men det görs ju bara 1-2 gånger om dan så måste ju va bättre än att hissa upp banden stup i kvarten.

Ni kunde ju även leta efter bh som har banden som går mer mitt i kupan och inte ut vid sidan.
  • Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 11:12:00 följande:
    Ja, på vissa bh-ar kan man lägga banden i kors, har du prövat att knäppa en bh med banden i kors? Först måste man trä den över huvudet, sedan knäppa där bak, krångligt att få till och väldigt få modeller att välja på. Jag kör numera med mamma-bh fastän jag inte alls ammar, det finns sådana med banden i kors eller längre in och man kan knäppa fram. Tyvärr finns de inte med tillräcklig "padding", mina bröstvårtor syns igenom.
    Förresten har jag sett bhn med vaddering, med brottarrygg (inte sportbh) som knäpper framtill (lättare att ta på) på kappahl, så det finns nog bara ni letar lite.
  • Anonym (Buhu)
    Fia 28 skrev 2015-06-10 11:17:51 följande:

Förresten har jag sett bhn med vaddering, med brottarrygg (inte sportbh) som knäpper framtill (lättare att ta på) på kappahl, så det finns nog bara ni letar lite.

"Bara ni letar lite" Jag har letat och frågat efter detta i 20 år, så bra om det äntligen finns
  • Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 11:21:00 följande:
    "Bara ni letar lite" Jag har letat och frågat efter detta i 20 år, så bra om det äntligen finns
    Jag brukar beställa mängder med olika modeller från nån sida där man får returnera och sen testa mej fram till vad som passar och itne passar. Nya favoriten är Abecitas bhar. Denna tex är sjukt bekväm och har kanske banden lite mer mot mitten på baksidan.
  • Anonym (Buhu)

Det märkliga är ju att de enda bh-ar med banden närmare mitten i vanliga affärer är amningsbh-ar, därför blir det de jag använder. Tack för tipsen om ställen på nätet, ska kolla.

För mig är det även obekvämt även när banden sitter på plats när de sitter sitter så långt ut mot axlarna, på framsidan skaver spännena ovanför armhålan mellan överdelen av bröstet och armen. Om bandet satt 1-2 cm längre in skulle de varken hasa ner eller skava, men det är väl jag som är konstigt konstruerad för nästan alla bh-ar är såhär.

• Anonym (ts)

Jag får skavsår av bh banden också. Får ni också det?

• alice85

Det är inte så att omkretsen på bh-n är för stor? Typ att du har 75 fast du egentligen ska ha 70. För stor omkrets innebär att bh-n egentligen ska passa en kraftigare kvinna, och då kommer axelbanden för långt ut på axlarna.

• Anonym (ts)
    alice85 skrev 2015-06-16 15:14:49 följande:
    Det är inte så att omkretsen på bh-n är för stor? Typ att du har 75 fast du egentligen ska ha 70. För stor omkrets innebär att bh-n egentligen ska passa en kraftigare kvinna, och då kommer axelbanden för långt ut på axlarna.
    har testat alla möjliga storlekar. Problemen kvarstår.
  • Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-16 15:05:54 följande:

Jag får skavsår av bh banden också. Får ni också det?

Jepp, men endast straxt före mens när jag samlar på mej extra vatten o blir uppsvälld.
Svar på tråden BH-problem