• nathalie85

Ni som fött 4 barn, hur gick förlossning nr 4?

hei! jag väntar mitt fjärde barn, och e nyfiken hur snabbt/likt de andra förlossningarna den fjärde varit. kom hen innan bf?efter? 
    nr 1 född -07 kom en vecka innan bf,seg förlossning. nr 2 -10 kom 10 dar innan bf, smidig och behaglig förlossning, nr 3 -11 kom 1 vecka innan bf, snabb lätt förlossning. nu spänner jag mig för fyran ;D

• Svar på tråden Ni som fött 4 barn, hur gick förlossning nr 4?
  • BigMami

Ettan född 2003 kom 2 dagar efter bf 7 timmar förlossning. Endast lite lustgas..

Tvåan född 2004 kom 2 dagar innan vf 2 timmar förlossning. Också endast yttepytte lustgas.

Trean född 2012 tippade jag på 2 timmar då det hade gått några år emellan, men förlossningen tog 30 min. Slutade på operation pga sfinkterruptur. Tog ingen smärtlidring under förlossningen men blev sövd på operationen. Det var värre att bli opererad än att föda barn!

Fyran föddes nu 1a april, tog 4 timmar. Åkte in vid första känning då jag ville undvika lika snabb förlossning som trean och förhoppningsvis slippa bli opererad. Tog ingen smärtlindring här heller. Var fullt öppen vid första undersökning men då han inte var fixerad och vattnet inte hade gått så drog det ut på tiden de vill helst inte ta hål på hinnorna då bebisen kan få navelsträngen runt halsen när de inte är fixerade.

Skulle lätt kunna tänka mig en femma

Grattis & lycka till!

• MammAmma

Alla mina förlossningar har varit lätta och relativt snabba, fyran var pisslätt, och ännu snabbare. Tog 1,5-2 timmar allt som allt. Född på bf, det längsta jag gått var bf+2 med första barnet.

• lövet2

4:an var ganska lik de båda första förlossningarna; snabb och enkel. Bara nr 3 krånglade.

• nathalie85

då kan man kanske räkna med att det går som gångerna innan. e lite rädd att det skall gå jätte snabbt. treans tog väl typ 6 timmar,hoppas att inte mycket snabbare.

• Blgebo

4:e blev induktion pga långvarig vattenavgång. Värkar i 20 min sen var hon ute. Sämst upplevelse, min kropp fattade inte att den skulle börja göra mjölk frrän efter flera dagar, och det tog iaf en vecka innan jag förstått att jag inte skulle åka in och föda barn snart (hon var ju redan ute...). Läskigt och tråkigt. Dessutom blev det cpap på neo i 12 timmar, för hon hann inte ställa om till livet utanför.

• Mika86

Tidigare o snabbare än de ettan o trean (tvåan snabbast med 1,5 h), föddes i bilen o allt va underbart

Svar på tråden Ni som fött 4 barn, hur gick förlossning nr 4?