• Lilla Kockan

IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

Hej!

Jag & min sambo ska efter 3 års ofrivillig barnlöshet (2 grav som slutat i MF) äntligen få påbörja IVF-behandling på Sahlgrenska i September.

Det hade varit väldigt roligt om fler tjejer därute är i samma stadie som vi & kanske vill stötta, gråta eller skratta ihop mitt i all förväntan!

Jag skapar gärna en liten intim Facebook-grupp där vi kan samlas några stycken och prata, kanske ev träffas och bli vänner "på riktigt"?

Hoppas på svar :) kram/Lilla kockan

• Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015
  • MissGbg
    Happyland skrev 2015-09-07 03:00:41 följande:

MissGbg, hur har det gått för dig?

Ja du! Många scenarios hade jag nog sett framför mig, men kanske inte det här. Har nu varit på Sahlgrenska 7 gånger på 7 dagar varav 3 gånger i helgen.

Jag har "coastat" i ett antal dagar, som jag lärt mig att det heter. (Alltså, ingen Gonal F utan bara nässpray).

Mitt östradiolvärde steg och steg och steg... Det var uppe på over 25 000 igår söndag och jag har fortfarande ca 35 äggblåsor.
    Väntar med spanning på dagens blodprov för att se hur man kan gå vidare. En insättning blir det iaf inte tal om, men eventuellt ett äggplock för nedfrysning. Alternativt så får vi kanske avbryta helt vilket såklart vore tråkigt, men jag har heller ingen lust att bli ordentligt sjuk.

Mår förvånansvärt ok ändå men nu börjar det allt bli lite spänt i magen. Jobbar som vanligt men har fått restriktioner på att inte vara för fysisk.

Har dock dålig koll på hur "coasting" påverkar kvalitén. Någon som vet?
  • E23

Hej alla modiga! :)
    Jag börjar med nässprayen supreur imorgon ängligen! :) vårt första försök på Sahlgrenska. Vi har försökt i drygt tre år och skickade in egenremiss för ett år sedan så det blir skönt att äntligen få påbörja detta.
    Hur har ni mått med nässprayen?
    Tacksam för svar, jag känner mig nervös inför alltihop. Kul att ha hittat denna tråd!

kram

• MissGbg
    E23 skrev 2015-09-07 19:46:19 följande:

Hej alla modiga! :)
    Jag börjar med nässprayen supreur imorgon ängligen! :) vårt första försök på Sahlgrenska. Vi har försökt i drygt tre år och skickade in egenremiss för ett år sedan så det blir skönt att äntligen få påbörja detta.
    Hur har ni mått med nässprayen?
    Tacksam för svar, jag känner mig nervös inför alltihop. Kul att ha hittat denna tråd!

kram

Jag mådde i princip precis som vanligt under nässprayen Suprecur. Tappade rösten en del och var hes, men inte mycket värre än så. Det är nog väldigt olika gällande biverkningar...
  • E23
    E23 skrev 2015-09-07 22:13:10 följande:

Tack för svaret missgbg ????

Skulle vara en smiley! Inte frågetecken, sorry jag är ny här!
  • Happyland

MissGbg, det var som attan! Hoppas det gått bra idag med fortsatt planering och med prover. Kan dessvärre inget om coasting.

E23, lycka till inför första försöket! Jag har känt mig varm, irriterad och haft huvudvärk av Suprecuren. Har varierat från gång till gång, men tycker överlag att det gått bra. Frågar man min sambo skulle han säkert svara att jag haft ett sjuhelsikes humör. Vilket jag givetvis skyller på sprayen!

• Micka82

Hejsan.

Nu börjar det närma sig nytt försök för oss också. FET inplanerat till slutet av september.

Borde vara dumt med "hemmaförsök" kommande ägglossning då va? Eller spelar det ingen roll? Någon som vet? :)

• E23
    Happyland skrev 2015-09-08 23:21:04 följande:

MissGbg, det var som attan! Hoppas det gått bra idag med fortsatt planering och med prover. Kan dessvärre inget om coasting.

E23, lycka till inför första försöket! Jag har känt mig varm, irriterad och haft huvudvärk av Suprecuren. Har varierat från gång till gång, men tycker överlag att det gått bra. Frågar man min sambo skulle han säkert svara att jag haft ett sjuhelsikes humör. Vilket jag givetvis skyller på sprayen! smile5.gif

Tack så mycket, väldigt glad att vara igång :)
    Dag två med nässprayen känner jag inte av nåt än iaf..
    Hihi perfekt att kunna skylla allt på hormoner de närmsta veckorna ;)
  • MissGbg

Happyland. Efter all överstimulering så är äggplocket klart. Och ja, det gjorde ont men personalen var fantastisk. Nästan 40 äggblåsor punkterade och 25 ägg fick de ut. Så det är kanske inte så konstigt att det var en pärs. Inte värre än att det går att göra om om det behövs dock!

Ska på återkontroll för att se att allt ser ut som det ska, men någon insättning blir det inte förrän kroppen återhämtat sig. Överlag så tycker jag att detta första IVF-forsook varit helt ok trots att det blev lite väl mycket reaktion på alla hormoner!

Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015