• Kyrkby

    Prinsessan Victoria, varför får hon inte fler barn ?

    Är orolig för varför Vickan inte får ett syskon till ?
    Ngn mer som funderat på detta ?? 

  • Svar på tråden Prinsessan Victoria, varför får hon inte fler barn ?
  • En blå giraff
    muffinsmagen skrev 2015-06-14 15:30:27 följande:

    Daniel har haft njurproplem och genomgått flera operationer, bland annat en donation. Detta påverkar spermiekvaliteten. Jag vet inte hur det är i just Daniels fall men då jag vet vad han gjort för ingrepp så vet jag hur det brukar gå till. Före en viss typ av behandling erbjuds patienten att få frysa spermier för "framtida bruk" då man vet att kvaliteten försämras så pass mycket. Sen går paret igenom IVF- behandling i hopp om att lyckas bli gravida. Det finns ju bara en viss mängd spermier och har man använt dessa så är ju loppet mer eller mindre kört tyvärr.

    Sen finns det ju inget som säger att Victoria och Daniel ens vill ha fler barn. Jag vet inte hur många försök som krävdes för att få Estelle men jag har förstått att det var ett antal. Har själv genimgått IVF och det är inte helt enkelt, man utsätter kroppen för mycket hormoner och påverkan och jag gjorde två bara innan vi lyckades men det gjorde mig väldigt sliten. De kanske väljer att vara tavksamma över det underverk de faktiskt fått i stället för att utsätta relationen och familjen för den stress som det faktiskt innebär med IVF


    Hur kan du veta att de gjort IVF för att få Estelle?
  • EnAnonumius

    Prinsessan Victoria, varför får hon inte fler barn ?
    (TS:ens rubrik)

    Ja du tronföljden är ju säkrad ändå. Händer det Estelle något (Estelle dör eller tvungen att abdikera p.g.a svår sjukdom), när  Estelle blir drottning, så får ju Vickans broder Prins Carl-Philip ta över tronen eller Prinsessan Madelene. 
    För Carl-Philip kan ju välja att abdikera om han så önskar.

    Sedan så anser ju jag att Kungligheter skall få lov att välja själva hur många barn de vill ha.
    Jag tycker det är dumt att de skall "känna kravet" på sig att skaffa mer barn bara för att de är kungligheter.

    Sedan så har ju Prins Daniel genomgått njurtransplantation med.

    Men anledningen till att de inte har mer barn än Prinsessan Estelle är deras privatsak. Även om de är kungligheter så anser ju jag att de skall få lov att inneha rätten till att ha lite privatliv. De är faktiskt människor de med i grund och botten.


    Kyrkby skrev 2015-06-13 18:45:39 följande:
    Är orolig för varför Vickan inte får ett syskon till ?
    Ngn mer som funderat på detta ?? 
    Jag skulle vara orolig för hur Kung Carl-Gustav och Drottning Silvia hade tänkt om de ville skaffa ett nytt syskon när Drottning Silvia är över 70 år gammal. Inte bra för kroppen att skaffa nya barn vid den åldern varken för barnet eller kvinnan.
    Dessutom så har ju Kronprinsessan Victoria sina syskon Prins Carl-Philip och Prinsessan Madelene.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sweet Sofia
    En blå giraff skrev 2015-06-14 17:19:08 följande:

    Hur kan du veta att de gjort IVF för att få Estelle?


    Pga Daniels njurtransplantation är det nästan enda möjligheten. Men absolut de kan ha fått på vanligt vis men det är otroligt svårt och nästintill omöjligt.
  • FrauCasio

    Eftersom Daniel äter stark medicin pga organdonationen som påverkar sperman, så var han tvungen att frysa ner sperma och så blev lilla Estelle till genom ivf vilket också tog tid när det begav sig. Men tur nog gick det och de fick dottern.

    Andra gången nu tar tid, ivf är inte lätt och många blir inte gravida dessutom är hon äldre nu. Men nog tror jag de blir gravida. De kommer nog gå vidare och sattsa på ivf i USA som gör mycket mer för par att kunna bli gravida än Sverige.

  • Flash Gordon
    Kyrkby skrev 2015-06-13 19:08:36 följande:

    Hoppsan det var känsligt att fråga och vara orolig för Vickan !


    Den här frågan är alltid känslig på FL.

    Du får hundra hugg direkt: "Skit i det du!".

    Ja, det är deras sak men det spelar också roll för hela svenska folket och samhället. I och med att de har den position de har.

    Nu finns det tronarvingar ändå men givetvis gör det en viss skillnad om det finns ett barn till kronprinsessan eller flera.

    Själv hoppas jag på ett lyckat IVF för de bägge och sedan blir det en sådan där vansinnesgrej och hon föder en 6-7 ungar på en gång.

    Det vore nåt det!

    Och Vickan har inte ens fyllt 40 - så tid lär det finnas.
  • FrauCasio

    Ser nu att jag skrivit det redan andra har skrivit tidigare angående njurtransplantationen och den starka medicineringen som slår ut sperman och att IVF är det enda alternativet att kunna få barn, men jag läste enbart ts och inte hela tråden innan jag skrev det jag vet!

  • FrauCasio
    nevermind skrev 2015-06-14 01:24:54 följande:

    Det är oförskämt att anta att det är synd om dem som inte har en massa barn. Och det är oförskämt att lägga sig i andras privatliv.

    Vänligen,

    Lyckligt barnfri.


    Tidigare har Viktoria sagt att hon önskar sig en stor familj med minst tre barn så som hon själv växte upp. Såg ett nyårsprogram där hon sa så.
  • fluu
    FrauCasio skrev 2015-06-14 17:57:47 följande:
    Tidigare har Viktoria sagt att hon önskar sig en stor familj med minst tre barn så som hon själv växte upp. Såg ett nyårsprogram där hon sa så.
    Man kan ju ändra sig efter att man fått första barnet också. Det gjorde vi.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • FrauCasio
    fluu skrev 2015-06-14 17:59:55 följande:

    Man kan ju ändra sig efter att man fått första barnet också. Det gjorde vi.


    Ja det kan man. Men det tror jag inte Victoria och Daniel gjort då hon är van med stor familj och syskon är nästan givet i de flesta familjer.

    Man ser sorgen i dem, tycker jag. Har sett henne flera gånger med sorgsna och rödgråtna ögon.
  • fluu
    FrauCasio skrev 2015-06-14 18:05:49 följande:
    Ja det kan man. Men det tror jag inte Victoria och Daniel gjort då hon är van med stor familj och syskon är nästan givet i de flesta familjer.

    Man ser sorgen i dem, tycker jag. Har sett henne flera gånger med sorgsna och rödgråtna ögon.
    Vad har det med den enskilde att göra? Syskon är lika vanligt i familjer kring oss liksom, vi ändrade oss ändå. Det har jag inte sett.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Prinsessan Victoria, varför får hon inte fler barn ?