Rädd för mitt jobb
Ja, det är som det låter, jag är rädd för mitt jobb!
Jag har under de senaste 4 åren jobbat som stallchef/hästskötare, ett väldigt tungt och delvis riskfyllt jobb. Har haft några skador genom åren men inget allvarligt direkt. Jag har på senaste tiden upplevt en väldigt tråkig stämning bland de inackorderade(speciellt vintertid), och de får hacka fritt fram på mig utan att min chef säger ifrån.
Jag är 23 år gammal kan tilläggas, med 20 års hästerfarenhet, många i stallet är betydligt äldre än mig. Pga detta blir jag kallad allt ifrån hjärndöd till snorunge som man inte ska lyssna på, min chef är nästan aldrig hemma och lämnar mig med sina egna hästar under mitt ansvar, och jag gör ett bra jobb, det vet jag, annars hade hon ju inte åkt iväg...
Men ja, utöver mobbningen så är det fysisk utmattning, jag har haft konstant jobbångest i ungefär 2 år, gråter väldigt ofta(inte för att någon märker det).
Jag får hantera många ouppfostrade hästar och känner mig ganska ofta obekväm i situationer, dock gick det till gränsen för ca 2 veckor sedan då jag blev avslängd för en 3 åring, ganska så rejält. Hade ont i rygg och nacke i typ en vecka men är som vanligt igen nu.
Nu är jag dock ordentligt uppskrämd, ingenting på jobb funkar!
Tanken är att jag ska rida in 2 unghästar över sommaren, båda två kör med mig och har en riktig trotsperiod.
Jag gråter av ångest sönd-tors kväll, är konstant arg/sur, och vet inte vad jag ska göra. Min chef är borta typ halva sommaren, och jag vågar verkligen inte rida dessa hästar ensam(eller i sällskap för den delen), flyger jag av kan jag ligga där i timmar innan någon ens upptäcker mig?
Jag vet inte vad jag ska göra? Känner mig så fruktansvärt värdelös att jag inte klarar av den delen av mitt jobb, att jag mesar så.
Jag hoppas komma in på universitet till hösten, det vore min räddning!! Men tills dess sitter jag där jag sitter, vad göra?